تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف نابجای داروهای هورمونی، عوارض قلبی و عروقی به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مصرف نابجای داروهای هورمونی، عوارض قلبی و عروقی به همراه دارد یزد- ایرنا- مصرف نابجای استروییدهای آنابولیک در جوانان برای بدنسازی و رقابت های ورزشی با خطر بروز عوارض قلبی و عروقی مانند ازدیاد فشار خون و نارسایی قلبی همراه است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی این دانشگاه با اشاره به مسمومیت و عوارض ناشی از سوء مصرف مواد اظهار کرد: مسمومیت با مواد مخدر یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها محسوب می شود.
بهاره قدیریان با بیان اینکه امتحان کردن مصرف مواد در جمع دوستان و از روی کنجکاوی و استعمال سیگار آغاز حرکت در مسیر بی بازگشت اعتیاد است ادامه داد: مصرف انواع داروهای هورمونی با هدف بدنسازی در جوانان می تواند سبب بروز عوارض و خیمی مانند عقیمی، نارسایی قلبی و کبدی، کوتاهی قد و پرمویی و خشونت صدا در خانمها شود.
این کارشناس یادآورشد: استعمال سیگار سبب بروز انواع سرطان مانند سرطان مری، ریه، مثانه می شود.
قدیریان تصریح کرد: استفاده خودسرانه از فرآورده های قاچاق و بدون مجوز جهت بدنسازی و پرورش اندام در جوانان، خطرابتلا به انواع اختلالات جسمی و روانی را برای مصرف کننده در بردارد.
وی ادامه داد: مصرف همزمان مواد مخدر با برخی از داروهای خواب آور و آرام بخش می تواند سبب بروز مسمومیت های شدید و حتی مرگ در فرد مصرف کننده شود.
این کارشناس دارویی افزود: تزریق مواد مخدر از طریق سرنگ های آلوده، غیر استریل و مشترک با خطر بروز انواع بیماری های عفونی خطرناک مانند ایدز و هپاتیت همراه است.
وی گفت: فراورده های مخدر و اعتیادزای "پان پراگ" برخلاف ادعای مطرح شده مبنی برخوشبو کنندگی دهان و یا ترک سیگار، سبب بروز اعتیاد می شوند.
قدیریان هشدارداد: هر گونه تغییرات رفتاری غیر عادی و ناگهانی مانند گوشه گیری، بی خوابی، بی حوصلگی، پرخاشگری، غیبت از محل کار و تحصیل، بی نظمی و ناامیدی در فرزندان خود را جدی گرفته و در پی بررسی علت آن باشید.ک/1
7546/ 650


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن