تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی: تامین مدارس کیفی برای معلولان وظیفه آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فانی: تامین مدارس کیفی برای معلولان وظیفه آموزش و پرورش است تهران - ایرنا - وزیر آموزش وپرورش به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان با صدور پیامی گفت: تامین آموزش و پرورش کیفی وظیفه این وزارتخانه برای معلولان است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی اصغر فانی در این پیام اظهار داشت: وظیفه اصلی وزارت آموزش وپرورش تامین آموزش و پرورشی با کیفیت و در برگیرنده معلولان در محیط های آموزشی فراگیر و نه منزوی و کمک به آنان برای کسب شایستگی ها و مهارت های یادگیری مستقل در سراسر عمر از راه تامین امکان دسترسی به اطلاعات مفید با بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است.
وی در این پیام تصریح کرد: بخش فناوری های آموزشی وزارت آموزش وپرورش با همکاری سازمان آموزش وپرورش کودکان استثنایی موظف است با بهره گیری از فناوری های پیشرفته از راه تشویق نهادهای پژوهشی و دانشگاهی و متخصصان فناوری های اطلاعات و ارتباطات نسبت به بهبود دسترسی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه به اطلاعات و توانمندسازی آنان برای یادگیری مستقل کمک کنند و گزارش اقدامات خود را به اطلاع جامعه برسانند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیران مدارس و کارشناسان وزارت آموزش وپرورش موظفند با همکاری تخصصی سازمان آموزش وپرورش استثنایی نسبت به فراگیر سازی بیشتر محیط های آموزشی اقدام کنند و در این زمینه از سازمان نوسازی مدارس کشور می خواهم به بهبود فضاهای آموزشی برای در برگیری کودکان، نوجوانان و جوانان معلول بپردازد.
وی افزود: پذیرش و توانمندسازی معلولان از مدارس آغاز می شود و اگر مدارس در این مهم موفق عمل کنند، بهترین الگو برای نسل بعد را فراهم کرده اند.
فانی در این پیام آورده است: این پیشگامی که در شان معلمان و فرهنگیان جمهوری اسلامی ایران است، نه تنها دستیابی معلولان به حقوقشان را تسهیل می کند بلکه با افزایش سعه صدر در برابر تفاوت ها دنیا را مکانی شادتر برای زیست همگان خواهد کرد.
وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: خردمندان جامعه بشری با تاکید بر اعتدال در توسعه، بر حق هر انسان با هر ماهیت برای بهره مندی از بهره های توسعه تاکید می کنند و باور دارند در این میان سهم معلولان نیز نباید فراموش شود.
فانی در این پیام ادامه داد: آنان باور دارند که حراست از حیثیت، حقوق و بهزیستی افراد معلول در کنار سایر آحاد جامعه و نه در انزوا برای همه جامعه سودمند است؛ چرا که چنین جامعه ای با این میزان از گستردگی دیدگاه، مکانی مطلوب برای زیستن همگان خواهد بود.
وی در پیام خود یادآورشد: اینک خردمندان جامعه بشری، بر این اندیشه تاکید دارند که همگان باید از ثمرات توسعه بهره مند شوند. چنین دیدگاهی موجب شده است انسان ها تلاش کنند قدرت فناوری که از مواهب توسعه است در خدمت معلولان و در راستای مشارکت آنان در توسعه اجتماعی قرار گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش در این پیام اظهار داشت: شعار توسعه پایدار و فناورانه سه زمینه تعیین اهداف توسعه پایدار به نحوی که در برگیرنده معلولیت باشد، کاهش خطر حوادث مصیبت بار و پاسخگویی مناسب به وضعیت های غیرمترقبه خطرساز و آفرینش محیط های کاری توانمندساز را پیش روی جامعه جهانی قرار داده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1569


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن