تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819262594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران مي تواند در خارج از کشور خدمات فني و مهندسي ارائه دهد/ اجراي شناسنامه فني و ملکي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۲۶ب.ظ)
ترکان اعلام کرد: ايران مي تواند در خارج از کشور خدمات فني و مهندسي ارائه دهد/ اجراي شناسنامه فني و ملکي در کشور اکبر ترکان با اشاره به اينکه حدود 148 هزار مهندس ساختمان از سازمان نظام مهندسي پروانه اشتغال دريافت کرده اند اظهار کرد: اين در حالي است که بيش از 150 هزار مهندس ساختمان، بدون داشتن پروانه اشتغال، در کشور فعاليت دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، وي اضافه کرد: اين مهندسان ساختماني سالانه به طور ميانگين بر 120 ميليون متر مربع ساخت و ساز نظارت دارند.
مشاور رئيس جمهوري اظهار کرد: صدور خدمات فني و مهندسي به خارج از کشور نيازمند تشکيل شرکتي پيشرو است که بتواند در بازارهاي خارجي کار تبليغاتي، بازاريابي و انعقاد قرارداد کرده و از نيروهاي تحت حمايت شرکت نيز براي صدور خدمات فني و مهندسي استفاده کند.
ترکان گفت: تاکنون در اين زمينه کار زيادي انجام نشده و حال آنکه با توجه به وجود نيروهاي مازاد مهندسي ساختمان در ايران، ما ناگزير از صدور خدمات فني و مهندسي هستيم.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان از اجرايي شدن صدور شناسنامه فني و ملکي در شهرهاي ايران خبر داد و گفت: هم اکنون در اکثر شهرهاي ايران شناسنامه فني و ملکي با نظارت سازمان هاي نظام مهندسي صادر مي شود.
ترکان افزود: طرح صدور اين شناسنامه ها در شهرهاي کوچک، به دليل نظارت بهتر، موفق تر بوده و در شهرهاي بزرگ به خصوص کلانشهرها به اين کار کمتر توجه شده است.
وي اضافه کرد: اين در حالي است که با وجود داشتن شناسنامه فني و ملکي، خريدار بهتر مي تواند در جريان جزييات ساخت مسکن مورد توافق قرار بگيرد.
وي افزود: شناسنامه فني و ملکي ساختمان همانند فاکتور مسکوکات طلاست که هر زمان که بخواهيد نسبت به فروش ساختمان اقدام کنيد، شناسنامه فني و ملکي نيز بايد به رويت خريدار برسد و معامله مطابق با آن صورت گيرد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گفت: طرح هاي مسکن مهر در برخي از مناطق کشور با مشکل مواجه شده و به دليل نگرشي که وجود داشته و به آن صرفا به عنوان خواب شهر نگاه مي شده، به مسايل زيرساختي توجه زيادي نشده است.
ترکان افزود: برنامه پيشنهادي ما به سازندگان مسکن مهر اين است که به جاي کار در قالب خواب شهر و تعجيل در خانه دار شدن فاقدان مسکن، بايد مسکن محله ساخته مي شد که در آن به تمام ابعاد زيرساختي مانند ساخت خيابان، اماکن درماني، اقتصادي، آموزشي و غيره نيز توجه مي شد.
وي در مورد کيفيت ساخت و سازها نيز گفت: در ساخت مسکن مهر دستمزد واقعي به مهندسان ناظر داده نشده و اين عامل موجب شده تا نظارت مستمر بر اين طرح ها وجود نداشته باشد که اين سازه ها در برخي شهرها از نظر مقاوم سازي مشکل دارند.
ترکان افزود: بايد در اين زمينه تجديد نظر صورت گيرد و واحدهايي که از لحاظ مقاوم سازي با مشکل مواجه هستند، تخريب و واحدهاي نو و با کيفيت بالا براي مردم ساخته شود.
مشاور رئيس جمهوري گفت: به نظر ما بايد واحدهاي نيمه کاره مسکن مهر در سطح کشور هر چه سريعتر تکميل و در اختيار مردم قرار گيرد، به هر حال مردم چندين سال براي تحويل اين واحدها صبر کرده اند، ولي بايد به کيفيت ساخت و ساز نيز توجه بيشتري صورت گيرد.
ترکان، مشاور رئيس جمهوري در مناطق آزاد و رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان، رييس دبيرخانه شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور و کشورهاي غيرمتعهد پيش از ظهر امروز براي افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسي خراسان شمالي وارد بجنورد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن