تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819225524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید آیت الله دستغیب به عنوان یک چهره ملی معرفی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهید آیت الله دستغیب به عنوان یک چهره ملی معرفی شود شیراز- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: شهید آیت الله دستغیب آثار وبرکات فراوانی برای مردم شیراز، فارس و کشور داشته از این رو باید ساز و کاری فراهم آید تا این شهید به عنوان یک چهره ملی به مردم معرفی شود.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام امین رصاف ، شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت شهید آیت الله عبدالحسین دستغیب بیان کرد: توجه به ابعاد شخصیتی از جمله ابعاد تربیتی شهید دستغیب در هر زمان برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان حائز اهمیت است.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی به علم و عمل فقها و علما،الگوی بسیار مطلوب و ارزشمندی است و معرفی این بزرگان به عنوان شاخص و الگو به جامعه باید به درستی انجام شود.
رصاف اظهارداشت: استان فارس مهد پرورش علما و بزرگان بسیاری در طول تاریخ بوده است که شخصیت این بزرگان از جمله شهید آیت الله دستغیب باید به خوبی به مردم کشور معرفی شود.
وی ادامه داد: علما و بزرگان فارس ظرفیت ارزشمندی برای استان و کشور هستند که باید حق این بزرگان را ادا و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
رصاف با بیان این که ویژه برنامه بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب از سال آینده به صورت ملی در کشور برگزار خواهد شد ، بیان کرد: امسال برنامه ریزی های متنوعی برای برگزاری سالروزشهادت آیت الله دستغیب در استان فارس انجام شده است که فضاسازی عمومی،تهیه مستند زندگینامه این شهید و برگزاری ویژه برنامه هایی به همین مناسبت در شهرستان های فارس بخشی از این برنامه هاست.
رییس هیات امنا و متولی مسجد جامع عتیق شیراز و نوه شهید آیت الله دستغیب نیز در این نشست گفت:نقش مبارزات کلامی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی شهید آیت الله دستغیب در دوران قبل از پیروزی انقلاب و پس از به ثمر نشستن این نهضت در شهر شیراز غیر قابل انکار است.
دستغیب افزود: امروز همه شهرهای ایران و بسیاری از محافل دینی، مذهبی و سیاسی جهان، نام شهید آیت الله دستغیب را به عنوان یک مبارز واقعی و سومین شهید محراب می شناسند و این یک افتخار برای شهر شیراز است .
وی دربخش دیگری از مطالب خود گفت:امسال برنامه بزرگداشت شهید آیت الله عبدالحسین دستغیب در مقایسه با سال های پیشین به صورت ویژه تربرگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سیدمحمد ابراهیم دستغیب بیان کرد: راه اندازی ستاد بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب در شهرستان ها از ویژگی های برنامه های امسال بزرگداشت این شهید بزرگوار است.
وی افزود: امسال در ستاد بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب هفت کمیته برای برگزاری برنامه مناسب و در خورشان این عالم ربانی و همچنین ارائه خدمات بهتر به مردم ایجاد شده است و مردمی بودن برنامه ها رویکرد اصلی فعالیت ها در این ستاد است.
دستغیب اظهارداشت: ویژه برنامه بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب 20 آذرماه جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور مسوولان و مردم ولایتمدار استان فارس و شیراز در مسجد جامع عتیق به عنوان سنگر و محل فعالیت های این شهید بزرگوار، برگزار می شود.
وی با بیان این که این برنامه به طور زنده از شبکه قرآن پخش خواهد شد، اضافه کرد: همزمان با این روز به عنوان روز بزرگداشت شهید دستغیب بیمارستان شهید دستغیب خدمات تخصصی رایگان به مردم ارائه می دهد.
نوه شهید آیت الله دستغیب ادامه داد: همچنین بیش از پنج هزار نسخه از آثار این شهید در قالب لوح فشرده تهیه شده است که در روز مراسم توزیع خواهد شد.
شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه پیشین شیراز، بیستم آذر سال 1360 هنگامی که به اتفاق تنی چند از شاگرادان و همراهان خود پیاده از منزل در حال عزیمت به محل اقامه نماز جمعه شیراز بود، در یک حمله تروریستی منافقین به همراه 11 تن دیگر به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
مسجد جامع عتیق شیراز در ضلع جنوب شرقی حرم مطهرشاهچراغ(ع) سال ها سنگر مبارزات شهید عبدالحسین دستغیب با رژیم پهلوی بود.ک/2
7382 /679


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن