تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران در حال کاهش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل امور روستایی استانداری خبر داد: روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران در حال کاهش است نوشهر- ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت که در سایه هم افزایی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روند تغییرکاربری های اراضی کشاورزی رو به کاهش است و نظارت جدی بر ساخت وسازها در روستاهای این استان وجود دارد.


"جان الله عبدی " روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا درعباس آباد افزود : امروز تنها راه ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ، ایجاد فضای کسب و کار در بخش های مختلف بویژه در حوزه کشاورزی و دامداری است و نباید اجازه داد تا با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی به این حوزه آسیب جدی وارد شود.
وی اجرای طرح جامع روستایی و تغییرالگوی کشت و افزایش سطح درآمدهای روستاییان را جزو دغدغه جدی دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد : دولت با چنین اقداماتی درصدد است تا علاوه برحفظ زمین های کشاورزی ، با فراهم کردن زیرساخت های لازم وضعیت اقتصادی روستاییان را بهبود ببخشد.
مدیرکل امورروستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران کم توجهی و چشم پوشی مسوولان ادوارگذشته را مهم ترین علت تخریب گستره زیادی از زمین های کشاورزی و ساخت وسازهای غیرمجاز در استان بویژه غرب مازندران دانست و گفت که ادامه چنین وضعیتی تهدید جدی برای نسل های آینده خواهد بود و روز به روز شاهد معضل بیکاری در استان خواهیم بود.
عبدی افزود : درحال حاضر این دولت اعتبارات قابل توجهی برای توسعه و آبادانی روستاها در نظرگرفته و در سایه چنین اقداماتی سعی دارد تا با توانمند سازی روستاییان یک درآمد پایداری در این مناطق ایجاد کند.
وی با اشاره به شعار امسال رهبری ابراز امیدواری کرد که مدیریت جهادی مسوولان و برخورد جدی آنان با متخلفان ساخت وسازغیرمجاز و عوامل تغییرکاربری زمین های کشاورزی، روز به روز بر رونق اقتصادی استان افزوده شود.
هم اکنون از مجموع دوهزار و 956 روستای مازندران ، دوهزار و 400 روستا دارای شورا بوده و از این تعداد روستاها نیز هزار و 800 روستا دارای دهیارمصوب است.
آمارهای موجود نشان می دهد از مجموع بیش از سه میلیون جمعیت مازندران ، حدود 45 درصد در روستاها سکونت دارند.ک/3
624/1535/1654


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن