محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826149819
سینما دیگر هنر-صنعت نیست؛ بلکه صنعت-سیاست است/ چطور میشود که جورج کلونی برای بازسازی نماهای سفارت به ایران می آید و کسی متوجه نمی شود؟/
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سینما دیگر هنر-صنعت نیست؛ بلکه صنعت-سیاست است/ چطور میشود که جورج کلونی برای بازسازی نماهای سفارت به ایران می آید و کسی متوجه نمی شود؟/
یست و هفتمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم "سینماروایت" با نمایش درام "آرگو" ساخته بن افلک برگزار شد.
یست و هفتمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم "سینماروایت" با نمایش درام "آرگو" ساخته بن افلک برگزار شد. "آرگو" که در دل هالیوود ساخته شده تصویرسازی بحث برانگیزی ارائه میدهد از ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در ایران و به دنبال آن پناهنده شدن چند کارمند سفارت به خانه سفیر کانادا. "آرگو" چه به هنگام اکران در ایالات متحده و چه به هنگام دریافت جوایزی متعدد از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا به واسطه تصویری غیرواقعی که از ماجرایتسخیر سفارت ارائه میدهد به شدت با انتقاد کارشناسان سینما و مورخان روبرو شد.
قابهای دو نفره ای از کلونی و اوباما
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، در نشست گپ و گفت این فیلم علاوه بر محمدرضا شرف الدین سینماگر پیشکسوت، سیدمحمد حسینی نیز به عنوان منتقد مهمان حضور داشت ضمن اینکه اجرای نشست نیز برعهده رسول شادمانی بود. حسینی در ابتدای نشست با ذکر مواردی از تناقضات فیلم از این گفت که در تولید فیلم بیشتر از آن که به کارگردان توجه شود باید سراغ تهیه کننده برویم. وی ادامه داد: «بسیاری فکر میکنند همه کاره این فیلم "بن افلک" کارگردان اثر بوده است اما واقعیت اینجاست این جورج کلونی بوده که همه امور را پیش برده بخصوص که او نقش اصلی مراودات سیاسی پشت پرده تولید را انجام داده است.»
حسینی افزود:«کافی است کلید واژه های کلونی و اوباما را در اینترنت جستجو کنید تا برخورد کنید به تصاویری که جورج کلونی و باراک اوباما را در قابهای روبروی هم در حال مذاکره و گفتگو نشان می دهد و جالب اینکه میزانسن این تصاویر هم طوری است که همگان گمان می برند اوباما در حال عتاب به کلونی است. این معنایی ندارد جز هماهنگی کامل با مقامات کاخ سفید برای تولید فیلم.»
از شدت دروغ به کمدی بدل می شود
این کارشناس سینما با توسعه دادن بحث خود اظهار داشت:« ریان هماهنگی هالیوود با کاخ سفید برای ساخت آثار ضدایرانی همچنان ادامه دارد و همین امسال نیز فیلمهایی را داریم نظیر "گلاب"، "من ندا هستم" و "رقصنده باد" که در تضاد با ایران و ایرانی تولید شده اند.»
حسینی با بیان اینکه "آرگو" پر است از ایرادات محتوایی بیان داشت:«برخی نماهای فیلم از شدت دروغ بودن به کمدی تبدیل میشوند مثلا تعقیب و گریز انتهایی در فرودگاه که به شدت ابلهانه است اما چون بناست در خدمت منافع ایالات متحده باشد حتی چهره هایی چون راجر ایبرت که جریان روشنفکری ما مرتب برای آنها تبلیغ می کنند این اثر را تحسین می کنند.»
سینما دیگر هنر-صنعت نیست؛ صنعت-سیاست است
رسول شادمانی مجری نشست با بیان معضل اصلی سینمای ایران که کم کاری در حوزه اتفاقات تاریخ انقلاب است گفت:«این قدر درباره اتفاقات تاریخ خودمان کم کار کرده ایم که طبیعی است دیگران بیایند و کم کاری ما را مرتفع کنند.»
وی ادامه داد:«انقلاب برای ماست، سوژه برای ماست اما سینمای ما هیچ کاری نمیکند تا بالاخره هالیوود بیاید و مثلا "آرگو" بسازد. تازه آن موقع است که یادمان می افتد چقدر کم کار بوده ایم و بعد از آن هم به جای کار کردن مرتب نقد می کنیم. باید دید چرا سینمای ما در این حوزه این قدر کم کار بوده است؟»
محمدرضا شرف الدین در پاسخ به پرسش شادمانی با بیان اینکه ابتدای هر کاری باید ماده خام موردنیاز آن کار را فراهم کرد گفت:«در حوزه موضوعات مختلف ما نیاز به برگزاری نشستها و تریبونهای آزادی داریم که آدمهای صاحب اندیشه بیایند و در آن صحبت کنند. زمانی در این کشور امثال شهید مطهری ها و علی شریعتی ها بودند که با برگزاری نشستهایی دانش مردم را بالا می بردند و به اندازه خود نیز بار تئوری خلق می کردند اما الان چه داریم؟ ما اگر بخواهیم درباره تسخیر سفارت فیلم بسازیم اول باید ماده خام تئوریک آن را فراهم کنیم و بعد وارد نگارش فیلمنامه شویم.»
وی با اشاره به دوران گذار غرب از عصر اطلاعات به عصر تحلیل اطلاعات افزود:«در رأس سینمای غرب هالیوود قرار دارد که دیگر به جای اطلاعات به دنبال تحلیل اطلاعات رفته است یعنی باکی ندارد از اینکه یک خط حقیقت را گرفته و با تحلیلی غلط یک فیلم پرهزینه بسازد. این هم ناشی از آن است که سینما دیگر هنر-صنعت نیست بلکه صنعت-سیاست است اما در ایران همچنان دنبال این هستیم که بگوییم وجه هنری باید غالب باشد.»
شرف الدین سپس با اشاره به "آرگو" گفت:«در عصر تحلیل اطلاعات همه چیز حتی سینمای غرب منطبق با الگوهای ماکیاولی پیش می رود. همین فیلم "آرگو" دو اتفاق حقیقی که یکی تسخیر سفارت و دیگری خروج چند کارمند از سفارت است را گرفته و برای تحلیل، کلی دروغ را تحویل مخاطب می دهد.»
رییس جمهور آمریکا، اوباما نیست!
حسینی منتقد نشست ضمن اشاره به توضیحاتی درباره ریشه های نامگذاری "آرگو" بیان داشت:«نام "آرگو" ریشه یونانی دارد و بیانگر این است که آمریکاییان خیلی دوست دارند خودشان را به هنر یونان باستان ربط دهند چون خودشان در ریشه های هنری خویش احساس خلأ می کنند.»
وی ادامه داد:«آش "آرگو" آن قدر شور شده که اخیرا وزارت خارجه آمریکا نیز بر دروغهای فیلم صحه گذاشت و از جمله اینکه 6 فراری سفارت در یک مکان مستقر نبودند و در جاهای مختلف مستقر شدند تا موعد فرار فرارسد.»
این منتقد افزود:«در تحلیل پیرامون "آرگو" باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که حتی سیاستهایی که امثال اوباما در هالیوود پی می گیرند هم نه خواسته آنها که خواسته افرادی پشت پرده است. به جرأت به شما می گویم رییس جمهور آمریکا، اوباما نیست و آدمهایی در پشت پرده هستند که سیاستهای اوباما را تعیین میکنند و بر همین اساس به شما می گویم دولتی ترین سینمای جهان، هالیوود است.»
تسخیر سفارت اصلا غیرقانونی است و ما نمی توانیم از سفارتخانه بالا برویم...
در ادامه نشست شرف الدین با برشمردن برخی موضوعات تاریخی مغفول مانده ایران گفت:«تسخیر لانه جاسوسی، سقوط ایرباس و قطعنامه 598 از جمله موضوعاتی هستند که برای کار در سینما باید ابتدا به طور کامل تحلیل شده و مباحث نظری مربوط به آنها خلق شود و بعدتر آنها را سینمایی کرد.»
وی ادامه داد:«اگر کسی بخواهد واقع گرایانه و بدون داوری شخصی درباره ماجرای سفارت فیلم بسازد می بایست آخرین پلان، بالا رفتن از دیوار سفارت باشد. می دانید چرا؟ چون ابتدا باید ثابت کنیم آنجا سفارت نبوده و لانه جاسوسی بود و بعد بگوییم مکان جاسوسی باید تسخیر شود.»
شرف الدین افزود:«تسخیر سفارت اصلا غیرقانونی است و ما نمی توانیم از سفارتخانه بالا برویم اما دانشجویان انقلابی سفارت را نگرفتند بلکه لانه جاسوسی را گرفتند.»
روایت را کنار گذاشته ایم و به سراغ ضدروایت رفته ایم
سیدمحمد حسینی در ادامه صحبتهای شرف الدین با اشاره به دستاوردهای سینمای انقلاب گفت:«درست است که درباره تاریخ انقلاب حتی اثری در مایه های "نبرد الجزایر" نداریم اما انقلاب ما سینما را به جایی رساند که زن را بدون ذره ای اروتیزم به عنوان بازیگر به کار می گیرد.»
وی ادامه داد:«ما تاریخ خوبی برای داستانگویی داریم اما روایتهای خوبی نداریم. بجای اینکه روایت مان را قوی کنیم آن را کنار گذاشته ایم و به سراغ ضدروایت رفته ایم در صورتی که آنها که متخصص ضدروایت هستند نیز از انتهای روایت به ضدروایت رسیده اند.»
ماجرای سفر جورج کلونی به ایران!!!
در این هنگام یکی از حاضران نشست با بیان اینکه مشکل ما در سینما نبودن فیلمساز همراه با حاکمیت است گفت:«سینماگران ما بجای اینکه به فکر بازخوانی اتفاقات تاریخی باشند به مانند پیمانکارانی شده اند که فقط دنبال پروژه های سفارشی کوتاه مدت اما پرسود هستند.»
این مخاطب ادامه داد:«کار به جایی رسیده که جورج کلونی برای بازسازی نماهای مربوط به سفارت به ایران می آید و کسی متوجه نمی شود. آن هم در حالی که ایشان با بالاترین مقام سینمایی وقت هم جلسه گذاشته و گفتگو می کند!»
حسینی در پاسخ به این مخاطب گفت:«این مشکلات و تناقضات ریشه دارد در مدیریت فرهنگی ما که به شدت محافظه کار شده است. البته بچه های انقلابی خوبی در سینما هستند که میتوان از آنها استفاده کرد اما این طیف باید قوی تر از آنی که هست ظاهر شود. یکی از این بچه های انقلابی شهریار بحرانی است؛ چرا بحرانی باید هر شش سال یک بار فیلم بسازد؟»
شرف الدین نیز با تایید حرفهای حسینی گفت:«همین بن افلک که فیلم "آرگو" را ساخته مگر کارگردان درجه یکی است؟ مطمئنا نه! او صرفا یک فیلمساز رده متوسط است اما صنعت هالیوود او را تبدیل می کند به یک دجّال یعنی کسی که حقیقت را گرفته و سپس دروغ پردازی می کند.»
منبع : جوان آنلاين
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
بازدید احسانی از پشت صحنه فیلم سینمایی پدر آن دیگری
بازدید احسانی از پشت صحنه فیلم سینمایی پدر آن دیگری محمد احسانی صبح امروز از پشت صحنه فیلم سینمایی پدر آن دیگری ساخته یداله صمدی بازدید کرد به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی طبق روال از پشت صحنه یکی دیگر از«تراژدی» در سینماهای کشور روی پرده میرود -
از چهارشنبه این هفته تراژدی در سینماهای کشور روی پرده میرود شناسهٔ خبر 2433352 دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۶ هنر > سینمای ایران فیلم سینمایی تراژدی به کارگردانی آزیتا موگویی از چهارشنبه 12 آذر ماه در گروه سینمایی فرهنگ اکران می شود به گزارش خبرگزاری مهر روز چهارشنبه 12 آذادامه اکران شهر موشها 2 روي پرده سينماهاي کشور
۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۲۰ ۰ب ظ ادامه اکران شهر موشها 2 روي پرده سينماهاي کشور با گذشت چهار ماه از اکران فيلم سينمايي شهرموشها 2 به کارگرداني مرضيه برومند اکران اين فيلم در بسياري از سينماهاي تهران و شهرستانها ادامه دارد به گزارش خبرگزاري موج با وجود گذشت چهار ماه از اکران فيلم سينم«بازیهای بقاء» به صدر گیشه سینماهای جهان رسید
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۶ قسمت اول فیلم بازیهای بقاء مرغ مقلد با فروش 152 میلیون دلاری در پنج روز پرفروشترین فیلم این هفته سینمای جهان شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا جدیدترین قسمت از مجموعه فیلمهای بازیهای بقاء توانست با فروش 152 میلیون دلاری در 80 کشور جاز عروسی جورج کلونی تا شوخی روی فرش قرمز / حاشیه اتفاقات هنری سال 2014 به انتخاب رویترز
از عروسی جورج کلونی تا شوخی روی فرش قرمز حاشیه اتفاقات هنری سال 2014 به انتخاب رویترز فرهنگ > رسانه - خبرگزاری رویترز گزارشی تصویری از چهرههای هنر و سرگرمی در حاشیه اتفاقات و برنامههای سال 2014 منتشر کرده است اتفاقات حاشیهای دنیای هنر و سرگرمی در سال 2014 29 سبا بازی مهدی هاشمی،بهرام رادان،حسین یاری و رویا نونهالی سینماهای ایران از 11 آذر رنگ «تراژدی» میگیر
با بازی مهدی هاشمی بهرام رادان حسین یاری و رویا نونهالیسینماهای ایران از 11 آذر رنگ تراژدی میگیرند داستان تصمیم عجیب قاسماکران فیلم سینمایی تراژدی به کارگردانی آزیتا موگویی از 11 آذر ماه در سینماهای ایران آغاز میشود به گزارش خبرگزاری فارس تراژدی به کارگردانی آزیتا موگویی ازتراژدی از فردا در سینماهای ایران
تراژدی از فردا در سینماهای ایران خبرگزاری پانا فردا چهارشنبه 12 آذر ماه فیلم تراژدی بر پرده سینماهای کشور اکران خود را آغاز می کند ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر ساعت 12 55 به گزارش سرویس فرهنگی پانا فردا چهارشنبه 12 آذر ماه فیلم تراژدی بر پرده سینماهای کشور اکران خود را آغازپله: زیباتر از کریس رونالدو و شیکتر از جورج کلونیام
پله زیباتر از کریس رونالدو و شیکتر از جورج کلونیام پله بازیکن تیم فوتبال سواتهمتپن گفت من خیلی زیباتر از کریس رونالدو هستم به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز پله بازیکن تیم فوتبال سواتهمتپن گفت تواناییهای من خیلی بالاست و خودم همیشه فمجتمع سینمایی بابل نیازمند بازسازی است -
حجت الاسلام ابراهیمی مجتمع سینمایی بابل نیازمند بازسازی است شناسه خبر 2433016 تاریخ مخابره یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۷ استانها > مازندران بابل - خبرگزاری مهر دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد بر لزوم بازسازی سازه و امکانات مجتمع سینمایی فرهنگ و ارشاد در بابل تاکید کرد به گزا"جورج کلونی" و "امل علم ادین" بعد از ازدواج |تصاویر|
"جورج کلونی" و "امل علم ادین" بعد از ازدواج |تصاویر| جورج کلونی هنرپیشه معروف آمریکایی در سن ۵۳ سالگی با امل علمالدین وکیل و فعال حقوق بشر ۳۶ ساله در مراسمی با شکوه در ونیز ایتالیا ازدواج کرد همسر جورج کلونی امل علم ادین ۳۶ ساله که وکیل حقوق بشر است او ناچراغ کم سوی سینماهای مشهد جانی دوباره گرفت/ فروش شش ماه نخست سال ۹۳ با کل سال قبل برابر شد -
مهر گزارش میدهد چراغ کم سوی سینماهای مشهد جانی دوباره گرفت فروش شش ماه نخست سال ۹۳ با کل سال قبل برابر شد مشهد – خبرگزاری مهر پرده سینماهای شهر بهشت در شش ماهه اول سال ۹۳ شاهد استقبال بالای مردم از اکران عمومی فیلم های روی پرده بوده استقبال و شوری که خاطره روز های پر فروغ سیبه بهانه اکران شیار 143 در سینماهای خراسان جنوبی شیار 143 فیلمی در ژانر دفاع مقدس و بینظیر
به بهانه اکران شیار 143 در سینماهای خراسان جنوبیشیار 143 فیلمی در ژانر دفاع مقدس و بینظیرشیار 143 فیلمی در ژانر دفاع مقدس و با موضوع چشم انتظاری مادران رزمنده با قصهای کوتاه درباره شخصیتی به نام الفت که مادر رزمندهای به نام یونس است که بیخبری از فرزندش در انتظار و امید به سرحماس: در صورت تاخیر در بازسازی غزه گزینههای دیگری اتخاذ میشود
حماس در صورت تاخیر در بازسازی غزه گزینههای دیگری اتخاذ میشودعضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سخنانی ضمن تاکید بر به نتیجه رسیدن تحرکات قدس افزود در صورتیکه بازسازی غزه به تاخیر بیافتد مقاومت راههای دیگری انتخاب خواهد کرد به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فار۱۰ هزار صندلی از ظرفیت سینماهای تهران کم شد خاموشی سینماهای خصوصی
۱۰ هزار صندلی از ظرفیت سینماهای تهران کم شدخاموشی سینماهای خصوصیبازگشایی پردیسهای سینمایی از سوی نهادی دولتی که نگران زیاندهی بناهایش نیست موجب شده راه تنفس سینماهای خصوصی تنگتر شود و معدود مخاطبان سینما به دنبال جذابیت سالنهای تازهتاسیس آنها را برای تماشای فیلم انتخاب کننتاریکی بر پرده سینماهای آذربایجان غربی افتاد/ قهر اجتماعی با هنر هفتم -
مهر گزارش می دهد تاریکی بر پرده سینماهای آذربایجان غربی افتاد قهر اجتماعی با هنر هفتم شناسهٔ خبر 2437553 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۳ استانها > آذربایجان غربی ارومیه – سینماهای آذربایجان غربی یکی پس از دیگری همانند همتایان در کشور با رکود ساختمانهای فرسوده عدم اکران فیلم هابرپایی دومین کارگاه تخصصی منتقدان و نویسندگان سینمایی
برپایی دومین کارگاه تخصصی منتقدان و نویسندگان سینمایی فرهنگ > سینما - دومین کارگاه تخصصی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با عنوان آشنایی با طراحی صحنه برای منتقدان و نویسندگان سینمایی شنبه هشتم آذر در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار میشود دومین کارگایک هنرمند دیگر ، در حال مبارزه با سرطان
یک هنرمند دیگر در حال مبارزه با سرطان روزنامه دنیای اقتصاد گفت بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کشور که از ابتدای سال 93 با بیماری سرطان مبارزه میکند درباره وضعیت جسمانياش در این روزها حرف زد اين هنرمند جوان گفت به دستگاه اکسیژن متصلم و دوز داروها طبق نظر پزشک دو برابر شده ک-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها