تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حیوانات وحشی و پرندگان در فصل سرما مورد حمایت قرار گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حیوانات وحشی و پرندگان در فصل سرما مورد حمایت قرار گیرند خرم آباد - ایرنا - مدیر کل محیط زیست لرستان گفت:حیوانات وحشی و پرندگانی که در فصل سرما به حاشیه آبادی های این استان پناه بیاورند از آنها حمایت می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،"مهرداد فتحی بیرانوند " روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و کمبود غذای حیوانات در مناطق کوهستانی در پائیز و زمستان اهالی مناطق کوهستانی و جنگلی وحاشیه مناطق حفاظت شده با مشکلی شاهد حضور حیوانات وحشی در این مناطق خواهند بود .
وی با اشاره به اینکه عمده ترین دلیل حمله حیوانات به روستاها و حوالی مناطق حاشیه ،گسترش مناطق مسکونی و شهری و تجاوز آنها به مناطق زیستی حیوانات وجانوران وحشی است،اظهار کرد :شایسته است در مواجهه با این حیوانات از اسیب زدن به این حیوانات جلوگیری شود .
کارشناس حقوقی محیط زیست لرستان افزود :با شروع بارش باران و برف پائیزی در استان لرستان و احتمال حضور حیات وحش جانوری از گونه های مختلف علفخوار و گوشتخوار به اطراف روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده وتحت مدیریت این اداره کل و روستاها دیگرجهت تامین غذا افزایش می یابد.
"کامران سپه وند " اظهار کرد : ضمن هشدار به ساکنین روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت از اهالی روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده درخواست دارد از شکار وآزارواذیت جانوران وحشی به شدت خودداری کنند.
کامران سپه وند تصریح کرد : از طرفی حضور حیوانات گوشتخوار نظیر گرگ و پلنگ و خرس در اطراف روستاها احتمال آسیب رسانی به ساکنین را به همراه خواهد داشت،که چنانچه از نزدیک شدن به حیات وحش گوشتخوار خودداری شود یا محدودیت و تهدیدی برای تردد آن ها صورت نگیرد، هیچگونه خطری برای ساکنین مناطق روستایی نداشته و هیچگونه وحشتی ایجاد نخواهد کرد.
وی گفت : متاسفانه شکار غیرمجاز و بی رویه حیوانات وحشی از جمله علف خواران که طعمه طبیعی گوشت خواران به شمار می روند، از یک سو و دفع غیراصولی پسماند از سوی دیگر، باعث جلب حیواناتی نظیر گرگ و روباه وگرازبه مناطق حاشیه مناطق حفاظت شده و روستاها می شود،لازم است ساکنان این مناطق ، توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
وی افزود : گونه های جانوری نظیر کل، بز، گرگ، پلنگ و خرس و نیز پرندگان گنجشک سان از جمله حیات وحشی هستند که در استان احتمال نزدیک شدن به حاشیه مناطق مسکونی وحاشیه مناطق حفاظت شده را خواهند داشت.
7274/630


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن