تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815405266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان بايد مجهز به شناخت كامل دين باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۴۴ب.ظ)
مبلغان بايد مجهز به شناخت كامل دين باشند حجت الاسلام احساني با اشاره به اينكه شرايط و ملزوماتي وجود دارد كه لازم است همه ما به عنوان مبلغ اين شرايط را داشته باشيم گفت: يكي از اين شرايط و لوازم براي مبلغ موفق، موضوع دين شناسي است و مبلغ بايد دين و دستورات دين را به خوبي بشناسد و بعد مبلغ شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام احساني با بيان اين مطلب گفت: دين خدا را تنها كسي ياري مي كند كه به تمام جوانب آن آشنايي داشته باشد و لذا يك مبلغ بايد مجهز به ملزوماتي همچون شناخت كامل احكام و مسائل شرعي، شناخت امكان زيارتي و تاريخي شهرهاي مقدس كربلا و تسلط بر قرآن، ادعيه و زيارتنامه ها داشته باشد.
وي در ادامه گفت: در اين زمينه نيز كتاب هاي خوبي كه در آن ادعيه، محتواي تاريخي، احكام و غيره وجود داشته باشد زياد است اما كتاب جامعي كه شامل همه اين موارد باشد وجود ندارد كه لازم است يكي از روحانيون يا نويسندگان همت كند و با جمع آوري چنين كتابي نياز بسياري از روحانيون و مداحان را برطرف كند.
حجت‌الاسلام احساني با ضروري خواندن تسلط بر احكام خصوص احكام مرتبط با عتبات عاليات خاطرنشان كرد: گاه ديده مي شود شخصي مشكلي دارد اما با شرايط خاص مي تواند وارد مسجد كوفه و يا حرم امام حسين (ع) شود اما روحاني يا مداح كاروان او را از اين امر نهي مي كنند، از اين‌‌رو دقت كنيد تا براي زائر مشكل ايجاد نكنيد تا از امور معنوي باز بماند.
اين كارشناس مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيد كه اعضاي كاروان‌ها همه حركات و رفتار شما را زير نظر دارند و اگر حرفي بزنيد و خود به آن عمل نكتيد به يقين پس از چند روز ساير سخنان شما نيز مورد توجه زائران قرار نمي گيرد و از سوي ديگر اگر عمل توام با علم ما را ببينند علاوه بر تاثير گذاري بيشتر، گاه تا سال ها ارتباط خود را با ما حفظ مي كنند.
وي همچنين يكي ديگر از ملزومات مبلغ خوب را برقراري ارتباط مناسب با جوانان دانست و خاطرنشان كرد: جوانان مملو از شور و هيجان هستند و اگر اين شور مديريت نشود ممكن است انحرافاتي را در پي داشته باشد كه لازم است با خلق خوب و در قالب دوستانه برخي مسائل را مديريت كنيم.
حجت الاسلام احساني در پايان از روحانيون و مداحان خواست تا از برخي خرافات همچون دفن مو و ناخن در قبرستان وادي السلام، گره زدن شاخه درختان و مراجعه به برخي مقام هايي كه هيچ سنديي ندارد جلوگيري كنند و اجازه اين رفتار را به زائران نيز ندهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن