تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833858207
گزارش فارس از اکران ویژه «شیار ۱۴۳» برای دانشجویان تبریز آبیار: سینمای من سینمای جزئیات است /حاتمیکیا به خاطر دغدغهاش «چ» را به «شیار ۱۴۳» تقدیم کرد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از اکران ویژه «شیار ۱۴۳» برای دانشجویان تبریز
آبیار: سینمای من سینمای جزئیات است /حاتمیکیا به خاطر دغدغهاش «چ» را به «شیار ۱۴۳» تقدیم کرد
کارگردان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» گفت: سینمای من توجه به جزئیات است و هیچگاه کلیاتی را که در فیلمهای دیگر دیده میشود، در فیلمهای من نمیبینیم بلکه همیشه تلاش میکنم تا یک جغرافیای خاص را با تکیه بر جزئیات برای مخاطب بسازم.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مراسم اکران ویژه فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی روز گذشته در دانشگاه هنر اسلامی شهر تبریز برگزار شد. براساس این گزارش، کارگردان و تهیه کننده «شیار 143» که به دعوت دکتر اصغرزاده معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به این شهر سفر کرده بودند ابتدا از موزه آثار دستی تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید کردند و سپس از دانشگاه معماری تبریز که تلفیقی از 4 خانه قدیمی متعلق به دوره قاجاریه بود بازدید کردند و سپس در مراسم پرسش و پاسخ «شیار 143» با حضور دانشجویان در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی حضور یافتند. پس از پایان نمایش «شیار 143» که با استقبال فراوان دانشجویان همراه شد، نرگس آبیار درپاسخ به اولین سوال در خصوص دلیل ساخت این فیلم درباره مادران شهدا گفت: من در طول زندگیم با این قشر بسیار مواجه بودم و حتی رمانهای فراوانی در مورد خانوادههای شهدا و دفاع مقدس نوشتهام و اصولاً این آدمها دائماً اطرافم بودند و با آنها مواجه بودم. آدمهایی در کلیتی به نام مادر شهید همه مشابه بودند اما در جزئیات تفاوتهای بسیاری داشتند وهمین موضوع باعث شده است تا در کارهایم به خانوادههای شهید توجه کنم. وی در ادامه در خصوص نگاه خاص این فیلم به دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که فیلمهای جنگی ما دارند این است که کارگردانان سعی میکنند یک نگاه از بالا را به مخاطب تحمیل کنند و در واقع قضاوت در خصوص موضوع و اثر را به خود مخاطب واگذار نمیکنند اما به اعتقاد من چینش یک اثر باید طوری باشد که خود مخاطب در آن به نتیجهگیری برسد و یکی از مشکلاتی که باعث شده نسل جوان امروز از آثار دفاع مقدس فاصله بگیرد همین نگاه از بالا در فیلمها است. این کارگردان سینما همچنین در خصوص میزان استقبال مردم از دومین فیلمش اظهارداشت: «شیار 143» در جشنوارههای فجر و مقاومت به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد و در واقع تماشاگران خاص که مخاطب جشنوارهها هستند با این فیلم ارتباط برقرار کردند اما در حال حاضر و در زمان اکران فیلم هم شاهد هستیم که طیفهای مختلف مردم به دیدن این فیلم میروند و میتوان گفت «شیار 143» توانسته هم نظر مخاطب عام را به خود جلب کند و هم نظر مخاطب خاص را. آبیار همچنین در پاسخ به سوال دانشوی دیگری در ارتباط با نوع موسیقی بکار رفته در فیلم، تصریح کرد: تمام تلاشم را در «شیار 143» انجام دادم تا هیچ کاری برای اینکه فیلم به سمت ملودرام برود انجام ندهم و نمیخواستم بیجهت مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهم به همین دلیل عنصر موسیقی را در فیلم کم استفاده کردم و یک موسیقی از جنس فضای فیلم شنیده میشود. وی افزود: موسیقی پایانی هم بسیار نزدیک به جنس بافت فیلم است و برگرفته از لالایی است که یک مادر بمی پس از زلزله ویران کننده این شهر برای 4 فرزند از دست رفتهاش میخواند و در واقع در موسیقی سعی کردیم حس فولکلوریک داستان تقویت شود. کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» همچنین در خصوص دلیل استفاده از جواد عزتی در نقش سرباز فیلم، بیان داشت: به این دلیل از جواد عزتی استفاده کردیم که پیشبینی مخاطب را بهم می زند و اصلاً دلیل حضور سرباز در فیلم این است که مخاطب دائماً در ذهنش سوال میکند که این فرد چه نسبتی با یونس دارد و در نهایت متوجه میشود یونس به دست او در «شیار 143» پس از اینکه خواب میبیند، پیدا میشود. این کارگردان سینما همچنین درخصوص دلیل حضور گروه فیلمبرداری در روایت فیلم و عدم تعریف کلاسیک قصه گفت: من مجبور بودم 40 سال را در فیلم روایت کنم و به همین دلیل باید رفت و برگشت سالها به طریقی در فیلم نشان میدادیم. حضور گروه فیلمبرداری به ما کمک کرد بتوانیم در هر بار رفت و برگشت 4 سال را مرور کنیم و یک مزیت دیگر استفاده از گروه فیلمبرداری این بود که وقایع توسط مردم روستایی جلوی دوربین روایت میشد و از طرفی دیگراین افراد بودند که در مورد الفت صحبت میکردند بدون آنکه خود الفت در این مصاحبهها حضور داشته باشد و همین موضوع تاثیرگذاری فیلم را بیشتر میکرد. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره غیرواقعی بودن خواب سرباز در فیلم گفت: خواب بخشی از واقعیت زندگی ما است که میتواند کاملاً واقعی باشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم وقتی یونس به خواب سرباز میآید همه چیز کاملاً واقعی باشدو پس از این خواب است که مخاطب میفهمد محل شهادت یونس کجاست و به یکباره درداستان با شوک مواجه میشود. کارگردان «شیار 143» خاطرنشان کرد: حتی خواب الفت نیز کاملاً واقعی است و وقتی در خواب با یونس مواجه میشود همه چیز واقعی است غیر از دو المان روشن بودن تنور و نردبان که از آنها برای القاء حس خواب استفاده کردیم و در نهایت وقتی یونس از الفت میخواهد که ناشکری نکند و واقعیت را بپذیرد، پیکر او پیدا میشود و الفت هم در فیلم به آرامش میرسد. به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در ادامه این نشست، محمدحسین قاسمی تهیه کننده «شیار 143» در خصوص دلیل ساخت این فیلم گفت: چیزی که برای من مهم است و بعدها میتوانم به صراحت در موردش صحبت کنم این است که کاری را انجام دادیم که دغدغه ما بود و شاید برای فیلمهای بعد این ژانر دفاع مقدس نباشد و هر موضوعی که احساس کنیم دغدغه ما در آن بیان میشود آن را خواهیم ساخت همانطور که فیلم اولمان نیز یک فیلم اجتماعی بود. وی ادامه داد: من وابوذر پورمحمدی «شیار 143» را بدون هیچگونه کمک ارگانهای دولتی و با بودجه شخصی خودمان ساختیم و خوشحالیم که امروز طیفهای مختلف با فیلم ارتباط برقرار میکنند و این توفیق را داشتیم که وقتی فیلم را با مادران شهید دیدیم همه آنها انگار قصه واقعی خودشان را روی پرده دیده بودند که این موضوع باعث افتخار ما است که اثری ساختیم که به دل مادران شهید نشسته است. قاسمی خاطرنشان کرد: «شیار 143» پس از دیده شده در جشنواره فجر سال گذشته تا به امروز در داخل و خارج از کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوریکه در 8 جشنواره خارجی شرکت کرده و نکته عجیب،بازخوردهایی بود که ما از این فیلم در بین مخاطبان خارجی گرفتیم که این بازخوردها به ما انرژی دوباره میدهد که بتوانیم دوباره درباره دغدغههایمان فیلم بسازیم. تهیه کننده «شیار 143» تاکید کرد: موضوع مادران شهید یکی از موضوعات کمتر کار شده در سینمای ایران است که دغدغه ما بود و تنها قولی که برای ادامه مسیر فیلمسازی خودم میتوانم بدهم این است که باز هم براساس دغدغههایمان و آنچه فکر میکنیم جامعه به گفتنش نیاز دارد، فیلم میسازیم. در بخش دیگری از این نشست نرگس آبیار با اشاره به دلیل نامگذاری فیلم گفت: «شیار 143» یک اتفاق کاملاً واقعی با یک محل واقعی در تاریخ دفاع مقدس است که وقتی در جریان تفحص این محل شناسایی میشود پیکر رزمندههای زیادی در آن پیدا میشود و در واقع نام فیلم اشارهای دارد به یک رویداد کاملاً واقعی در دفاع مقدس. این کارگردان سینما همچنین در خصوص حمایت ابراهیم حاتمیکیا از این فیلم و تقدیم «چ» به «شیار 143» در زمان جشنواره فجر سال گذشته گفت: روزی که در سالن برج میلاد برای اولین بار آقای حاتمیکیا را از نزدیک دیدم برای من بسیار جالب بود که به یکباره در اواسط جلسه پرسش و پاسخ «شیار 143» یک پیامک برای من آمد که آقای حاتمیکیا فیلم «چ» را به «شیار 143» تقدیم کرده است. وی افزود: این موضوع با توجه به اینکه فیلم «چ» یکی از آثار مطرح جشنواره بود و در بخش مسابقه حضور داشت تنها نشان دهنده دغدغه ابراهیم حاتمیکیا است و اینکه ایشان همواره دفدفه دفاع مقدس را دارند و خواستند به هر طریقی از این فیلم دفاع کنند که ما هم بسیار از ایشان سپاسگزار هستیم. آبیار همچنین در خصوص توجه به جزئیات در «شیار 143» گفت: این جزئیات به فیلمنامه بر میگردد و قبل از آن به رمان چرا که من ابتدا رمان کار را نوشتم از آنجایی که در رمان شما باید به جزئیات توجه زیادی کنید این جزئیات در فیلمنامه هم لحاظ شد. کارگردان فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه در آینه میبینید به شما نزدیکترند» ادامه داد: فیلم اول من که هنوز اکران نشده و قرار است بعد از شیار 143 نمایش داده شود هم فیلم جزئیات است و نوع کار من اصولاً توجه به جزئیات است و شاید کلیاتی را که بارها در آثار دیگر دیده باشیم را من سعی میکنم با جزئیات فراوان نشان بدهم و تمام تلاشم این است که یک جغرافیای خاص با تکیه بر جزئیات برای مخاطب بسازم. آبیار خاطرنشان کرد: از این به بعد هم هیچگاه قصههایی که شاید خیلیها به آنها اعتقاد داشته باشند را در فیلمهای من نمیبینید، سینمای من حادثهمحوری نیست و روایت حادثه در لایههای زیرین فیلم جریان دارد و در واقع میتوانم بگویم سینمای من سینمای جزئیات است. انتهای پیام/
93/09/05 - 12:24
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]
صفحات پیشنهادی
گفتوگوی تفصیلی فارس با نرگس آبیار: زنان سرسخت روستایی شخصیت اصلی «شیار ۱۴۳» را تشکیل میدهد
گفتوگوی تفصیلی فارس با نرگس آبیار زنان سرسخت روستایی شخصیت اصلی شیار ۱۴۳ را تشکیل میدهدکارگردان فیلم شیار ۱۴۳ دلیل انتخاب نقش اول این فیلم را شناخت از زنان سرسخت روستایی کرمان اعلام کرد به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان فیلم شیار 143 از جمله فیلمهایی با مضمون دفاع مقدس اسسیدغلامرضا موسوی در غرفه : انتشار کتاب فیلمنامه «شیار ۱۴۳» همزمان با اکران/ فیلمنامههایی نظیر فیل
سیدغلامرضا موسوی در غرفه خبرگزاری فارس انتشار کتاب فیلمنامه شیار ۱۴۳ همزمان با اکران فیلمنامههایی نظیر فیلم نرگس آبیار نقشه راه استتهیهکننده سینمای ایران با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه از انتشار کتاب گفتوگو و فیلمنامه فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ خبر داد سیدغلامرضا موعلی سرتیپی به فارس خبر داد بازگشایی سینمای علیآباد کتول «شیار 143»/ میبد،گچساران، ایذه و ایرانشهر ص
علی سرتیپی به فارس خبر دادبازگشایی سینمای علیآباد کتول شیار 143 میبد گچساران ایذه و ایرانشهر صاحب سینما میشوندمدیرعامل مؤسسه فیلمیران از بازگشایی مجدد سینمای شهر علی آباد کتول و نمایش فیلم سینمایی شیار 143 در این سینما خبر داد علی سرتیپی مدیرعامل مؤسسه فیلمیران که پخش فیلم ساکران فیلم سینمای «شیار 143» در خرمشهر
اکران فیلم سینمای شیار 143 در خرمشهربا حضور عوامل فیلم و 400 نفر از هنرمندان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر فیلم سینمایی شیار 143 در خرمشهر اکران شد به گزارش خبرگزاری فارس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اکارگردان و تهیهکننده فیلم «آمدن احمد» در غرفه فارس مطرح کردند «آمدن احمد» به جشنواره فجر
کارگردان و تهیهکننده فیلم آمدن احمد در غرفه فارس مطرح کردندآمدن احمد به جشنواره فجر میرسد ارگانهای دستاندرکار اکران به فیلمهای دفاع مقدس نگاه ویژه داشته باشندفرزاد موتمن و پروانه مرزبان کارگردان و تهیهکننده فیلم آمدن احمد که درباره مقاومت مردم خارک در حال ساخت است از ارگانمسئول واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان داشنگاه تبریز در گفتوگو با فارس: مسابقه کتابخوانی با عنوان «است
مسئول واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان داشنگاه تبریز در گفتوگو با فارس مسابقه کتابخوانی با عنوان استکبارستیزی برگزار میشود افتتاح نمایشگاه ایران جوان از امروزمسئول واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه نمایشگاه پوستر ایران جوان از امروز برگزار میشود از برگزاری مسغلامرضا فرجی به فارس خبر داد آغاز اکران «مستانه» فرحبخش از چهارشنبه/نماینده سینمای افغانستان در اسک
غلامرضا فرجی به فارس خبر دادآغاز اکران مستانه فرحبخش از چهارشنبه نماینده سینمای افغانستان در اسکار به گروه آزاد میرودسخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران فیلم سینمایی مستانه ساخته محمدحسین فرحبخش در گروه آفریقا و آنچه مردان درباره زنان نمیدانند ساخته قربان محمدپور در گروه قخبرنگار فارس در سوریه گزارش میدهد آشتی «الوعر» در پرده ابهام/تامین امنیت «حقل الشاعر»+فیل
خبرنگار فارس در سوریه گزارش میدهدآشتی الوعر در پرده ابهام تامین امنیت حقل الشاعر فیلمجدیدترین تحولات میدانی استان حمص و ریف آن از تامین امنیت منطقه جبل الشاعر و میدان نفتی آن و همچنین افزایش ابهامات درباره پرونده آشتی ملی کوی الوعر حکایت دارد به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دگزارش مشروح فارس از نشست خبری «ستاد پیگیری انتظارات ملت از مذاکرات» کسانی که بر سر منافع ملی ما و شم
گزارش مشروح فارس از نشست خبری ستاد پیگیری انتظارات ملت از مذاکراتکسانی که بر سر منافع ملی ما و شما میکنند منافق هستند لزوم توافقی در طراز با انتظارات ملت رعایت خطوط قرمز نمایندگان مجلس باید از روند مذاکرات مطلع شوندنشست خبری ستاد پیگیری انتظارات ملت از مذاکرات با حضور اتحادیهاکران ویژه «تابور» را به عباس کیارستمی تقدیم شد
اکران ویژه تابور را به عباس کیارستمی تقدیم شدوحید وکیلیفر کارگردان فیلم سینمایی تابور اکران ویژه این فیلم در موزه سینما را عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران تقدیم کرد به گزارش خبرگزاری فارس مراسم دیدار با همکاران و عوامل فیلم سینمایی تابور به کارگردانی وحید وکیلیتماشای فیلم همراه با عوامل همه به اکران «شیار 143» دعوتید
تماشای فیلم همراه با عواملهمه به اکران شیار 143 دعوتیدعوامل فیلمی شیار 143 فردا پنجشنبه 22 آبان ماه ساعت 18 در دومین روز از اکران این اثر سینمایی را همراه با مردم در سینما آزادی به تماشا مینشینند به گزارش خبرگزاری فارس نرگس آبیار کارگردان گلاره عباسی و سامان صفاری بازیگر محبا حضور دانشجویان دانشگاههای قم صورت گرفت اکران فیلم شیار ۱۴۳ و تجلیل از مادر شهید زین الدین در قم
با حضور دانشجویان دانشگاههای قم صورت گرفتاکران فیلم شیار ۱۴۳ و تجلیل از مادر شهید زین الدین در قمهمزمان با سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین فرمانده لشگر ۱۷ علی ابن ابی طالب ع استان قم فیلم شیار ۱۴۳ در دانشگاه قم اکران شد به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاهتکرار/ فارس گزارش میدهد جزئیاتی از پروژه مهم شهید طهرانیمقدم/ موشک ۴ مرحلهای «قائم» برای ورود به
تکرار فارس گزارش میدهدجزئیاتی از پروژه مهم شهید طهرانیمقدم موشک ۴ مرحلهای قائم برای ورود به مدار ۱۰۰۰ کیلومتریبرای اینکه اهل فن بدانند پروژه شهید طهرانیمقدم چه ارزش سختی و تکنولوژی بالایی دارد در مرحله اول آن از یک موتور با قطری در حدود 3 5 متر و طول ۲۰ متر استفاده میشدفارس از «بازار سنتی کرمانشاه» گزارش میدهد سونامی فراموشی «صنایع دستی» در تقابل با «ع
فارس از بازار سنتی کرمانشاه گزارش میدهدسونامی فراموشی صنایع دستی در تقابل با عصر ماشینیکاهش روز به روز صنایع دستیکاران در بازار سنتی کرمانشاه و در غیاب بازارچهای برای عرضه محصولات آنها سونامی فراموشی صنایع دستی در تقابل با عصر ماشینی را به همراه دارد به گزارش خبرگزاری فارسیک مناظره داغ سینمایی بین مسعود فراستی و کارگردان «شیار ۱۴۳» فراستی: شما با مدیوم ادبی سراغ سینما آمدید/ آبیار
یک مناظره داغ سینمایی بین مسعود فراستی و کارگردان شیار ۱۴۳ فراستی شما با مدیوم ادبی سراغ سینما آمدید آبیار ادبیات بنیاد سینماستمسعود فراستی منتقد سینما در مناظره خود با نرگس آبیار عنوان کرد آبیار با مدیوم ادبی وارد سینما شده که این در آثارش هم دیده میشود به گزارش خبرگزاریفارس گزارش میدهد آزادسازی «بیجی»، بازتابها و پیامدهای داخلی، منطقهای و فرامنطقهای
فارس گزارش میدهدآزادسازی بیجی بازتابها و پیامدهای داخلی منطقهای و فرامنطقهایبازتابها و پیامدهای آزادسازی بیجی تنها شامل دولت عراق که آن را از سیطره گروه تروریستی تکفیری داعش خارج ساخت یا برای داعش که آن را از دست داد نمیشود بلکه این بازتابها در عرصه منطقهای و فرامنطقهفارس گزارش میدهد کوه «دورشت» بویراحمد جان دوباره گرفت/احیای 250 هکتار از اراضی کوه دورشت
فارس گزارش میدهدکوه دورشت بویراحمد جان دوباره گرفت احیای 250 هکتار از اراضی کوه دورشتبه منظور تقویت و احیای منابع طبیعی کاشت گونههای درختی سازگار در 250 هکتار از اراضی کوه دورشتبویراحمد از اغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در طی دهههای اخیر و با افزایش بهرهبرداری های-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها