تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798501346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زائران عتبات داروهاي خاص خود را به همراه داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۵۲ب.ظ)
زائران عتبات داروهاي خاص خود را به همراه داشته باشند با وجود تمامي تمهيدات انديشيده شده از سوي هلال احمر براي ارائه خدمات پزشكي به زائران اربعين به افرادي كه از داروهاي خاص استفاده مي‌كنند، از جمله افرادي كه داروي فشار خون، ديابت، قلب و غيره استفاده مي‌كنند، توصيه مي‌كنيم حتما داروهاي خود را به اندازه كافي به همراه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي حيدري، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر، با اشاره به اينكه سازمان بهداشت جهاني براي سفر به عراق واكسن خاصي را تجويز نكرده است و الزامي به تزريق واكسن خاصي براي ورود به اين كشور وجود ندارد، عنوان كرد: با وجود اين مسأله به دليل حجم بالاي جمعيت حاضر در مراسم اربعين به زائران توصيه مي‌كنيم واكسن مننژيت و واكسن آنفولانزار را تزريق كنند.
وي در خصوص بهترين زمان براي تزريق اين واكسن‌ها گفت: واكسن مننژيت براي سه سال مصونيت ايجاد مي‌كند و بهتر است حداقل ۱۰ روز قبل از سفر زائران؛ به ويژه زائران پياده‌روي اربعين اين دو واكسن را تزريق كنند.
حيدري در ادامه با اشاره به اينكه اكنون در فصل سرد سال قرار داريم و به احتمال قوي تا فرا رسيدن مراسم اربعين هوا سردتر نيز خواهد شد، گفت: پيشنهاد ما به همه افرادي كه قصد شركت در مراسم اربعين را دارند اين است كه حتما لباس گرم بردارند و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي حضور در پشت مرزها و پياده‌روي‌هاي طولاني داشته باشند.
وي ادامه داد: سال گذشت زائران به مدت چند روز پشت مرزهاي ايران معطل شدند و بسياري از آنها امكانات لازم براي چنين معطلي را نداشتند، در مسير پياده روي اربعين نيز اگرچه موكب‌هاي زيادي، وجود دارد، اما؛ به دليل خيل جمعيت، تعداد اين موكب‌ها ممكن است كافي نباشد؛ به ويژه اينكه در سال جاري به دليل حضور تروريست‌ها تعداد زيادي از مردم عراقي در مناطق درگير با داعش به مناطق امن‌تر و شيعه‌نشين عراق مهاجرت كرده‌اند كه اين امر مشكلاتي را ايجاد كرده است.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت اظهار كرد: زائران ممكن است به دليل پر بودن موكب‌ها محلي براي استراحت نداشته و تا صبح پياد‌ه‌روي كنند، به همين دليل پيشنهاد ما اين است كه زائران ساعت پنج تا شش بعد از ظهر پياده روي را قطع و در يكي از موكب‌ها ساكن شده و استراحت كنند و صبح زود پياده روي خود را دوباره آغاز كنند.
وي تصريح كرد: با وجود تمامي تمهيدات انديشيده شده از سوي هلال احمر براي ارائه خدمات پزشكي به زائران اربعين به افرادي كه از داروهاي خاص استفاده مي‌كنند، از جمله افرادي كه داروي فشار خون، ديابت، قلب و غيره استفاده مي‌كنند، توصيه مي‌كنيم حتما داروهاي خود را به اندازه كافي به همراه داشته باشند.
در قالب كاروان و به صورت گروهي حركت كنيد
حيدري ادامه داد: افراد سعي كنند در قالب كاروان و به صورت گروهي حركت كنند و از حركت‌هاي انفرادي پرهيز كنند تا اگر دچار مشكلي شدند بقيه افراد گروه بتوانند به آنها كمک كنند.
وي از تلاش‌هاي سازمان حج و زيارت و ساير نهادها براي برنامه‌ريزي سفر اربعين نيز سخن گفت و عنوان كرد: ستاد اربعين ماه‌ها است كه تشكيل و در حال فعاليت است و ما خواهش داريم كساني كه قصد دارند در اين پياده روي شركت كنند برنامه‌ها و اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت را جدي بگيرند تا كمترين معطلي را در مرزهاي بين‌الملي داشته باشند.
حيدري در پايان گفت: همه كساني كه مي‌خواهند در اين مراسم شركت كنند بايد بدانند كه اين مراسم بسيار بزرگ است و ثواب دارد، اما؛ احترام به ديگران و نگه داشتن حرمت مردم از همه چيز مهم‌تر است و هر چه قدر نظم و انضباط در مرزها و مسير حفظ شود به نفع خود زائران خواهد‌ بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن