تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820010025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موقوفات پشتوانه عظیمی برای حوزه های علمیه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرحوزه های علمیه مازندران موقوفات پشتوانه عظیمی برای حوزه های علمیه هستند ساری - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه مازندران گفت: موقوفات پشتوانه عظیمی برای حوزه های علمیه هستند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت الاسلام " ابوالقاسم طاهری " مدیر حوزه های علمیه مازندران روز پنجشنبه در همایش مبلغان مدارس و بصیرت عاشورایی که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در راستای اجرای نیت واقفان در ساختمان سپاه کربلای مازندران برگزار شد، از مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین یاد کرد و گفت: عرصه جهادی تبلیغ دین عرصه بسیار مهم و سختی است.
وی با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم دو صفت مهم را برای ابلاغ کنندگان پیام الهی بیان کرده است، افزود: خداوند فرمود کسانی که این دو صفت را داشته باشند به پاداش نیکی خواهند رسید.
حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: نخستین صفت خداوند متعال برای مبلغان دین این است که از خدا ترس دارند، یعنی از خداوند حساب می برند و کاری با بقیه ندارند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران ادامه داد: دومین صفت برای مبلغان دین این است که برای غیر خدا حسابی باز نکنند و اگر مبلغ این دو صفت را داشته باشد خداوند پاداش این تلاش او را خواهد داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رژیم طاغوت به دلیل شرایط جغرافیایی استان های شمالی سرمایه گذاری گسترده ای را برای ترویج فساد در این منطقه انجام داد، بیان داشت: رژیم پهلوی همه توان خود را برای ایجاد فاصله میان مردم و دین مبین اسلام به کار گرفت.
حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که روش برخورد مردم با دین به سه صورت دین پذیری، دین گریزی و دین ستیزی است، ادامه داد: دشمنان اسلام با هجوم به دین پذیران آنها را از دین گریزان کردند و بعد نیز همین افراد در برابر دین ایستادند و دین ستیز شدند.
وی با بیان این که سیاست رژیم طاغوت تبدیل شمال کشو به قطب بیروت در خاورمیانه بود، افزود: اما هوشیاری و بصیرت علمای این منطقه مانع از تحقق این سیاست شوم ضد فرهنگی رژیم منحوس پهلوی شد.
مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به این که این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین روحانی را در حوزه علمیه قم داشت، گفت: امروز نیز مازندران از این حیث بیشترین طلبه و روحانی را در حوزه علمیه قم دارد.
حجت الاسلام طاهری با بیان این که اگر هوشیاری و آگاهی روحانیت در آن مقطع نبود امروز شرایط در کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد، افزود: روحانیت آگاه امروز نیز در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های ناب اسلامی و دینی قرار دارد.
وی با اشاره به این که امورز سیاست های دشمن علیه دین و مبانی اسلامی ما تغییر کرده است، ادامه داد: آنها امروز با کمک تکنولوژی به جنگ با اصول و عقاید دینی ما آمده اند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی تنها وظیفه روحانیت نیست، بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر حفاظت از این میراث ارزشمند وظیفه و تکلیف دارند.
حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که امروز عرصه تبلیغ دین با توجه به شرایط موجود بسیار سخت تر از گذشته است، گفت: باید در این عرصه متمرکز تر و با برنامه هدفمند گام برداریم.
وی با بیان این که امروز اینترنت و ماهواره به عنوان هلی برد های دشمنان در خانه های ما قرار دارند، افزود: در چنین شرایطی حراست از اسلام ناب و دستاوردهای انقلاب نیازمند وحدت و همدلی است.
این مسئول با تقدیر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در میزبانی از برگزاری این همایش گفت: موقوفات پشتوانه عظیمی برای حوزه های علمیه هستند.ک/1
608


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن