تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802744024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی خانوارهای روستایی قربانی بی صداقتی برخی فروشندگی های نفت می شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وقتی خانوارهای روستایی قربانی بی صداقتی برخی فروشندگی های نفت می شوند! کرمانشاه - ایرنا - از حدود دو هزار و 600 روستای مسکونی و بالای20 خانوار استان کرمانشاه، فقط 264 روستا (حدود 10 درصد) دارای نعمت گاز هستند و سایرین ناگزیرند برای روزهای سرد، خانه های شان را با نفت گرم کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و در آغاز سال 93، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه اقدام به آمارگیری از خانوارهای روستایی و راست آزمایی در مورد ساکن یا غیرساکن بودن آنان در روستاهای استان با هدف ساماندهی مصرف نفت سفید کرد.
چندی پیش تعدادی از روستاییان بخصوص مناطق مرزی و شهرستان های اورامانات از اینکه نامشان در لیست شرکت پخش برای دریافت سهیمه نفت سفید قرار نگرفته، گلایه داشتند و حتی بخشدار مرکزی جوانرود (میرانی) هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر این مساله صحه گذاشت.
برای بررسی این مساله با مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه گفت و گو کردیم.

** پایش مجدد انجام شده، قصور از فروشندگی های روستایی بوده!

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در هنگام پایش خانوارهای روستایی، آن دسته از افرادی که حضور نداشته اند هنگام تغذیه در سیستم به صورت ساکن به شمار آمده اند.
"سید رمضان هاشمی" افزود: موضوع از قلم افتادن در کار نبوده بلکه مساله این است که برخی از فروشندگی های روستایی، آمار درستی از خانوارهای تحت پوشش را ارائه نکرده اند یا اینکه لیستی از افراد به شرکت پخش داده اند که اصلا در آن روستا ساکن نبوده اند!
هاشمی در مورد مشکل اهالی برخی روستاهای شهرستان های اورامانات (جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی) گفت: تعدادی از خانوارهای روستایی و شهری جا مانده از پایش اولیه، از سوی فرمانداری های این شهرستان ها به ما اعلام شد که در این مورد، همکاران ما نسبت به پایش مجدد لیست ارائه شده اقدام کردند.
وی افزود: در بررسی مجدد این لیست ها تعدادی از این افراد پذیرفته شدند و تعدادی دیگر نیز پس از کنترل در سیستم بعنوان تکراری مشخص شدند که در برخی فروشندگی های نفت روستاهای دیگر هم نام نویسی کرده بودند.

** تکلیف نفت مورد نیاز عشایر چه می شود؟

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه در مورد نحوه تامین نفت سفید مورد نیاز عشایر استان نیز گفت: آن دسته از عشایر که هم اکنون در شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین ساکن هستند، لیست شان را ارائه نموده اند و پس از بررسی در سیستم به شرطی که قبلا آمارشان را به سایر فروشندگی ها ارائه کرده باشند، لازم است سوخت مورد نیازشان را از همان فروشندگی ها دریافت کنند.
هاشمی گفت: آن دسته از خانوارهای عشایر که تاکنون نام نویسی نکرده اند، در لیستی که به امور عشایری استان ارائه و از فروشندگی هایی که برای آنان تعیین می شود، نفت مورد نیازشان را دریافت خواهند کرد که این کار در دست اجرا می باشد.

** بررسی فروش گازوئیل به کامیون های عراقی در مرز

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح فروش بنزین و نفت گاز با نرخ تعادلی (ظرفیت باک) در پایانه مرزی پرویزخان در حال اجراست، این طرح را دارای آثار مثبتی برای جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان کرد.
هاشمی همچنین از بررسی های این شرکت برای فروش نفت گاز (گازوییل) به کامیون های عراقی در بازارچه پرویزخان خبر داد و هدف از این اقدام را ممانعت از فروش این فرآورده به صورت حلب از سوی افراد سودجو عنوان کرد.
به گفته هاشمی، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه در سال 91 پیشنهاد نصب PT پی .تی و نرم افزار مورد نیاز برای مسدود کردن کارت کامیون های ترانزیتی را به مدیریت سامانه هوشمند در مرکز اراده کرد که این طرح هم در دست اجراست.
وی هدف از این سیستم را جلوگیری از فروش گازوییل کامیون های ایرانی که در خط ترانزیت قرار دارند، عنوان کرد.

** میزان مصرف فرآورده های نفتی در استان کرمانشاه در هفت ماه

براساس اعلام مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی کرمانشاه از آغاز امسال تا پایان مهر، 275 میلیون و 25 هزار لیتر بنزین در استان به مصرف رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از یک درصد کاهش مصرف این فرآورده داشته است.
هاشمی همچنین میزان مصرف (توزیع) نفت سفید در استان کرمانشاه در همین مدت را 85 میلیون و312 هزار لیتر عنوان کرد که در این زمینه 15 درصد کاهش مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (100 میلیون و416 هزار لیتر) داشته ایم.
وی همچنین میزان نفتگاز یا گازوییل مصرف شده در استان کرمانشاه از آغاز امسال تا پایان مهر را 545 میلیون و 544 هزار لیتر عنوان کرد.
هاشمی گفت: سال گذشته تا پایان مهر566 میلیون و420 هزار لیتر نفتگاز در استان مصرف شده بود اما امسال شاهد کاهش چهار درصدی مصرف این فرآورده در استان کرمانشاه هستیم.
استان کرمانشاه دارای دو میلیون نفر جمعیت می باشد که سوخت430 هزار مشترک در این استان بصورت گاز طبیعی تامین می شود اما 90 درصد از روستاها و بسیاری از شهرهای دیگر این استان همچنان باید با نفت سفید، خانه های شان را در روزهای سرد سال گرم کنند.
قطعا بی توجهی به تامین سوخت روستاهای استان کرمانشاه بار دیگر و همچون سالهای نه چندان دور، آنان را به جان جنگل های استان خواهد انداخت که نباید از این مساله غفلت شود.
یحیی معماری خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
571/567


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن