تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820359600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولیت حوزه های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله صافی گلپایگانی: مسئولیت حوزه های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است قم - ایرنا - آیت الله " لطف الله صافی گلپایگانی" از مراجع تقلید، مسئولیت حوزه های علمیه را در اوضاع کنونی بسیار سنگین دانست.


به گزارش ایرنا از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، وی روز چهارشنبه در دیدار با معاون پژوهش حوزه های علمیه درقم افزود: ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم؛ امام زمان(ع) هم در این اوضاع، از حوزه های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب نماییم.
وی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده در حوزه های علمیه افزود: تحقیق ها باید واقعی، حقیقی و فایده داشته باشد؛ نه اینکه اسم تحقیق را دارا باشد و بی فایده باشد.
وی افزود: در تحقیقات و کتابها نباید مطالب تکراری باشد اینکه مطالبی که قبلا بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده ای ندارد بلکه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید کرد.
این مرجع تقلید ضمن درخواست توجه بیشتر مسولان حوزه به معارف روایی گفت: باید رشته هایی که از روایات و علوم اهل بیت(ع) نشات می گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود که علوم دیگر اصل و اینها فرع شود.
آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به غنای علمی حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه های علمیه با سرمایه های بزرگ قرآن و معارف اهل بیت(ع) و وجود علمایی که از زمان غیبت تا به حال بوده اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علما سلف، بنیه علمی حوزه رشد بیشتری پیدا کند ضمن اینکه بسیاری از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوری که باید، مورد توجه واقع نمی شود.
این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان با اشاره به اوضاع مسلمانان چین و اینکه اخیرا دولت این کشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سخت گیری می کند گفت: ما شدیدا از موضع کشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم ، دولت چین که سالیان سال از منافع کشورهای اسلامی استفاده می نماید و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری نماید و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند.ک/1
/8138/ 550/ 1596


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن