تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799210719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اتاق فکر فارس :گزارش های اتاق فکر استان ها از مبانی تصمیم گیری دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اتاق فکر فارس :گزارش های اتاق فکر استان ها از مبانی تصمیم گیری دولت است شیراز- ایرنا- رییس اتاق فکر استان فارس با اشاره به شکل گیری اتاق های فکر استان ها با محوریت دانشگاهیان در سراسر کشور گفت: گزارش های تخصصی و همراه با راهکارهای عملیاتی نخبگان استان ها، یکی از مبانی و ملاک های تصمیم گیری مسوولان دولت تدبیر و امید در ماههای اخیر بوده است.


حجت الاسلام دکتر سعید رحیمیان جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت زمان کوتاهی از فعالیت اتاق های فکر در استان ها می گذرد، شماری از گزارش های آنها در جلسات هیات دولت مطرح شده یا به استحضار رییس جمهوری یا وزیران مرتبط رسیده و مبنای تصمیم گیری دولت بوده است.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که در کنار سایر اتاق های فکر فعال در نهادها و دستگاه ها، یک اتاق فکر مرکزی در هر استان تشکیل شود که هدایت آن با دانشگاهیان و نخبگان استان باشد.
وی گفت: در مقطع کنونی، اتاق های فکر در دستگاه های اجرایی مانند حوزه های بازرگانی، محیط زیست و دیگر نهادها تشکیل شده است که دولت از آنها حمایت می کند اما بر مبنای سازوکار طراحی شده، محوریت در مسیر تصمیم سازی با اتاق فکر مرکزی استان خواهد بود.
** سازوکار فعالیت اتاق فکر در استان ها
مسوول اتاق فکر استان فارس گفت: این اتاق یکی از اتاق های فکر استان های کشور است که زیر نظر مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.
رحیمیان افزود: دفتر مرکزی اتاق های فکر استانی در تهران در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری است و مسوولان اتاق های فکر استانی به پیشنهاد معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب می شوند.
وی که مسوولیت مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز را نیز برعهده دارد، ماموریت اتاق های فکر استان ها را پرکردن شکاف های سال های اخیر میان مرکز تصمیم گیری کشور و پیرامون و نیز پرکردن شکاف نخبگان و دولت عنوان کرد.
مسوول اتاق فکر استان فارس گفت: اتاق های فکر ماموریت دارند که از نظرات فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان برای تصویب سیاست های منطقه ای و استانی بهره گیرند.
این استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: اتاق های فکر استانی همچنین ماموریت دارند در راستای پرکردن شکاف سال های اخیر میان نخبگان و دولت، ایفای نقش کنند.
رحیمیان گفت: منظور از نخبه، اساتید دانشگاه، صاحب نظران و افرادی است که دیدگاه های کلانی در باب مسائل سیاست های منطقه ای و کلی کشور دارند.
** ارتقای همفکری ملی با شکل گیری اتاق های فکر
مسوول اتاق فکر استان فارس در ادامه ارتقای همفکری ملی و به اشتراک گذاشتن دانش بومی و منطقه ای را از جمله اهداف شکل گیری اتاق های فکر استان ها نام برد.
رحیمیان اظهار کرد: مشارکت نخبگان در شناسایی مسائل و راهکارهای ملی منطقه ای و ارتقای کیفیت تصمیم گیری استانی و ملی از دیگر اهداف شکل گیری اتاق های فکر استانی است.
وی با اشاره به شکل گیری اتاق فکر استان فارس از اواخر شهریورماه 93 گفت: اساتید و نخبگانی از دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخی نهادهای خارج از دانشگاه اعضای این اتاق را تشکیل می دهند.
مسوول اتاق فکر استان فارس گفت: اتاق فکر استان یک شورای مرکزی سه نفره و یک شورای 10 نفره دارد که این 10 نفر در واقع سرگروه های 10 گروه هستند که شاخه های مختلف تخصصی و علمی اتاق را شکل می دهند.
رحیمیان با بیان این که شمار اعضای اتاق فکر استان فارس در مجموع 13 نفر است، گفت: 10 تن از نخبگان استان به عنوان سرگروه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، زنان و خانواده، جمعیت، محیط زیست، حقوقی، فنی و عمرانی و آموزش و پرورش در اتاق فکر عضویت دارند.
وی اظهار کرد: در برنامه بلندمدت اتاق فکر پیش بینی شده است که هر یک از اعضا، متخصصان و نخبگان صاحب نظر در حوزه گروه خود را دعوت کند تا در جلسات هفتگی، موضوعات کلیدی استان و کشور را بررسی کنند و نتایج این بررسی ها به جلسات اتاق فکر که هر دو هفته یک بار برگزار می شود ارایه شود.
مسوول اتاق فکر استان فارس گفت: مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بر این باور است که نخبگان دانشگاهی باید متولی بررسی سیاست های کلان استانی و حتی ملی باشند و از این رو، عرصه آسیب شناسی یا ارایه راه حل در اتاق های فکر محدود به منطقه و استان نخواهد بود و این اتاق ها می توانند پیشنهادها و راه حل هایی برای بحران های ملی نیز ارایه کنند. ک/3
2026/ 667


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن