تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798963250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفت را به خارجی‌ها اعتباری می‌فروشند، به بخش‌خصوصی نقدی!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی؛
نفت را به خارجی‌ها اعتباری می‌فروشند، به بخش‌خصوصی نقدی!
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی با بیان این‌که بخش خصوصی می تواند مشکل نقل و انتقال پول نفت را برطرف کند، گفت:بخش خصوصی با حرف نمی‌تواند دولت را در دریافت پول نفت کمک کند و در این راستا باید سناریویی تعریف شده و به بخش خصوصی نقش داده شود.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، حسن خسروجردی درباره مشارکت بخش خصوصی برای دریافت پول نفت، تصریح کرد:در حال حاضر ما به صورت مستقل تلاش می‌کنیم به طوری که بخش خصوصی صادرات خود را ساماندهی کرده و می‌تواند درآمد حاصل از صادرات را دریافت کند اما به دلیل این‌که مشکلاتی در نقل و انتقالات پولی وجود دارد دولت نمی تواند همه پول حاصل از صادرات نفت را به راحتی در یافت کند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که در برخی موارد دریافت پول و یا جابه‌جایی آن برای دولت هزینه سنگینی دارد، اظهار کرد:حدود 4 سال قبل به دولت اعلام کردیم که سناریویی تعریف کند تا بخش خصوصی در دریافت پول نفت همکاری کند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی با اشاره به این‌که در این زمینه اقدام موثری انجام نشده گفت: به بخش خصوصی اعلام می‌کنند که پول نفت را پرداخت کن و سپس نفت را ببر که این امر منطقی نیست و ریسک بالایی برای بخش خصوصی دارد.
خسروجردی با انتقاد نسبت به این‌که فروش نفت به سایر کشورها به صورت اعتباری انجام می‌شود اما به بخش خصوصی نقدی صورت می‌گیرد و یا از ما ضمانت‌نامه ای را می‌خواهند که هیچ بانکی آن را صادر نمی‌کند، گفت:در مورد نفت و میعانات گازی مبالغ بالاست و با توجه به این که محصولات نفت، گاز و پتروشیمی تاکنون اعتبار محور بوده است،‌ ضمانت نامه ها به این کالاها به سختی انجام می‌شود و در واقع بانک ها در این بخش وارد نمی‌شوند.
وی با اشاره به این‌که باید همکاری مشترکی بین وزارت نفت، سیستم بانکی و بخش خصوصی انجام شود، اضافه کرد: در دولت گذشته این توافق صورت گرفت اما عملیاتی نشد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی با اشاره به این‌که وزارت نفت می‌تواند در این زمینه سناریو را مدیریت کند، ادامه داد:ما به عنوان بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از گره‌ها را باز کنیم که نیاز به پشتیبانی و همکاری دارد.
خسروجردی اظهار کرد: اگر به کشورهای دیگر نفت و میعانات گازی به صورت نسیه فروخته می‌شود به ما هم با چنین شرایطی فروخته شود و اگر اعتماد ندارد ما حاضریم که نقشی را به ما بدهند و ما را در این پروسه دخیل کنند و مطمئن باشند که اگر ما در کنار دولت قرار بگیرم می توانیم تاثیرگذار باشیم و همه مشکلات صنعت نفت حل می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به این‌که این امر در صورتی محقق می‌شود که دولت نگاه از بالا به پایین به بخش خصوصی نداشته باشد،گفت:تا دولت بخش خصوصی را باور نکند و برای بخش خصوصی نقش قائل نشود نمی توانیم از بحران موجود عبور کنیم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی با بیان این‌که در حال حاضر مجموع صادرات فراورده‌های نفتی و همچنین صادرات غیر نفتی، در مجموع معادل26 میلیارد دلار است، اظهار کرد:در بخش خصوصی مشکل عدم وصول پول های صادرات وجود ندارد.
وی با تاکید بر این‌که ما می‌توانیم به دولت کمک کنیم که پول نفت راحت تر وارد کشور شود، خاطرنشان کرد: باید کنسرسیومی از شرکت‌های بخش خصوصی تشکیل شود و با توجه به این‌که دست بخش خصوصی باز است، مشکلی در دریافت پول نفت وجود نخواهد داشت.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی تاکید کرد:حتی حاضریم که در برخی بخش‌ها امضای کلیدی مالی را به معتمد دولت بدهیم تا در سیستم مالی ما وارد شود اما باید در این زمینه بسترهای لازم فراهم شود.
به گفته او اگر اعتمادسازی و زمینه همکاری فراهم شود تحریم‌ها مشکلی نخواهد بود.
پیش‌تر سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که ایران هم اکنون برای دریافت پول حاصل از فروش نفت تحت فشار زیادی است، گفت: هم اکنون به دلیل تحریم بانکی، برای دریافت پول نفت با مشکلات زیادی روبرو هستیم. بنابراین در این شرایط بانک مرکزی و مقامات بانکی کشور روشهایی برای جابجایی وجوه حاصل از فروش نفت پیشنهاد دهند.
وی همچنین با تاکید بر این‌که بخش خصوصی قطعا می تواند عملیات انتقال پول نفت را آسان کند، گفته بود پول حاصل از فروش نفت خام پس از واریز به خزانه در اختیار بخش خصوصی برای واردات یا کارهای دیگر قرار می گیرد، حالا اگر یک وارد کننده بتواند در ازای فروش نفت کالای خود را وارد کند، می‌تواند به ما نیز کمکی زیادی کند، در واقع تهاتر انجام دهد./ایسنا/110



۱۷/۰۹/۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن