محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845918502
طراحی یک فیلم را با چه فاکتورهایی میتوان قضاوت کرد؟
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
دومین کارگاه تخصصی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با موضوع "آشنایی با طراحی صحنه" در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این کارگاه با حضور امیر اثباتی؛ طراح صحنه سینمای ایران و جمعی از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی و همچنین طراحان صحنه عصر 8 آذر ماه برپا شد. در ابتدای جلسه کیوان کثیریان؛ رئیس انجمن، هدف کلی این جلسات را آشنایی نسبی و اصولی اعضا با تخصصهای مختلف دانست و اضافه کرد:«نیاز است تا بیشتر با تخصصهای سینمایی آشنا بشویم و بیشک این شناخت میتواند در قضاوتهای ما و ارتقا کیفی مطالبی که مینویسیم موثر واقع شود.» امیر اثباتی در ابتدای صحبتهای خود اشاره کرد که قرار نیست در این نشست طراحی صحنه فیلم آموزش داده شود بلکه هدف ارائه شناخت کلی و زاویهٔ دید نسبی به این وجه مهم از سینما است. طراح صحنه "طلسم" افزود:«سعی من این است وظایفی را که طراحی در ساختار فیلم بر عهده دارد با شما درمیان بگذارم تا از این پس طراحی را جزئی مهم در ساختار یک فیلم بدانید.» وی در ادامه به واژگان مختلفی که در بخش طراحی صحنه در عنوانبندی فیلمها استفاده میشود اشاره کرد و گفت:«اشتباههای زیادی در این بخش وجود دارد و ترکیباتی مثل مدیر هنری، کارگردان هنری، طراحی هنری و طراحی صحنه تقریباً همه به یک معنی استفاده میشوند درحالیکه عنوان (طراحی صحنه) معادل Art Director است.» طراح صحنه "نرگس" ادامه داد:« از سال ۱۹۰۸ که دوربینها متحرک شدند، دوربین ثابت و صحنهٔ ثابت کنار گذاشته شد بنابراین صحنهها تبدیل به فضایی شدند که باید شکلی هنری پیدا میکردند. با ظهور گریفیث و توسعهٔ داستانها، طراحی صحنه فیلمها هم جدیتر و جزئی مهم از فیلم شد. سال ۱۹۳۹ که فیلم "بربادرفته" ساخته میشد ویلیام کامرون منزیس؛ طراح صحنه از قبل فیلم را روی کاغذ با تمام جزئیات نقاشی و آماده کرده بود. به گونهای نقش این طراح در فیلم بارز بود که رئیس کمپانی پارامونت لقب (پروداکشن دیزاینر) را به او داد به مفهوم طراحی که میتوانست به تمام مراحل اجرایی فیلم از هزینهها تا برپا کردن دکورها، شکل لباس و حتی کیفیت فیلمبرداری نظارت کند.» طراح صحنه "بانوی اردیبهشت" ادامه داد:«امروز هم در عنوان بندی فیلمها از همین اصطلاح (پروداکشن دیزاینز) استفاده میکنند. در اغلب فیلمهای معروف مثل "چه کسی از ویرجیانا وولف میترسد" طراح صحنه با توجه به ابعاد مختلف فیلم حتی می تواند در گریم و... دخالت داشته باشد. در حال حاضر اغلب طراحان صحنه مشهور دنیا قبل از شروع فیلمبرداری، صحنههای فیلم را به صورت مجازی میسازند تا به عنوان چشم سوم یک کارگردان بتوانند فضای کلی از کار به او ارائه دهند. پیشنهادی که من به عنوان اسم برای اینگونه کارها در فیلم داده ام اصطلاح (مدیر طراحی) است.» در ادامه امیر اثباتی تاریخچهٔ مختصری از طراحی صحنه فیلم ارائه داد و گفت:«در دوره ابتدایی سینما استودیوهای بزرگی مثل بابلزبرگ در آلمان، چینه چیتا در ایتالیا و استودیوهای بزرگ هالیوودی در آمریکا حرف اول را در طراحی صحنه میزدند. با ظهور موج نو فرانسه و نئورئالیسم در ایتالیا کارگردانها از محیط استودیوها گریختند و به فضای واقعی آمدند و رویکرد به بیان سینمایی متفاوت شد.» وی افزود:«این روال ادامه پیدا کرد و بعدها به دلایل مختلف مثل وقوع جنگ ویتنام حرکت جدیدی در آمریکا شروع شد بخصوص با ظهور فیلمهایی مثل "جنگ ستارگان" که باید فضایی بزرگ را در اختیار میگرفتند تا داستان خود را تعریف کنند. این گرایش موجب احیای مجدد شکل استودیویی شد که اوج آن را در زمان حال میتوان مشاهده کرد با فیلمهایی مثل "آواتار" و "جاذبه" که تقریباً همه در یک پلاتو و با استفاده از CGI و پرده سبز ساخته میشوند. اساساً در این گونه فیلم ها هیچ صحنهای به شکل متعارف وجود ندارد و اساس کار طراحی صحنه نیر تغییر پیدا کرده است.» طراح صحنه "پاداش سکوت" اشاره کرد:«در ایران از زمان ساخت فیلم "حاجی آقا آکتورسینما"، فردی به نام تالبرگ بوده که به نوعی کار نقاشی پسزمینهٔ فیلم را انجام میداده است. بعدها که فیلمهای تاریخی سپنتا ساخته شد اغلب کارهای او در هند شکل میگرفت و توانست نوعی طراحی صحنه جدید را به فیلمهای ایرانی اضافه کند. اما متأسفانه این روند متوقف شد تا سال ۱۳۲۷ که فیلم "طوفان زندگی" ساخته شد.» اثباتی افزود:«در ایران دههٔ سی و چهل نوعی نظام استودیویی بر سینما حاکم بوده و بسیاری از فیلمهای آن دوره در یک لوکیشن یا خانه ساخته میشدند. ستارهٔ آن دوره به عنوان طراح صحنه، ولیالله خاکدان بود که تجربیات خود را از تئاتر به سینما آورد. او در فیلمهایی مثل "شبنشینی در جهنم" و "حسن کچل" از تبحر خود استفاده کرد و طراحیهای مختلف و جالبی انجام داد. در این زمان استودیوهای مختلفی مثل مهرگان، پارس و گلستان وظیفه ساختن دکور و طراحی بسیاری از فیلمها را به عهده داشتند.» طراح صحنه "سرزمین خورشید" اشاره کرد:«اوایل دهه پنجاه با ظهور افرادی مثل فرمانآرا، بیضایی، اصلانی و... که موج جدیدی در سینما به وجود آوردند، از طراحی به شکل غیرآماتوری تر استفاده شد. از اولین فردی که به عنوان طراحی نوین سینما با تحصیلات آکادمیک میتوان نام برد خانم ملک جهان خزاعی است که طراحی صحنهٔ فیلم "شازده احتجاب" را انجام داد یا آقای ایرج رامین فر که با آقای بیضایی همکاری کرد. بعد از انقلاب هم با ساخت سریالهایی مثل "هزاردستان"، "سربداران" و ... و ایجاد شهرک غزالی نوعی تحول در طراحی صحنه به وجود آمد.» در ادامه امیر اثباتی به منابع معتبری با موضوع طراحی صحنه اشاره کرد:« کتاب "طراحی صحنه" ترجمه مهدی رحیمیان، "طراحی فیلم" نوشتهٔ ایرج رامین فر، "سینما و معماری" ترجمه شهرام جعفرینژاد و "معماری سلولوئید" که احسان خوشبخت جمعآوری کرده از کتاب های آموزنده این حیطه هستند.» معرفی طراحان معروف سینمای جهان از مباحث بعدی این طراح صحنه بود که این چنین از آنها نام برد:«سدریک گیبونز طراح "جادوگر شهر زمرد"، الکساندر ترونر که بیشتر با بیلی وایلدر کار کرده، کن آدام که "جیمز باند"ها و "دکتر استرینج لاو" از کارهای اوست. هنری بامستد که اکثر کارهای هیچکاک را طراحی کرده، ریچارد سیلبردی طراح صحنهٔ "چه کسی از ویرجیانا وولف میترسد"، "بچه رزمری"، "محله چینیها" و "دیک تریسی"، دانته فرتی که با پازولینی و اسکورسیزی کار کرده و کار شاخص او در "دار و دسته نیویورکیها" و "سوئنی تاد" است. خانم پاتریشیا فون برنشتاین اولین زن برندهٔ اسکار برای "آمادئوس" و دین تاوتالیس که با فرانسیس فورد کوپولا همکاری کرده و کار مهم او در "بانی و کلاید" است. طراح صحنه "دوئل" در ادامه به سوال (طراحی یک فیلم را چگونه ببینیم؟) این گونه پاسخ داد:« ابتدا باید این نکته را در نظر بگیریم که فضا و شکل فیلمها گوناگون است مثل "قصهها" که معاصر است، "من زمین را دوست دارم" فانتزی است، "سفر جادوئی" فانتزی کودکانه است، "دوئل" و "سرزمین خورشید" جنگی هستند و آخرین کاری که انجام دادهام "ماهی و گربه". اینها تنوع در فیلم ها است و طبعاً طراحی هر کدام هم شکل خاص خودشان را دارد.» اثباتی ادامه داد:«فاکتورهایی که میتوان بر اساس آنها طراحی یک فیلم را قضاوت کرد عبارتند از این موارد؛ فیلم باید جغرافیای روشن و معماری درستی داشته باشد. طراحی به گونه ای باشد که بتوانیم فیلم را باور کنیم. طراحی در خدمت ایدهٔ مرکزی فیلم باشد. خلاقیت و نوآوری در کار طراح وجود داشته باشد. زیباییشناختی تصاویر در نظر گرفته شود و نهایتاً اینکه طراحی باید پنهان باشد.» در بخش بعدی جلسه امیر اثباتی فاکتورهای اشاره شده را با مثال از فیلمهایی که خودش طراحی آنها را به عهده داشته، توضیح داد و به عنوان توصیه پایانی اشاره کرد:«همیشه پشت صحنه های باشکوه ضعفهای طراحی پنهان میشود ولی در فیلمهایی که این امکان را ندارند، طراحی دشوارتر است و اگر موفق بشود طبعاً باشکوهتر است. "بیمار انگلیسی" و "رازها و دروغها" نمونه هایی هستند که اولی طراحی صحنهٔ باشکوه داشت و صاحب ضعفهایی در ساختار بود ولی دومی با طراحی ساده تأثیر بیشتری بر تماشاگر گذاشت.» بخش پایانی این کارگاه تخصصی نیز به پرسش و پاسخ بین این طراح صحنه و حاضران اختصاص یافت. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]
صفحات پیشنهادی
کمربندی که میتوانید توسط آن گوشی خود را شارژ کنید + فیلم
آشنایی با XOO کمربندی که میتوانید توسط آن گوشی خود را شارژ کنید فیلم این کمربند میتواند انرژی به اندازی 2100 میلی آمپر را برای گوشی آیفون یا آندروید شما فراهم کند همچنین این کمربند دارای یک کانکتور miniUSB جهت شارژ دستگاه همراه در حالی که آنها در جیب شما قرار دارند میباشدفیلم/ طراحی نخستین بادباک با فناری چاپ سه بعدی
فیلم طراحی نخستین بادباک با فناری چاپ سه بعدی ساخت این بادبادک از چسباندن 23000 قطعه چاپ شده با چاپگرهای سه بعدی به یکدیگر امکان پذیر شده است دانلود لینک ۲۹ ۰۸ ۱۳۹۳ - ۱۹ ۴۰طراحی دوچرخهای که نمیتوان آن را دزدید/ آیا این ایده را میپذیرید؟
به گزارش جام جم کلیک به نقل از خبرآنلاین از رؤیاهای همیشگی دوچرخهسوارها این بوده که کسی نتواند آن را سرقت کند و ممکن است «یرکا» بتواند این رؤیا را جامه عمل بپوشاند سه دانشجوی مهندسی اهل شیلی دوچرخهای را ابداع کردهاند که با استفاده از اجزای خود قفل&سینما در سیما / فیلمهایی که میتوانیدآخر هفته ببینید
سینما در سیما فیلمهایی که میتوانیدآخر هفته ببینید فرهنگ > تلویزیون - شبکههای مختلف سیما برای روزهای تعطیل آخر هفته مخاطبان خود فیلمهایی از کارگردانان ایرانی و خارجی در نظر گرفتهاند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلمهای «دیدار» «بازگشتبا فیلم و سریال نمیتوان جامعه سالمی داشت
سهشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۴ مراسم تجلیل و بزرگداشت حمید عاملی دوشنبه شب 26 آبانماه در شهر کتاب مرکزی برگزار شد به گزارش ایسنا در این مراسم که با حضور سید احمد محیط طباطبایی شادمهر راستین و سیدمحمد هاشمی برگزار شد نخستین مجموعه قصههای حمید عاملی با عنوان الاغ من دم ندارهطراحی دوچرخهای که نمیتوان آن را دزدید
طراحی دوچرخهای که نمیتوان آن را دزدید طراحی دوچرخهای که نمیتوان آن را دزدید آیا این ایده را میپذیرید به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران از رؤیاهای همیشگی دوچرخهسوارها این بوده که کسی نتواند آن را سرقت کند و ممکن است یرکا بتواند این رؤیا را جامه عمل بپوشاند سه دانشجویگزارش تحقیقی فارس به بهانه ساخت 4 فیلم درباره گروههای تکفیری چقدر میتوان به واقعیتهای درونی گروههای تکفیری
گزارش تحقیقی فارس به بهانه ساخت 4 فیلم درباره گروههای تکفیریچقدر میتوان به واقعیتهای درونی گروههای تکفیری رسید و آن را درام کرد کارشناسان پاسخ میدهنداین روزها تب اخباری درباره تکفیریها بالاگرفته و این تب نه تنها در میان مردم و رسانههاست بلکه در سینما برخی به ساخت فیلمهاییآیتالله فاضل لنکرانی: نمیتوان با سیاست به جنگ فرهنگ رفت/مهجوریت رماننویسی در حوزه
آیتالله فاضل لنکرانی نمیتوان با سیاست به جنگ فرهنگ رفت مهجوریت رماننویسی در حوزهعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت فارغ از جناحبندیها نباید با سیاست به جنگ فرهنگ رفت به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشادفیلم/ سخنرانی حاج آقا مجتهدی تهرانی؛ فقط، امید داشتن مهم نیست!
فیلم سخنرانی حاج آقا مجتهدی تهرانی فقط امید داشتن مهم نیست دانلود لینک ۲۹ ۰۸ ۱۳۹۳ - ۱۶ ۴۴وزیر ارشاد در دیدار با آیتالله فاضل لنکرانی عنوان کرد وجود کجسلیقگیها در ساخت برخی فیلمها
وزیر ارشاد در دیدار با آیتالله فاضل لنکرانی عنوان کردوجود کجسلیقگیها در ساخت برخی فیلمهاوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گاهی اوقات در ساخت برخی فیلمها کجسلیقگیهایی وجود دارد گفت برخی مواقع میخواهند مفاهیمی را منتقل کنند اما به دلیل کجسلیقگی مشکلاتیاو کیست / فیلم سینمایی / کامل
او کیست فیلمی است در ژانر اجتماعی و به کارگردانی ان اس ار این فیلم محصول سال 2000 کشور هندوستان است بازیگران ناناپاتکار پورو راج کمار و مگنا کوتاری خلاصه فیلم در یکی از شهرهای هند دکتری که با زن جوانی ازدواج کرده و برادری پلیس دارد با یک سری قتلهای پشت سر هم مواجه می شوندشمقدری پاسخ وزیر ارشاد را داد «عصبانی نیستم» فیلمنامهاش تغییر کرد/ اینکه مدیران جدید مشتاقانه این ف
شمقدری پاسخ وزیر ارشاد را دادعصبانی نیستم فیلمنامهاش تغییر کرد اینکه مدیران جدید مشتاقانه این فیلمها را میپذیرند جای سؤال استرئیس سازمان سینمایی دولت دهم گفت جای سؤال است که چطور مدیران جدید مشتاقانه به فیلمی چون عصبانی نیستم که فیلمنامهاش تغییر کرده پروانه نمایش میدهند واعدام تبهکاری که با فیلمبرداری از تجاوز به طمعه هایش، اخاذی می کرد
اعدام تبهکاری که با فیلمبرداری از تجاوز به طمعه هایش اخاذی می کرد صبح امروز حکم اعدام یک محکوم در رینگ داخلی کفشگرکلای قائمشهر در ملاء عام اجرا شد به گزارش نامه نیوز رئیس دادگستری قائمشهر در حاشیه اجرای حکم در جمع خبرنگاران گفت این متهم جرائم متعددی را مرتکب شد که از جمله آنهپسر کارتنخوابی که بعد از دو سال مادرش را پیدا کرد+فیلم
پسر کارتنخوابی که بعد از دو سال مادرش را پیدا کرد فیلم به مادرش زنگ زدند بیاید پسرش را ببیند در حالی که مادرش هیچ اشتیاقی برای دیدن پسرش نداشت و همان تصویر قدیمی پسر معتاد بی هویت گوشه ی ذهنش بود بقیه داستان را در این ویدئو ببینید منبع تی وی پلاس تاریخ انتشار ۲۹ آبان ۱۳تظاهرات بزرگ 6 نفره قبل از مذاکرات!/ اندر حکایت برنامههای زنده تلویزیونی/ وقتی متصدی دریافت عوارضی خواننده می
در بالاتر از خبر این هفته تظاهرات بزرگ 6 نفره قبل از مذاکرات اندر حکایت برنامههای زنده تلویزیونی وقتی متصدی دریافت عوارضی خواننده میشود فیلم در بالاتر از خبر این هفته عناوینی چون تظاهرات بزرگ 6 نفره قبل از مذاکرات اندر حکایت برنامههای زنده تلویزیونی وقتی متصدی دریافکنایه جنتی به مجوز فیلم های مشکل دار
کنایه جنتی به مجوز فیلم های مشکل دار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مجوز برخی فیلم ها گفت در حوزه فیلمهای سینمایی گرفتار فیلمهایی هستیم که در دولت قبل مجوز ساخت گرفتند و مشکلاتی را ایجاد کردند که برای پخش نیازمند اصلاحاتی هستند خبرگزاری فارس علی جنتی در دیدار با آیتمصرف گوشت میتواند به واکنش آنافیلاکسی منجر شود
مصرف گوشت میتواند به واکنش آنافیلاکسی منجر شودتاریخ انتشار پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱ ۱۸ نتایج تحقیقات جدید محققان دانشگاه ویریجنیا نشان میدهد مصرف گوشت احتمالا بیش از آنچه تاکنون تصور میشد عامل بروز «آنافیلاکسی» به عنوان یک واکنش حساسیتزا &z-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها