تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818909803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن شصت سالگي رژيم صهيونيستي، تلاش براي كسب هويت شصت سال جنايت، شصت سال مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشن شصت سالگي رژيم صهيونيستي، تلاش براي كسب هويت شصت سال جنايت، شصت سال مقاومت
اقتصاد
رژيم غاصب صهيونيستي ‪ ۶۰‬سال است كه آوارگي ملت فلسطين را جشن مي‌گيرد و هر سال با برپايي مراسمي، يك سال ديگر را به تاريخ اجاره‌اي خود مي افزايد با اين خيال واهي كه با غصب سرزمين فلسطيني، مي‌تواند تاريخ و تمدن آنان را نيز به سرقت برده و براي خود هويت ايجاد كند.

تلاش براي كسب چيزي به نام هويت براي اسراييل و ايجاد سرزمين موعود از طريق غصب سرزمين فلسطين، نظريه‌اي بود كه تئودور هارتزل روزنامه نگار لهستاني با كمك سرمايه داران يهودي جهان طرح كرد غافل از اينكه شايد بتوان با قتل عام و آواره كردن يك ملت ،خانه و كاشانه آنان را به تاراج برد، اما تاريخ ، هويت و تمدن چيزي نيست كه بتوان به يغما برد.

انديشه هارتزل اگر چه به ضرب و زور تجهيزات نظامي پيشرفته و كمكهاي استكبار جهاني از جمله آمريكا و انگليس و چشم پوشي آشكار سازمان ملل نسبت به اقدامات نامشروعي كه عليه ملت مظلوم فلسطين صورت گرفت، زمينه اوليه را براي تشكيل دولت يهود هموار كرد، اما هرگز به اين مسئله توجه نشده بود كه صرفا با مهاجرت تعدادي از يهوديان جهان و جمع كردن آنها در شهرك ها ي اشغالي ، يك ملت و كشور تشكيل داد .

جامعه و به عبارت صحيح، گروهي از مردم با قوميت‌ها و مليت‌هاي مختلف و بدون هويت ساكن سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين هيچ نشانه‌اي از يك جامعه به معناي واقعي آن ندارد و الگوهاي رفتاري و اجتماعي ضعيف حاكم بر رژيم صهيونيستي حاكي از گسستگي ، بي‌انگيزگي و بي‌ميلي نسبت به زندگي در ميان مردمي است كه از نقاط دور و نزديك جهان ناخواسته به سرزمين‌هاي اشغال شده منتقل شده اند.

همين عوامل سبب شده تا جمعيت اندكي كه امروز در اسرائيل در قالب به اصطلاح يك ملت زندگي مي‌كنند، با ديگر جوامع جهان متفاوت باشند و در واقع نمي توان واژه جامعه را به آن نسبت داد.

امروز رژيم صهيونيستي در جهان بيش از هر چيز ديگر به خاطر ارتش و قدرت نظامي آن شناخته مي‌شود و هر جا نام از اسرائيل برده مي‌شود، پيش از آنكه كه مفهوم يك ملت و يك جامعه مدني در اذهان تداعي شود، زرادخانه‌هاي مملو از كلاهك‌هاي هسته‌اي و پيشرفته‌ترين سلاح‌هاي كشتار جمعي اين رژيم نامشروع كه با حمايت‌هاي واشنگتن اندوخته است ، جلب نظر مي‌كند .

رژيم اسراييل به خاطر محروم بودن از پشتوانه مردمي، باوجود برخورداري از قدرت پيشرفته نظامي در جنگ ‪ ۳۳‬روزه لبنان، تنها در رويارويي با سربازان حزب الله چنان زمين گير شدكه در تاريخ سابقه اين رژيم سابقه نداشت .

در خصوص مردم ساكن در مناطق اشغالي بايد گفت در واقع فريب خوردگاني كه به اميد زندگي بهتر به سرزمين‌هاي اشغالي آمده اند، هرگز حاضر نخواهند شد براي وعده‌هاي دروغين جان خود را از دست بدهند.

با اضافه شدن ضعف صهيونيست‌ها در جنگ ‪ ۳۳‬روزه به ضعف‌هاي متعدد اين رژيم از جمله رسوايي‌هاي مالي و اخلاقي مسوولان عالي رتبه آن و وابستگي كامل نظامي ، سياسي و اقتصادي آن به آمريكا ، امروز اين باور بيش از هر زمان ديگر قوت گرفته است رژيم بي‌هويت اسراييل با وجود ظاهري داشتن ظاهري قوي ، ريشه‌اي خشك و پوسيده دارد.

هدف اصلي اسراييلي‌ها از برگزاري جشن تولد رژيم صهيونيستي كه آستانه برگزاري شصتمين سال آن قرار دارند، تلاش براي براي ايجاد هويت تاريخي براي خود و ساكنان يهودي سرزمين‌هاي اشغالي است تا بلكه بتوانند نداشتن هويت و ريشه تاريخي و فرهنگي خود را جبران كنند.

تغيير بافت شهرهاي فلسطين و از جمله قدس و ايجاد دست آويزهايي مانند هيكل سليمان دقيقا در راستاي همين تلاش براي تاريخ‌سازي و كسب هويت انجام مي گيرد.

رژيم صهيونيستي به خوبي واقف است كه براي كسب تثبيت موجوديت و كسب مشروعيت در عرصه جهاني، به مقبوليت داخلي نياز دارد، آن هم از طرف ساكناني كه هيچ بحراني را برنمي تابند، به هيچ چيز جز امكانات رفاهي دل نبسته و تنها با شنيدن يك صداي انفجار سرخورده و افسرده مي‌شوند.

مقامات تل آويو همچنين مي‌دانند كه براي بقا، بايد از مقبوليت جامعه جهاني هرچند به طور ظاهر برخوردار باشند، كه البته سازمان ملل كه وظيفه دفاع از بشريت در مقابل جنايت و تجاوز را دارد، جانبداري‌هاي خوبي از تلاش رژيم صهيونيستي براي حفظ بقاي خود از طريق تشديد جنايات عليه مردم بي دفاع فلسطين كرده است.

دعوت رژيم صهيونيستي از سران برخي كشورهاي جهان از جمله آمريكا نيز با هدف تحقق هر بيشتر مقبوليت و مشروعيت اين رژيم نزد كشورهاي جهان صورت مي گيرد.

اسرائيل امروز علاوه بر مشكلات سياسي و اختلاف نظرهاي عميق ميان مسوولان آن ، از بحران بي‌هويتي، نداشتن ريشه تاريخي، احساس عدم امنيت و محروميت از پشتوانه مردمي رنج مي‌برد و اكنون پس از شصت سال اين بحران‌ها بيش از هر زمان ديگر در برابر اين رژيم خودنمايي مي‌كند و روز به روز شدت بيشتري مي يابد.

از:محمدرضا منافي
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن