تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814624880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونيک تهران در گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونيک تهران در گذشت استاد عليرضا خورشيدفر، نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونيک تهران و مدرس هنرستان هاي موسيقي تهران دار فاني را وداع گفت.
به گزارش خبرگزاري موج، استاد عليرضا خورشيدفر نوازنده کنترباس و مدرس هنرستان هاي موسيقي پسران و دختران تهران بامداد امروز در سن 67 سالگي دار فاني را وداع گفت.
وي که از سال 1367 در هنرستان هاي موسيقي به تدريس مشغول شد هنرمندان بسياري را در زمينه نوازندگي ساز کنترباس تربيت کرد و مي توان گفت که اکثر نوازندگان اين ساز از شاگردان استاد خورشيدفر هستند.
وي تقريباً در تمامي ارکسترهاي ايران اعم از سمفونيک، زهي و غيره نيز به عنوان نوازنده حضور داشت و اجراهاي متعددي در داخل و خارج کشور داشت و حتي در سال 1365 به همراه ارکستر سمفونيک تهران به جبهه هاي نبرد اعزام شد.
عليرضا خورشيدفر به سال 1326 در تهران متولد شد و بنا به علاقه اي که به موسيقى داشت از سن 9 سالگى شروع به يادگيرى ساز آکوردئون کرد، سپس از سن 12 سالگى وارد هنرستان عالى موسيقى شد و در رشته کنترباس مشغول تحصيل گرديد و در سال 1351 با درجه ليسانس در رشته کنترباس فارغ‏ التحصيل شد.
عليرضا خورشيدفر، در طى دوران تحصيل از وجود استادانى مثل نعمت ‏اله مجيد، خواهر و برادران پورتراب، کنستاتين، نيکلا نيکولف، نيکلاپوپوف، بهره برد و همين استادان بودند که با مايه‏ هاى غنى و پربار علم موسيقى موجب پيشرفت سريع و بزرگ وى در عالم هنر موسيقى گرديدند.
وى، در طرح ارزشيابى هنرمندان کشور که در جلسه و تاريخ 17 خراد 1393 تشکيل شد به عنوان هنرمند درجه يک شناخته شد.
عليرضا خورشيدفر، از سال 1346 با ارکسترهاى راديو، اعم از ارکستر بزرگ، ارکسترهاى گل ‏ها، ارکستر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال 1348 وارد ارکستر سمفونيک تهران شد و با اين ارکستر به همکارى ادامه داد که اين همکارى هنوز هم ادامه دارد و از سال 1351 نيز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوايل سال 1357 به عنوان مايستر گروه كنترباس تا اين زمان در ارکستر سمفونيک تهران همکارى دارد.
وى از سال 1367 به‏ عنوان استاد کنترباس در هنرستان موسيقى پسران و دختران مشغول تدريس و خدمات فرهنگى هنرى مى‏ باشد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران ضايعه درگذشت اين استاد فرهيخته را به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنري و شاگردان ايشان تسليت عرض نموده و براي وي طلب آمرزش و غفران الهي دارد.
شايان ذکر است مراسم تشييع زنده ياد خورشيد فر شنبه 8 آذر 1393 ساعت 9 صبح از جلوي تالار وحدت انجام خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن