تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804643480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شواهدی مبنی بر اثبات وقوع حمله رجین به کشور به دست نیامده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکز ماهر: شواهدی مبنی بر اثبات وقوع حمله رجین به کشور به دست نیامده است تهران- ایرنا-رییس مرکز مدیریت امداد و عملیات رخدادهای رایانه ای" ماهر" گفت: تا کنون شواهدی مبنی بر اثبات وقوع حمله به دستگاههای مختلف فعال در کشور توسط انتشار بدافزار " رجین"به دست نیامده است.


مهندس "مسعود بیکلریان" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: با این وجود در حال بررسی امکان آلودگی در اهداف احتمالی هستیم.
وی اظهار داشت: در هر حال وقوع چنین حملاتی در فضای مجازی برای همه کشورها محتمل است و همیشه باید آماده برخورد با چنین تهدیداتی باشیم.
بیکلریان درعین حال متذکر شد که به تمام سازمان ها در زمینه این بدافزار اطلاع رسانی کرده ایم و هشدارهای لازم دراین زمینه ارائه شده است.
وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی براینکه چرا انتشار بدافزارهایی از سوی شرکت های بین المللی اعلام می شود گفت: آنتی ویروس های ما از خارج تامین می شود و به دلیل شبکه گسترده این آنتی ویروس ها در تمام جهان، این اطلاعات در وهله نخست به این شرکت ها ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، به دنبال اعلام خبر حمله بدافزار رجین سازمان فناوری اطلاعات از آغاز اقدامات پیشگیرانه و واکنشی را به منظور مقابله با این بدافزار را آغاز کرد.
براساس این گزارش، شرکت امنیتی سیمانتک هفته گذشته از وجود بدافزار رجین خبر داد.
این شرکت امنیت سایبر و کامپیوتر یک گزارش 22 صفحه ای و یک پست در وبلاگ در مورد بدافزار Regin منتشر کرد که تحت عنوان یک پلتفورم جاسوسی سایبری قوی شرح داده شده است که می تواند بسته به نوع داده های مورد نظر، سفارشی سازی شود.
این بدافزار با ماژول های متفاوت سفارشی سازی شده برای سرقت انواع خاص اطلاعات، غالباً شرکت های مخابراتی، کسب و کارهای کوچک و افراد شخصی را هدف قرار داده است. سیمانتک حدود 100 نهاد را در 10 کشور کشف کرده است که توسط Regin آلوده شده اند که اغلب آنها در روسیه و عربستان سعودی قرار دارند. اما در مکزیک، ایرلند، هند، افغانستان، ایران، بلژیک، اتریش و پاکستان نیز مواردی از آلودگی به این بدافزار مشاهده شده است.
بدافزار" regin یا رجین" پس از نفوذ به کامپیو تر می تواند از صفحات اسکرین شات بگیرد، رمزهای عبور را بدزدد و فایل های حذف شده را پیدا کند.
قائم مقام مرکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه صنعتی اصفهان درباره این ویروس نیز به ایرنا در اصفهان گفته بود: هدف اصلی رجین، سازمانهای دولتی، بانک ها و موسسات تحقیقاتی است که روی الگوریتم های رمزنگاری یا امنیت کار می کنند.
مهدی بهروزی با بیان اینکه این ویروس از سال 2012 فعال شده است، افزود: این بدافزار به جاسوسی و سرقت اطلاعات از کشورها، شرکت ها و موسسات تحقیقاتی می پردازد.
این کارشناس امنیت اطلاعات تصریح کرد: هنوز مشخص نیست رجین، چه اطلاعات و چه مقدار از آن را از کشورهای مختلف سرقت کرده است.
بهروزی این ویروس را پیشرفته و چند مرحله ای مانند «دیوکیو» و «استاکس نت» خواند و گفت: براساس گزارشهای منتشر شده از شرکتهای امنیتی خارجی، میزان آلودگی آن در ایران پنج درصد است هرچند به یقین نمی توان این آمار را تایید کرد.
وی گفت: مشکل بزرگ ما این است که همچنان آلودگی سیستم های کشورمان به ویروس های مختلف را شرکت های خارجی گزارش می کنند.
علمی(4)**9190**1599


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن