تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812793778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلولین باید از حداقل رفاه و معیشت برخوردار باشند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معلولین باید از حداقل رفاه و معیشت برخوردار باشند
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به روز جهاني معلولين عنوان كرد: یکی از اهداف تعیین روز جهانی معلولین، ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولین و ارتقاء سطح زندگی آنها بوده لذا مسئولين بايد توجه داشته باشند که با اجرای قوانین و منطبق سازی قوانین موجود با استانداردهای جهانی بگونه ای عمل نمایند که معلولین از حداقل رفاه و معیشت برخوردار گردند.
رضا اميني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان بااشاره به سالروز ولادت امام موسيكاظم(ع)اظهار داشت:امام موسی کاظم(ع) از همان کودکی در مجلس درس پدر که مؤسس و رئیس مذهب جعفری است شرکت و جانش را از سرچشمه علوم و معارف اصیل اسلامی سیراب می کرد و در بحث های علمی شرکت نموده و در عین ناباوری اطرافیان، اهل بحث و منطق و قادر به اثبات مباحث دشوار و معضل علمی بود و این مهم موجب محبوبیت آن حضرت نزد امام جعفر صادق علیه السلام و اصحاب گردیده بود.
وي اذعان داشت: مسئله امامت این کودک بعد از امام جعفر صادق(ع) و جانشینی رسول الله(ص) و هادی و راهنما بودن او محبوبیتی مضاعف نزد پدر به وجود آورده بود. امام موسی کاظم علیه السلام بیست سال از دوران زندگی پدر را درک کرد که برای او بسیار گران قدر و پر ارج بود و سکان امامت در سن بیست سالگی به امام موسی کاظم سپرده شد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به روز بزرگداشت "شيخ مفيد" عنوان كرد: شیخ مفید از كودكي به فراگيري علوم اسلامي روي آورد و هوش و استعداد سرشاري از خود نشان داد به طوري كه قبل از دوازده سالگي از برخي محدّثان، روايت اخذ كرده و از استاد خويش شيخ صدوق، در قبل از بيست سالگي حديث شنيده است.
اميني بيان داشت: ایشان بيش از ۲۰۰ کتاب اسلامى نوشته اند و آبروى شيعه در قرن پنجم بود و در همه رشته‌هاى علوم اسلامى استاد و نابغه به شمار مى‌آمد. او از معدود فقهایی است که مورد عنایت خاص امام زمان(عج) قرار گرفتهو لقب شیخ مفید را هم، خود امامزمان(عج) به ایشان داده است.
وي با بيان اينكه شيخ مفيد دانشمندانی چون چون سيد مرتضي، سيد رضي، شيخ طوسي را تربيت نموده است گفت: شيخ مفيد از جمله كساني است كه مورد اعتماد خاص حضرت ولي عصر(عج) بوده و نامه‏هايي از جانب امام مهدي(عج) براي شيخ ارسال شده است.
وي از 10آذر روز مجلس سخن گفت و ادامه داد: ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، با تصویب مجلس شورای اسلامی، روز مجلس نامگذاری شد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اذعان داشت: پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد. اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی(ره) شروع به کار کرد.
وي تصريح كرد: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای کلیه نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی و قضایی.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان بيان داشت: مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای، روز ۱۰ آذر ماه، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت الله سید حسن مدرس را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.
امينيادامه داد:فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیه الله سیدحسن مدرس یكى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع بشمار مى رود كه زندگى و اخلاق و رفتار و نیز جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى وى براى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است.
وي با بيان اينكه ايشانموقعیت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار نمود گفت: وي در جهت نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع مردانه استوار ماندو همانگونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنایتكاران وى را به ربذه خواف تبعید نمودند و در كنج عزلت و غریبى این عالم عامل و فقیه مجاهد را به شهادت رسانیدند.
اميني تاكيد كرد: مملکت اصل و بنایش ملت است و مجلس مکانی است که این ملت در آن جمع شده‌اند. عظمت هر ملت همان عظمت مجلس و عظمت مجلس همان عظمت ملت است. مجلس و نمایندگان آن باید همواره به یاد داشته باشند تا با صرف نظر از تعلقات حزبی در راستای منافع ملی و مصالح وطنی کشور خود حرکت کنند لذا مجلس خانه ملت و به فرموده حضرت امام در راس همه امور است.
وي سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز بزرگداشت مجلس را گرامي داشت و برای نمايندگان مردم درمجلس شوراي اسلامي، آرزوی موفقیت در انجام رسالت و وظایف نمایندگی هایشان را از خداوند منان مسئلت نمود.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان در ادامه با اشاره به سالروز وفات سلمان فارسی افزود: افتخار اصفهان این است که از نزدیک ترین صحابه پیامبر سلمان فارسی یا همان سلمان محمدی است به طوري كه پیامبر اسلام(ص) فرموده است: " اگر دین در ثریا بود، سلمان (یا به روایتی مردانی از قوم سلمان) به آن دسترسی پیدا می‏کرد."
اميني بيان داشت: همچنين امام صادق(ع) فرمود: رسول خدا(ص) و علی(ع) اسراری را که دیگران قدرت تحمل آن را نداشتند به سلمان می‏گفتند و او را لایق نگهداری علم مخزون و اسرار می‏دانستند، از این رو یکی از القاب سلمان، «محدث‏» است.
وي اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار مهم سلمان، که بخش اعظم زندگی او را فرا گرفته بود، تلاش پیگیر او در معرفی اسلام ناب و تشیع راستین بعد از رحلت رسول خدا(ص) است. او در این راستا در مدینه جهاد کرد و از هر فرصتی بهره برد وزماني كهبه مدائن آمد، همین عقیده را دنبال کرد و نقش بسیاری در تشیع ایرانیان داشت.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: سلمان فارسى چه آن هنگامى که در مدینه ساکن بود و چه آن هنگامى که به کوفه هجرت کرد و چه آن هنگامى که به حکومت مدائن منصوب شد، لحظه اى از محبت و دوستى حضرت على علیه السّلام و خاندان آن حضرت غافل نشدواز یاران نزدیک رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و امام على علیه السّلام و از شیعیان نخستین و راستین صدر اسلام است.
اميني از روز جهاني معلولين نيز سخن گفت و بيان داشت: دوازدهم آذر – سوم دسامبر روز جهانی معلولین توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲م، نامگذاري شد.
وي افزود: هدف از برگزاری این روز تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت‌های معلولین و نیز آشنا شدن خود معلولین نسبت به حقوق مادی و معنوی خودشان و راه‌کار برای رفع موانع و آسیب‌ها است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان عنوان كرد: از آنجا که یکی از اهداف تعیین اين روز به عنوان روز جهانی معلولین ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولین و ارتقاء سطح زندگی آنها بوده لذا مسئولين بايد توجه داشته باشند که با اجرای قوانین و منطبق سازی قوانین موجود با استانداردهای جهانی بگونه ای عمل نمایند که معلولین از حداقل رفاه و معیشت برخوردار گردند و زمینه های لازم را در جهت برابری فرصتها و دسترسی به امکانات آموزشی،اشتغال، مسکن، حمل و نقل عمومی و ساير خدمات را همانند سایر شهروندان داشته باشند.
اميني اضافه كرد: همه ارگانها و سازمانهای ذیربط بايد به نحوی برنامه ریزی کنند که در طول سال موضوع رسیدگی به مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت بطور برجسته در اذهان عمومی قرار بگیرد و اطلاع رسانی کافی برای رفع مشکلات آنها بشود، نه فقط در روز جهانی معلولین.

قانون اساسي يکي از ثمرات عظيم بلکه بزرگترين ثمره جمهوري اسلامي است
وي همچنين با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی اذعان داشت: پس از استقرار نظام جمهوري اسلامي، به منظور فراهم آمدن زمينه‌هاي عملي مناسب براي حاکميت اسلام در تمامي شئون مملکت، لازم بود قانون اساسي که مبين بنياد‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي جامعه ايران بر اساس اصول اسلامي باشد، تدوين گردد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: بر همين اساس مجلس خبرگان قانون اساسي در ۲۸ مرداد ۱۳۵۸، با عضويت ۷۵ نماينده از سراسر کشور تشکيل شد. اين مجلس با عضويت تعداد زيادي از اسلام‌شناسان، فقها و با کوشش‌هاي مستمر و شبانه‌روزي شهيد بهشتي و نيز شهداي محراب و با تأکيد حضرت امام(ره) مبني بر آن که قانون اساسي بايد صد در صد اسلامي باشد، توانست قانون اساسي را تدوين کند.
اميني عنوان كرد: اين قانون در مدت ۴ ماه فعاليت اين مجلس نهايتا در دوازده فصل و ۱۷۵ اصل تنظيم گرديد و در ۲۴ آبان ۱۳۵۸، به تصويب دو سوم نمايندگان رسيد.
وي ادامه داد: سرانجام در همه‌پرسي‌اي که طي روزهاي يازدهم و دوازدهم آذر ۱۳۵۸، انجام گرفت، ملت ايران با ۵/۹۹ درصد رأي موافق، قانون اساسي را مورد تصويب نهايي قرار دادند. حضرت امام حاشيه قانون اساسي را جهت اجرا تنفيذ نموده و فرمودند: «قانون اساسي يکي از ثمرات عظيم بلکه بزرگترين ثمره جمهوري اسلامي است».
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تاكيد كرد: امیدواریم که در کشورمان روزی برسد که همه آحاد مردم و مسئولین به قوانین احترام گذاشته و در چهارچوب قوانین به انجام رسالت و وظایفمان بپردازیم.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن