تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر کاربری ، بلای جان گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغییر کاربری ، بلای جان گیلان روزنامه خزر در شماره روز دوشنبه هفدهم آذرماه مطلبی را با عنوان " تغییر کاربری ،بلای جان گیلان " به قلم رضا احمدی سراوانی منتشر کرده است .


تاکنون هیچ آمار رسمی از میزان تغییر کاربری زمینهای کشاورزی گیلان منتشر نشده است.
سال ها پیش در زمان استانداری سلطانی فر، وی در دیدار خصوصی با چند تن از مدیران روزنامه های گیلان این میزان را سالانه سه درصد اعلام کرده بود.
از آن سال تاکنون بیش از 10 سال می گذرد و بی گمان دامنه تغییر کاربری ها بسیار گسترده تر شده است، هرچند که هنوز مسوولان سازمان جهاد کشاورزی سطح شالیزاری های گیلان را همان 230 هزار هکتار دو دهه پیش اعلام می کنند.
اکنون با انجام سرشماری عمومی کشاورزی از جمله در گیلان، بی گمان تصور کامل و روشنی از آنچه بر سر کشاورزی گیلان بویژه طی یک دهه گذشته آمده است، بدست خواهد آمد .
تغییر کاربری زمین های کشاورزی گیلان فاجعه ای بود که به این استان تحمیل شد ، میزان بیکاری در آن را به شدت افزایش داد و صنایع تبدیلی در این بخش را به ورشکستگی کشاند تا به جای آن ویلا ، پروژه های بی حاصل و مسکن مهر ایجاد شود .
در گیلان هزاران هکتار شالیزار و باغ چای از بین رفت بدون آنکه مسوولان وقت به آن بیندیشند که با تغییر کاربری هر هکتار زمین کشاورزی امنیت غذایی 20 نفر تهدید می شود.
مسوولانی که صدها هکتار زمین های کشاورزی و دامپروری اطراف رشت را خشکاندند تا به جای آن مسکن مهر بسازند، آیا شایسته محاکمه ای حتی در میان افکار عمومی گیلان نیستند.
604 / 695


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن