تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819802867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از سامانه اطلاع‌رساني برخط ترافيكي جاده‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۱۳ق.ظ)
رونمايي از سامانه اطلاع‌رساني برخط ترافيكي جاده‌اي معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، از راه‌اندازي سامانه اطلاع‌رساني برخط جهت اطلاع كاربران جاده‌اي از وضعيت ترافيكي جاده‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، شهرام آدم‌نژاد، در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي آينده در حوزه ITS و همچنين تببين برنامه‌هاي اين سازمان براي برگزاري همايش سيستم‌هاي حمل‌ونقل هوشمند جاده‌اي، گفت: با ايجاد سامانه اطلاع‌رساني برخط ترافيكي جاده‌ها در سايت www.141.ir امكان مديريت و توزيع زمان سفرها براي كاربران و متوليان جاده‌اي فراهم شده است.
وي با اشاره به نحوه كاركرد اين سامانه اظهار داشت: در اين سامانه كه بر پايه دوربين‌هاي نظارت تصويري استوار است، دوربين‌ها تصوير آخرين وضعيت ترافيک جاده‌ها را به فاصله زماني هر 5 دقيقه ارائه مي‌دهد و چهار عکس ديگر مربوط به 3 تا 15 دقيقه قبل از جاده گذاشته مي‌شود تا کاربران بتوانند اطلاعات کامل‌تري از آخرين وضعيت ترافيکي جاده‌ها به دست آورند. ضمن اينكه تلاش مي‌شود اپليکيشن موبايلي اين سيستم نيز تا پايان سال آماده شود.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 620 دستگاه دوربين نظارت تصويري در شبکه‌هاي شرياني کشور فعال است، كه با راه‌اندازي اين سايت، کاربران جاده‌اي از امروز مي‌توانند عكس جاده‌ها را از طريق دوربين‌هاي نظارت تصويري نصب شده در محورهاي شرياني ملاحظه كنند.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، با بيان اينكه تلفن اپراتوري 141 هم در حال حاضر در استان تهران راه‌اندازي شده است، يادآور شد: قرار است تا پايان سال تمام کشور به اين سامانه متصل و به صورت 24 ساعته پاسخگوي پرسش‌هاي كاربران جاده‌اي خواهد بود و در صورتي كه کاربري در جاده نيازمند فوريت‌هاي خودرويي و انساني گردد، مي‌تواند با سامانه 141 تماس و خدمات موردنظر خود را از طريق ارگان ذي‌ربط دريافت کند.
آدم نژاد در ادامه، با اشاره به برگزاري نخستين همايش سيستم‌هاي حمل‌ونقل هوشمند جاده‌اي در روزهاي سي دي و اول بهمن سال جاري با هدف ايجاد يكپارچگي پروژه‌هاي ITS و همكاري بين دو نهاد علم و اجرا در كشور اظهار داشت: به طور عمده افزايش ايمني و سفر، روان‌سازي ترافيک در اثر كاهش ازدحام در شبكه، افزايش ظرفيت، كاهش آلودگي و حفظ هواي پاک و نيز متمركز شدن سيستم‌ها به منظور تسهيل در تصميم‌گيري‌هاي مديريتي از مهم‌ترين اهداف اصلي بكارگيري ITS در دنيا است كه قرار است اين همايش به همت سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و پليس راهور و حمايت مجموعه‌هاي مرتبط با ITS؛ به ويژه دانشگاه‌هاي مطرح در كشور برگزار شود.
وي ذي‌نفعان بخش ITS را چهار حوزه ذكر كرد و افزود: اين چهار حوزه شامل حوزه مردم، حوزه بخش خصوصي همچون توليدكنندگان و كاربران و شركت‌هاي دانش‌بنيان، حوزه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي و علمي و نيز حوزه بهره‌برداران و مجريان كه عمدتاً دولتي‌ها و سازمان‌هاي انتظامي است.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، با اشاره به تابلوهاي ترافيکي برخط براي اطلاع از زمان تقريبي سفر با توجه به سرعت و ترافيک محور افزود: تاکنون يک نمونه از اين تابلو در محور کرج ـ رشت راه‌اندازي شده است و در آينده‌اي نزديک در ساير مسيرها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي ضمن اعلام اينکه در حال حاضر 200 دوربين ثبت سرعت در جاده‌هاي شرياني کشور توسط سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده اي نصب شده است و به همين تعداد نيز در اختيار پليس است، خاطرنشان كرد: با هماهنگي انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌اي با پليس، اطلاعات تمامي اين دوربين‌ها در اختيار سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي قرار گرفته است كه در همين راستا يک ميليون و 900 هزار رکورد تخلف به ثبت رسيده و از طريق پست براي کاربران ارسال شده است، به طوري اين اقدام باعث شد از اول ارديبهشت تا سوم آذر، ميانگين سرعت در جاده‌هاي مجهز به اين سامانه به ميزان 7 کيلومتر کاهش يابد.
وي افزود: همچنين برنامه‌ريزي شده است براي تسريع در اعلام تخلف همزمان با پست، از طريق پيامک نيز اطلاع‌رساني شود.
آدم‌نژاد در ادامه، طول راه‌هاي شرياني كشور را 34 هزار و 633 کيلومتر ذكر كرد و گفت: شبكه راه‌هاي شرياني كشور شامل مسيرهاي ترانزيتي، پرترافيک و يا مسيرهاي اتصال به مراکز شهرها است که در حال حاضر 400 دستگاه دوربين ثبت تخلفات سرعت در اين راه‌ها نصب شده و مقرر است تا سال 95 اين تعداد به 1900 دوربين افزايش يابد.
وي افزود: براي اين منظور به اعتباري حدود 950 ميليارد تومان نياز است كه شامل نصب، بهره‌برداري، پشتيباني، نگهداري و انتقال ديتا به مدت هشت سال خواهد بود.
آدم‌نژاد همچنين با اشاره به نصب 1200 دستگاه ترددشمار در جاده‌هاي شرياني کشور تصريح كرد: تا پايان سال اين دستگاه‌ها به 1900 دستگاه مي‌رسد و به اين ترتيب تمام راه‌هاي شرياني کشور مجهز به اين سامانه خواهند شد.
وي گفت: از سال 81 تاکنون آمارگيري مبدأ و مقصد انجام نشده است كه به همين منظور از ارديبهشت سال 94 اين اقدام در 240 نقطه ايستگاه انجام مي‌شود، ضمن اينكه قرار است براي نخستين بار خودروهاي شخصي هم در آمار مورد محاسبه قرار گيرند، كه در آينده‌اي نه چندان دور اين آمارگيري به طور مستمر انجام خواهد شد.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بخش ديگري از سخنان خود به نظارت سامانه‌اي اشاره کرد و گفت: در همين راستا ساختاري به نام سامانه نظارت مستقل تعريف شده است که امكان نظارت بر حمل‌ونقل عمومي بار و مسافر را فراهم مي‌كند.
وي همچنين، به نصب سيستم توزين در حال حرکت در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 17 دستگاه توزين در حال حركت در کشور وجود دارد که امسال به 30 دستگاه افزايش پيدا مي‌کند و با نصب 54 دستگاه ديگر در جاده‌هاي شرياني کشور، مي‌توان اضافه بار و تناژ کاميون‌ها را در تمام جاده‌ها کنترل كرد، ضمن اينكه در حال حاضر در تمام شرکت‌هاي حمل‌ونقل، صدور بارنامه به صورت برخط انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه قرار شده است صورت‌ وضعيت برخط اتوبوس‌ها نيز تا پايان امسال تکميل ‌شود، خاطرنشان كرد: تا پايان نيمه اول سال 94 صورت‌ وضعيت ميني‌بوس‌ها و سواري‌کرايه نيز برخط خواهد شد.
آدم‌نژاد با اشاره به نصب GPS در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي کشور گفت: در همين راستا با امضاي تفاهم‌نامه‌اي با پليس راهور، تمامي ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي كشور به سيستم‌هاي رديابي مجهز مي‌شوند.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، تخصيص سوخت براساس پيمايش را از ديگر برنامه‌هاي سازمان ذكر كرد و افزود: طي توافق حاصل شده با وزارت نفت، مقرر شده است سهميه سوخت ناوگان عمومي جاده‌اي از طريق ميزان پيمايش تعيين شود.
به گفته وي، ساختار پيمايش قرار است از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و تخصيص توسط وزارت نفت انجام ‌شود.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به نصب سيستم الکترونيکي پرداخت عوارض در آزادراه قم ـ تهران و پرديس، خاطرنشان كرد: براي پياده‌سازي و نصب اين سيستم در تمام عوارضي‌هاي کشور مذاكراتي با شركت‌هاي سرمايه‌گذار در آزادراه‌ها در حال انجام است.
وي افزود: سيستم مديريت حوادث و سوانح حمل‌ونقل جاده‌اي کشور از ديگر فعاليت‌هاي سازماني مي‌باشد كه هم‌اينک راه‌اندازي شده و تاکنون 35 هزار واقعه را به ثبت رسانده است.
معاون سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، از اجرايي شدن موضوع پنجره واحد با هدف حفظ حقوق شهروندي در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: بر اين اساس تمامي فعاليت‌هاي مرتبط با مشتريان جهت دريافت مجوزها مي‌تواند به صورت مجازي و از طريق پورتال انجام شود كه تا نيمه اول سال 94 اين موضوع به پايان مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن