تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803263940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح دستاوردهای تیم اعزامی ایران به مجمع جهانی تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشریح دستاوردهای تیم اعزامی ایران به مجمع جهانی تئاتر تهران-ایرنا- مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، حضور هیات ایرانی در مجمع جهانی تئاتر ( ITI ) در ارمنستان را فرصت مناسبی برای تئاتر ایران دانست.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا، حسین طاهری روز یک شنبه در نشستی در مرکز هنرهای نمایشی، به تشریح دستاوردهای سفر اخیر هیات اعزامی ایران به نشست سالانه موسسه جهانی تئاتر ITI پرداخت و افزود: سفر به ارمنستان دستاوردهای بسیار خوبی برای تئاتر ایران داشت.
وی به پرداخت حق عضویت ایران به این موسسه بین المللی تحت مدیریت یونسکو اشاره کرد و گفت: در این سفر، حق عضویت ایران که مدت دو سال به تعویق افتاده بود؛ پرداخت شد و ایران از تعلیق در این موسسه بیرون آمد.

** ثبت جهانی 5 جشنواره ایرانی تئاتر در ITI
طاهری خاطرنشان کرد: ثبت جهانی جشنواره های تئاتر در ایران یکی از دستاوردهای سفر هیات ایرانی به این مجمع بود که توانستیم 5 جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان همدان، تئاتر آیینی سنتی و تئاتر خیابانی مریوان را به ثبت جهانی برسانیم و البته مجموعه دفاعیات تیم بین المللی ما و مراحلی که طی سالیان گذشته انجام شد، این توفیق در ITI را بدست آورد.

** منطقه آسیای مرکزی زیرنظر ایران فعالیت می کند
طاهری ادامه داد: یکی از کارهایی که در این دوره انجام گرفت، این بود که ما این سوال را مطرح کردیم که آیا امکان دارد با توجه به ظرفیت های منطقه بزرگی مثل آسیا پاسیفیک مدیریت بزرگتری ایجاد شود و طرح این موضوع زمینه ایجاد حوزه آسیای مرکزی تحت مدیریت ایران را فراهم کرد.
در ادامه این نشست، طباطبائی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با بیان اینکه جشنواره های ما در این موسسه ثبت نشده بود و به محض ثبت جهانی رتبه ایران به رده دوم کشورهای جهان به لحاظ تعداد جشنواره تئاتر رسید و جزو تقویم جهانی قرار گرفتیم.
به گفته وی، کشور دانمارک با 13 جشنواره بالاتر از ایران است و آلمان با 4 جشنواره تئاتر در مقام بعدی قرار می گیرد.

** در مجمع سالانه ITI اغلب تئاتر ایران را می شناختند
وی از جایگاه و شخصیت بین المللی خانواده تئاتر ایران در این موسسه جهانی نیز سخن گفت و افزود: در این مجمع جهانی، اغلب ایران را می شناختند؛ چرا که در بسیاری از جشنواره های ما در ایران حضور پیدا کرده بودند.
در ادامه طباطبایی از تقسیم مدیریت ITI به 6 منطقه جهانی شامل آسیا پاسیفیک، منطقه اعراب، افریقا، اروپا، امریکای لاتین و کارائیب و نیز امریکای شمالی سخن گفت و افزود: منطقه آسیا پاسیفیک پرجمعیت ترین و وسیعترین و پر ظرفیت ترین این مناطق است و این نیاز وجود داشت تا مدیریت این بخش قدری متمرکز تر انجام شود و ایران جزئی از مدیریت آسیا پاسیفیک را تشکیل می دهد.
حسین میرتار نیز در ادامه این نشست به پیشنهاد تاسیس رادیو تلویزیون ویژه تئاتر در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: ایجاد یک رادیو در مرحله اول و یک تلویزیون زیر نظر این سازمان پیشنهادی بود که از سوی هیات ایرانی ارائه و با استقبال خوبی هم مواجه شد.
ترخان مدیر بخش بین الملل مرکز هنرهای نمایشی نیز در ادامه این نشست گفت: عضویت ایران در این موسسه به سالها پیش و سال 84 باز می گردد و از آن زمان مدیران پیشین مرکز فعالیت های خوبی در این زمینه انجام دادند تا ایران کرسی به دست بیاورد؛ اما اتفاق خوشایند این بود که امسال نقطه عطف یا سکوی پرشی برای فعالیت بیشتر ایران در این موسسه بود.
میرتار همچنین از برگزاری ورک شاپهای دو جانبه توسط اساتید ایران و دیگر کشورها سخن گفت و توضیح داد: این همه اتفاقات تئاتری در اقصی نقاط ایران لزوم اطلاع رسانی بهتر را ضروری می سازد و معلوم است که در این زمینه تا به حال اطلاع رسانی کمی صورت گرفته است و انعکاس این همه فعالیت تئاتری در مجامع بین المللی اتفاقی است که باید درباره آن کار شود.
وی خاطرنشان کرد که دنیا از تئاتر ایران کم می داند و و باید راهکارها و کمیته هایی تشکیل شود تا حداقل آنچه موجود است در عرصه جهانی بازتاب داشته باشد.
میرتار، از تاکید بر فرهنگ ملی، آیینی و بومی در پلات فرم کشور رومانی به عنوان یکی از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست جهانی ITI یاد کرد.
فراهنگ*3054**1027


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن