تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش تجارت و امنيت با بهره برداري از كريدور ريلي شمال به جنوب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۳ب.ظ)
افزايش تجارت و امنيت با بهره برداري از كريدور ريلي شمال به جنوب وزير راه و شهر سازي تصريح كرد: منافع ملت ايران با آسياي ميانه و آسياي دور مي‌تواند يك امنيت و تجارت درازمدت در كشور ايجاد كند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي كه صبح امروز ساعاتي قبل از افتتاح كريدور ريلي شرق درياي خزر و عزيمت به تركمنستان، در استان گلستان سخن مي‌گفت، با اشاره به اينكه افتتاح اين خط آهن بين المللي كشورهاي چين، روسيه و آسياي ميانه را از طريق ايران به خليج فارس و آب هاي آزاد جهان متصل مي‌كند، بيان داشت: مسافت 3000 كيلومتري قزاقستان تا خليج فارس كه به صورت پيمودن زميني بيش از يک هفته طول مي كشد از طريق اين خط آهن به 20 ساعت كاهش مي يابد.
آخوندي، گفت: قرارگاه خاتم با هزينه 130ميليارد تومان اين خط آهن را در مدت 17 ماه با 164 دهنه پل بزرگ و كوچك ساخت.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اينكه مردم حق دارند از امكانات ريلي بيشتري برخوردار شوند، گفت: سرعت ريلي كه در حال حاضر از تهران به گرگان انجام مي‌شود قابل قبول نيست؛ زيرا زيرساخت‎هاي ريلي اين مسير قديمي است.
وزير راه و شهرسازي، توضيح داد: در مسير ريلي گرگان به اينچه‎برون 18 كيلومتر ريل را از گرگان تا قره‎تپه تعويض كرديم و بنا داريم مابقي مسيرهاي ريلي در گلستان را كه سرعت قطار به 30 كيلومتر هم نمي‎رسد نوسازي كنيم.
وي تصريح كرد: هدفي كه در وزارتخانه ترسيم كرده‌ايم اين است كه بتوانيم سرعت جا‌به‌جايي مسافر را به حداقل ميانگين كشور؛ يعني 160 كيلومتر افزايش دهيم تا كساني كه مي‎خواهند از اين مسير عبور كنند از سرعت خوب و امنيت بهتر بهره‎مند شوند.
وزير راه و شهرسازي، موقعيت ايران را استراتژيک خواند و گفت: كريدورهاي شمال به جنوب و كريدور شرق به غرب از اهميت فراواني برخوردار است.
وي ادامه داد: پرداختن به راه‌آهن علاوه بر اهميت محلي كه حداكثر بهره را مردم استان‎هاي همجوار نيز مي‎برند اين است كه اين مهم مي‎تواند اهميت ملي داشته باشد و در نقل و انتقال بار در جهان اثرات بسيار گسترده‎اي دارد.
آخوندي بر ضرورت برخورداري از كريدورهاي پايدار تأكيد كرد و ادامه داد: كريدور بايد در حوزه اقتصاد قابل رقابت باشد و اگر نتوان اين رقابت را ايجاد كرد، دچار فرسودگي و از بين رفتن مي‎شود.
وي با تأكيد بر اينكه زيرساخت‎ها بايد به سمت سيستم‎هاي مقررات تجاري پايدار و روابط تجاري پايدار رهنمون شود، افزود: لازم است كشورهايي كه در سطح جهان تجارت انجام مي‎دهند مجموعه ابزارهاي آن را در كشور ايجاد كنيم.
وزير راه و شهرسازي، انجام اين گونه اقدامات را به كريدور بزرگ اقتصادي تشبيه كرد و گفت: كريدور فقط يک مسير نيست بلكه بايد بتوانيم با ترمينال‎ها، سيلوها و انبارهاي بزرگ ارتباط برقرار كنيم.
آخوندي از بهسازي خطوط ريلي در برنامه راه و شهرسازي خبر داد و يادآور شد: برخي از مسيرها را برقي خواهيم كرد كه از اين طريق سرعت، محيط زيست و ايمني افزايش مي‎يابد.
راه آهن بين المللي شرق درياي خزر، امروز با حضور رئيس جمهور كشورمان و رؤساي جمهور تركمنستان و قزاقستان افتتاح شد.
طول راه آهن بين المللي ايران - تركمنستان - قزاقستان 926 كيلومتر است كه 80 كيلومتر آن در خاک كشورمان، 700 كيلومتر در تركمنستان و 146 كيلومتر در قزاقستان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن