تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرزاده:دانشگاه آزادبرای جذب دانشجویان خارجی مرکزکردستان مشکلی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: میرزاده:دانشگاه آزادبرای جذب دانشجویان خارجی مرکزکردستان مشکلی ندارد سنندج - ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به عنوان یک استان مرزی با پتانسیل علمی بالا مشکلی ندارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمید میرزاده» روز شنبه در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سنندج، افزود: نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی درخواست های مبنی بر جذب دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان ارایه کرده اند که با این درخواست موافق هستیم اما باید ساز و کارهای لازم برای این کار فراهم شود.
وی انتظارات و توقعات نمایندگان و مردم کردستان از دانشگاه آزاد را به جا دانست و گفت: ما از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کردستان با کمال میل و اشتیاق کامل استفاده می کنیم.
وی به مقایسه فعالیت دانشگاه ها در دنیا پرداخت و با بیان اینکه اکنون دانشگاه های نسل سوم به دنبال تولید ثروت و کارآفرینی هستند، افزود: این دانشگاه تنها به دنبال آموزش و پژوهش صرف نیستند و به آن اکتفا نمی کنند بلکه با ایجاد شرکت های دانش بنیان و حمایت از آن در راستای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و ایجاد ثروت تلاش می کنند.
وی به رشد و توسعه مراکز آموزش عالی در استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: 50 هزار دانش آموخته دانشگاهی و اشتغال به تحصیل 22 هزار دانشجو یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در استان است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به فعالیت 16 واحد رشد دانشگاه آزاد در استان کردستان نیز به عنوان یکی از برنامه های این دانشگاه برای فعالیت در حوزه دانش بنیان و ایجاد کارافرینی اشاره کرد و گفت: این واحدها می توانند زمینه ایجاد تحول در استان را فراهم نمایند.
میرزاده اظهار کرد: در صورت همکاری مسوولان استان کردستان در اختصاص زمین مورد نیاز می توانیم از امسال عملیات احداث پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد را در کردستان فراهم کنیم.
وی ضرورت حیات و تداوم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را در ایجاد و توسعه مراکز رشد و فناوری دانست و گفت: از این طریق می توانیم به رشد و توسعه کشور نیز کمک کنیم.
میرزاده میزان اتکای دانشگاه آزاد در بحث تامین منابع مالی خود به شهریه دانشجویان را حدود 99 درصد اعلام کرد و گفت: فعالیت های خوبی در قالب ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای کاهش این اتکا تا پایان امسال به 90درصد انجام شده است.
وی وابستگی به کارهای اشتغالزا و علم و فناوری، توسعه تحصیلات تکمیلی، ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه فرهنگی را یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
وی فارغ التحصیلان و نیروهای انسانی خلاق و نخبه را از سرمایه های دانشگاه آزاد دانست و گفت: ما از این افراد از طریق اعطای تسهیلات بانکی حمایت می کنیم.

*خروجی دانشگاه ها در استان کردستان تبدیل به اشتغال نمی شود

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات استان کردستان در حوزه علمی و آموزشی را عدم تبدیل علم به اشتغال دانست و گفت: دانش آموختگان دانشگاهی در کردستان برای یافتن شغل با مشکل مواجه هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سالار مرادی روز شنبه در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان با رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سنندج، پیشنهاد داد برای برون رفت از این مشکل، راه اندازی رشته های مقطع دکترا و رشته های فنی در دستور کار دانشگاه آزاد در استان کردستان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه علمی و آموزشی رشد خوبی کرده است، گفت: یکسری مشکلات در حوزه علمی و آموزشی استان وجود دارد که برخی ساختاری و نیاز به تلاش مسوولان برای حل آن دارد و برخی نیز به ویژگی های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر می گردد که برای رفع این مسایل نیز باید برنامه ریزی کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه سخنان خود خواستار اعطای مجوز به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان برای پذیرش دانشجو از کشور عراق شد و گفت: از لحاظ هیات علمی ظرفیت کافی برای جذب دانشجوی خارجی در استان وجود دارد و امیدواریم یکی از دستاوردهای سفر دکتر میرزاده به کردستان صدور مجوز برای جذب دانشجوی خارجی باشد.
وی پیشنهاد داد در سنندج و یا یکی از شهرهای مرزی استان مجوز پذیرش دانشجوی خارجی داده شود.
وی مبادلات علمی و فرهنگی با اقلیم کردستان عراق را یکی از برنامه های دولت در استان کردستان دانست و گفت: دو طرف علاقمند به توسعه این ارتباطات هستند و از این فرصت برای توسعه ارتباطات بخصوص در حوزه علمی و آموزشی باید استفاده کرد.
مرادی توسعه کمی مراکز علمی و آموزشی در استان کردستان را خوب دانست و گفت: این توسعه مطلوب نیست چرا که در برخی از شهرستان ها از جمله کامیاران و دیواندره دانشگاه آزاد واحدی ندارد.
وی بر توزیع عادلانه مراکز و واحدهای آموزش عالی در همه شهرستان های استان کردستان تاکید کرد و گفت: اکنون تجمع و پراکندگی این واحدها عادلانه نیست به طوری که در برخی از شهرستان ها تمام مراکز آموزش عالی فعال است و در برخی شهرستان ها نیز شاهد عدم فعالیت این واحدها هستیم.
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان کردستان همواره پیگیر مسایل و مشکلات حوزه آموزش عالی استان هستند و برای توسعه فضاهای آموزشی استان نیز تلاش داریم.
7346/533 / 1539


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن