تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804673324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات به افراد کم یا بیسواد منوط به باسواد شدن آنها شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ارائه خدمات به افراد کم یا بیسواد منوط به باسواد شدن آنها شود سنندج - ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: برای باسواد کردن افراد بیسواد و یا کم سواد در سطح جامعه باید ارایه خدمات را منوط به باسوادی شدن آنها کرد تا انگیزه لازم برای یادگیری سواد داشته باشند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کردستان در سنندج، افزود: در کشور بدون در نظر گرفتن سطح سواد، برخی از خدمات از جمله گواهینامه رانندگی، تسهیلات بانکی و سایر موارد اعطا می شود که اگر ارایه این خدمات منوط به سواد دار شدن افراد شود بیسوادان رغبت بیشتری به سواد اموزی پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه فرد بیسواد، آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان هستند گفت: سطح سواد با امنیت، سلامت، رعایت قوانین و مقررات و بسیاری از شاخص های دیگر ارتباط مستقیم دارد و از این رو باسوادی افراد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
او با تاکید بر اینکه بیسوادی به عدم خواندن و نوشتن ختم نمی شود، گفت: در دنیای امروز سواد رسانه ای نداشتن نیز منجر به مشکلات فراوانی می شود که می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.
وی از این موضوع که کتب مورد نیاز برای افرادی که در ابتدای یادگیری سواد هستند، وجود ندارد نیز انتقاد کرد و گفت: برای فردی 30 ساله که به تازگی خواندن و نوشتن را فرا گرفته کتاب وجود ندارد و کتب موجود یا دانشگاهی است و یا مختص به کودکان که جوابگوی سواد دار کردن افراد در سنین میان سالی نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: موضوع باسوادی را اکنون به استان های کشور تفویض اختیار کرده ایم که بر اساس شرایط هر استان اقدام به باسوادی افراد کنند و در استانی مانند کردستان که فرهنگی است و ظرفیت های فراوانی برای باسوادی وجود دارد انتظار فعالیت بیشتری داریم.
باقر زاده بر اطلاع رسانی گسترده و ایجاد موجی در این راستا تاکید کرد و گفت: جامعه ما باید بپذیرد که بی سوادی خسارت زا است و از این رو باید همه عزم خود را برای باسواد کردن افراد جزم کنند.
وی با اشاره به اینکه باسوادی در برخی از کشورها اجباری است تاکید کرد باید الزاماتی در این حوزه به وجود بیاوریم که افراد به سوی باسوادی گام بردارند.
وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی افراد بی سواد یا کم سواد رغبتی برای سواد آموزی ندارند، گفت: الزام باید از طریق دستگاه هایی که در سطح جامعه خدمات ارایه می دهند بوجود آید.
او همچنین از دستگاه هایی اجرایی که پرسنل کم یا بیسواد دارند نیز خواست دوره های سواد آموزی را برگزار کنند و هزینه های مربوط به آن را نیز نهضت سواد آموزی تقبل می کند.
وی از مسوولان استان کردستان خواست براساس تفویض اختیاری که به استان ها داده شده روش باسواد کردن و تدوین کتاب حتی به زبان محلی را خود انتخاب کنند.
باقرزاده با اشاره به اینکه کردستان 71 هزار نفر بیسواد مطلق دارد، گفت: ما به ازای سواد دار کردن هر نفر بیسواد شش میلیون ریال اعتبار اختصاص می دهیم و آمادگی تامین تمام اعتبار را داریم و مشکلی در تامین منابع مالی وجود ندارد و تنها باید از منابع درست استفاده کنیم.
وی بر سواد دار کردن افراد معلول در استان نیز تاکید کرد و گفت: همه معلولان آموزش ناپذیر نیستند و از طریق سازمان بهزیستی می توان این افراد را باسواد کرد و مربی و امکانات را هم سازمان نهضت سواد آموزی در اختیار قرار می دهد.
او از همه دستگاه های اجرایی خواست از ظرفیت های خود برای باسواد کردن افراد استفاده نمایند چرا که توسعه کشور در گرو رشد باسوادی است.ک/3
7346/533


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن