تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820208244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهارت آموزی موجب کاهش بیکاری فصلی در روستاههای استان تهران می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهارت آموزی موجب کاهش بیکاری فصلی در روستاههای استان تهران می شود تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، کسب مهارت های فنی و حرفه ای و ایجاد فرصت های شغلی را عاملی موثر برای کاهش بیکاری فصلی در مناطق روستایی عنوان کرد.


"حمیدرضا خانپور" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل جامعه روستایی از اولویت های این سازمان برای ارائه آموزش های مهارتی در مناطق روستایی است.
وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش های مهارتی موجب کاهش بیکاری های فصلی و صنعتی شدن روستا خواهد شد، اظهار کرد: برهمین اساس، دوره های آموزشی رشته های فنی و حرفه ای طی هشت ماه گذشته به منظور اشتغالزایی روستاییان در فصول پاییز و زمستان(زمان بیکاری روستاییان و کشاورزان)
در بسیاری از روستاههای استان برگزار شده است.
وی، توانمندسازی روستاییان را از جمله اهداف برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای در روستاها عنوان کرد و افزود: افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار از نتایج ارائه آموزش های به موقع و مفید مهارتی در روستاهاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاکید کرد: ارائه آموزش های مهارتی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها موجب کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ از جمله تهران نیز می شود.
به گفته وی، کاهش منابع مالی و محدودیت های شغلی از موانع ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی است و کسب مهارت های فنی و حرفه ای راهکاری مفید و جدی برای معضل مهاجرت به شهرها به دلیل نبود شغل در روستاهاست.
خانپور تصریح کرد: 366 نفر از روستاییان استان تهران طی هشت ماه نخست امسال در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شامل رشته های قالیبافی، تعمیر تلفن همراه و صنعت ساختمان شرکت کردند.
به گفته وی، دراین راستا تاکنون 300 گواهینامه مهارت برای قبول شدگان آزمون های مهارتی این دوره های آموزشی صادر شده است.
تهرام/7244/ 1625


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن