تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820369975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شادی مخدرهای صنعتی ناپایدار و همراه با عوارض جبران ناپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک جامعه شناس شادی مخدرهای صنعتی ناپایدار و همراه با عوارض جبران ناپذیر است تهران- ایرنا- یک جامعه شناس با تبیین اینکه اعتبارات دولت به تنهایی برای مبارزه با مواد مخدر کافی نیست، گفت: برای پیشگیری از اعتیاد باید مردم سهم خود را در سلامت اجتماعی ایفا کنند و جوانان بدانند شادی حاصل از مصرف مخدرهای صنعتی ناپایدار و با عوارض جبران ناپذیر همراه است.


به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر « ابوالقاسم پوررضا » اظهار داشت: رویکردی که از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر بیان شده پیشنهاد مناسبی است.
وی افزود: در صورتی که این رویکرد به صورت منسجم و مستمر در جامعه اجرا شود، نتایج بسیار اثربخشی خواهد داشت.
پور رضا ادامه داد: دولتی قوی است که به ضعف های خود اعتراف کند، معضل مواد مخدر مشکل اجتماعی و مردمی است که دولت کنونی به خوبی به این مساله توجه داشته و برای رفع بلای اجتماعی اعتیاد از مردم و همه نهادها استمداد خواسته است.
به گفته این جامعه شناس، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد سنگین ولی مثبتی است که با عزم ملی پیشگیری از اعتیاد را به همراه دارد.
پوررضا افزود: وقتی مواد مخدر وارد کشور می شود قطعا توزیع هم خواهد داشت و این توزیع مصرف را به همراه دارد.
وی گفت: از طرفی مخدرهای صنعتی به راحتی و به صورت زیرزمینی تهیه می شود و با القاب فریبنده در کمین جوانان و نوجوانان هستند.
این جامعه شناس ادامه داد: این مسائل به ما هشدار می دهد که باید اطلاع رسانی و آگاهی سازی افراد جامعه را ارتقاء دهیم اگر به روش های آموزشی و پیشگیرانه گذشته اکتفا کنیم وضعیت اعتیاد نه تنها کنترل نخواهد شد بلکه به آمار آن افزوده می شود.
پوررضا تصریح کرد: سن اعتیاد نسبت به گذشته کاهش یافته و شیب اعتیاد دختران افزایش داشته است.
نامبرده افزود: این مساله نشان از عدم آگاهی های لازم و کافی در زمینه اعتیاد به مواد مخدر است.
وی با تاکید بر این که ایده های مناسب و تاثیرگذار را باید به مدارس ببریم ، اضافه کرد: باید نهادهای تربیتی را در این رابطه تقویت کنیم و ارتباط اجتماعی پلیس و روانشناسان با مدارس گسترش یابد.
این جامعه شناس ادامه داد: در حال حاضر مدارس ما تبدیل به دژ و قلعه ای شده که کمتر ایده های نو در آن راه می یابند، باید جوانان و دانش آموزان را آگاه کنیم تا هوشیار شوند تا فریب دیگران را نخورند.
پوررضا با بیان اینکه متاسفانه مدارس با نهادهای اجتماعی ارتباط ندارند، افزود: مهارت و مسائل زندگی باید در مدارس ارائه و طرح شود.
وی همچنین خواستار اجرایی شدن برنامه های کارآمد تداعی و در سطوح مختلف جمعیتی برای همه سنین شد و افزود: این مساله به جریانی خاص با همکاری روانشناسان، پلیس، مسئولین بهداشت و درمان، آموزشی و غیره نیاز دارد.
به گفته وی با رویکرد پیشنهادی وزیر کشور و دبیرکل ستاد می توان هرچه بهتر و سریع تر به این مهم دست یافت.
پوررضا رویکرد وزیر کشور را در این زمینه مثبت دانست و گفت: مردم باید آستین ها را بالا زده و وارد عرصه فعالیت در امر مبارزه و پیشگیری شوند.
وی افزود: باید برنامه های پیشگیری از اعتیاد را مستمر انجام داد تا به طور ناقص عمل نشود و به نتیجه نهایی برسیم.
این جامعه شناس، کنترل جدی مرزها جهت ممانعت از ورود مواد مخدر و جلوگیری از تقاضا را دو نکته اساسی در پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد.
پوررضا ادامه داد: اولین کبریت به سیگار آتش زدن به زندگی است و مبارزه با مواد مخدر باید از سیگار آغاز شود.
به گفته وی اعتیاد نتایج فرافردی بسیاری دارد و فضایل و ارزش های اخلاقی و انسانی را کم رنگ و نابود می کند از این رو باید به منشاء اعتیاد توجه ویژه داشت.
پوررضا، بیکاری را نیز از علل گرایش به مواد مخدر دانست و بر محور قرار دادن مبارزه با بیکاری تاکید کرد.
این جامعه شناس در مورد ارتباط شادی با گرایش به مواد مخدر گفت: شادی برای زندگی لازم است ولی باید جوانان و نوجوانان نسبت به این مساله آگاه باشند که شادی حاصل از مصرف مخدرهای صنعتی ناپایدار و با عوارض جبران ناپذیر همراه است.
وی اضافه کرد: باید دانش آموزان در نهادهای آموزشی و مدارس شاد زیستن سالم را فراگیرند.
اجتمام**7364**1436


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن