تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه: هنر سرامیک معاصر به قدرتمندی گذشته نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد دانشگاه: هنر سرامیک معاصر به قدرتمندی گذشته نیست کاشان - ایرنا- استاد دانشگاه کاشان و برگزیده سه سالانه کاشی "الیت تایل" جمهوری دومینیکن گفت: کم توجهی به هنرمندان رشته سرامیک باعث شده است تا این هنر به قدرتمندی گذشته نباشد.


"عباس اکبری" روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه هنوز هنر سرامیک معاصر ایران بخوبی دیده و شناخته شده نیست، افزود: به رغم برگزاری سمپوزیوم های بین المللی مجسمه در ایران، هیچ برنامه ای برای اجرای یک رویداد هنری در زمینه سرامیک در جهان انجام نشده است.
عضو هیات علمی دانشگاه کاشان، با اشاره به حضور آثار سرامیک ایران در موزه های شناخته شده دنیا گفت: همگان انتظار دارند این هنر در دوران معاصر نیز هم تراز با گذشته از جایگاه بالایی برخوردار باشد.
وی برگزاری یک رویداد بین المللی با توجه به پیشینه تاریخی ایران را در زمینه سرامیک کشور ضروری دانست.
این استاد دانشگاه درمورد سه سالانه کاشی «الیت تایل" دومینیکن اظهار داشت: در این رویداد هنری، هنرمندانی از 112 کشور شرکت کرده بودند که با توجه به استقبال آنها باید مشابه چنین رویداد مهمی در ایران که سابقه درخشانی در این خصوص دارد، برگزار شود.
عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان افزود: ییشینیان میراث گرانبهایی را در زمینه سرامیک برای ما به یادگار گذاشته اند که مسوولیت هنرمندان معاصر را هنگام شرکت در رویدادهای بین المللی دوچندان کرده است.
اکبری خاطرنشان کرد: مسوولان و شهرداران شهرهای تاریخی تولید سرامیک مانند تبریز، اصفهان، میبد، سمنان و شهرستان کاشان نسبت به برگزاری رویدادهای بین المللی در شهر خود برنامه ریزی کنند تا بتوانند گامی بزرگ در معرفی فرهنگ و هنر شهر خود بردارند.
پنجمین سه سالانه کاشی «الیت تایل» در جمهوری دومینیکن با حضور هنرمندانی از 112 کشور برگزار شد و «عباس اکبری» از ایران توانست جایزه "بهترین کاشی معمارانه" را با اثری به نام "تولد یک ستاره" از آن خود کند.
کسب جایزه بزرگ پنجمین دوسالانه سرامیک آرژانیتن، کسب جایزه دوم در مسابقه کاشی طلایی فرانسه، شرکت در چهارمین سه سالانه "آسنا" شهر کراچی پاکستان، حضور در نمایشگاه پست مدرن کرواسی و شرکت در سمپوزیوم "تراکوتای" اسکیشهیر ترکیه و سمپوزیوم "ماکسبل" آنکارا از مهمترین دستاوردهای بین المللی این استاد دانشگاه است.
جمهوری دومینیکن کشوری است در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب، پایتخت آن سانتو دومینگو و زبان رسمی این کشور اسپانیایی است.
7565/545/ 684


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن