تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815320640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای كامل قانون جامع معلولین هزینه بر است/معلولان را دست کم نگیریم -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نادری فر عنوان كرد:
اجرای كامل قانون جامع معلولین هزینه بر است/معلولان را دست کم نگیریم

نادري فر


شناسهٔ خبر: 2435327 چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
استانها > همدان

همدان- مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: تحقق و اجرای كامل قانون جامع معلولین در كشور زمان و هزینه بر است. به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نادری فر ظهر چهارشنبيه در مراسم بزرگداشت روز معلولين در همدان با اشاره به اینکه اگر فردی از بعد جسماني داراي محروميت هايي باشد سایر ویژگی هایی او قوی تر می شود، اذعان داشت: این پتانسیل ویژه را باید شناسایی و در جهت رشد آن تلاش کرد. مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه برخی افراد دارای معلولیت های شدیدند اما کارهای بزرگی انجام داده اند، گفت: اگر اين قابلیت و پتانسیل ها تقويت نشود موجب بی انگیزگی در زندگی خواهد شد. وي با اشاره به اینکه آنچه در قانون جامع معلولان کشور تصویب شده باید عملیاتی شود، گفت: تحقق و اجراي كامل قانون جامع معلولین در كشور زمان و هزینه بر است.نادری فر با بیان اینکه بخشی از این قانون اجرا و برخي نيز در شرف انجام است و اقداماتي نيز در این زمینه آغاز شده است، گفت: در سه ماه گذشته سه جلسه در خصوص مناسب سازی معابر شهری همدان برگزار شده که پیگیر اجرای مفاد قانونی آن هستیم.
معلول
وی ادامه داد: عزم جدی مدیریت ارشد استان بر توجه به این افراد استوار است. معلمان حوزه آموزش استثنايي با عشقی مضاعف کار می کنند رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه در اولین شوراي آموزش و پرورش استان مشکلات آموزش و پرورش استثنايي بیان می شود، بیان داشت: معلمان حوزه آموزش استثنايي با عشقی مضاعف کار می کنند و صداقت و سخت کوشی را در همه همکاران شاهد هستيم. ايرج بصیری اذعان داشت: معلولان با رسیدن به درجات عالی مي توانند الگو هایی برای سایر افراد باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه معلولین فرشتگان این جهان هستند، بیان داشت: آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد به دست متخصصین سپرده شده و کیفیت بخشی به عنوان يك راهکار مدنظر مسئولان قرار گرفته است. عبدالرضا فولادوند اذعان داشت: در یکسال گذشته حرکت به سوی کیفیت بخشی مدنظر بوده و آموزش استثنایی یکی از مهم ترین ارکان آموزش و پرورش محسوب مي شود. وی با اشاره به اینکه مشکلات آموزش و پرورش به آموزش استثنایی نیز انتقال می یابد، عنوان كرد: دانش آموازان استثنایی نیاز به ترحم ندارند اما باید به مشکلاتشان توجه شود.
روز معلولين
مسئول جامعه معلولین استان همدان نيز در اين مراسم با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جوامع را معلولان تشکیل می دهند و یک میلیارد معلول در جهان وجود دارد، بیان داشت: معلولیت ها به طور کامل مادرزادی نیست و برخي در حين كار معلول مي شوند. علي آزادی با بیان اینکه ۱۵ درصد مشاغل باید به معلولان اختصاص یابد چراکه ۱۱ میلیون نفر از جامعه ایرانی معلول هستند، افزود: متاسفانه همين مقدار تخصيص قانوني نیز وجود ندارد و این درحالیست که معلولان می توانند زمینه ساز موفقیت جامعه در عرصه های مختلف باشند. وی با بیان اینکه خانواده ها باید همراه و همیار معلولین باشند و فرزندان معلول خود را دست کم نگیرند، گفت: مسئولان نیز باید با اختصاص بودجه ها مشکلات آموزشی این گروه را حل كرده و در راستای توانمند سازی معلولین قدم بردارند. در پايان اين مراسم از تني چند از معلولان برتر استان كه داراي رتبه هاي استاني و جهاني بودند تقدير شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن