تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804598478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرمانشاه بهشت ناشناخته گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کرمانشاه بهشت ناشناخته گردشگران کرمانشاه بی گمان بهشت گردشگری ایران زمین است. این نکته را به سادگی می توان از مجموعه کم نظیر و بسیار گسترده جاذبه های فرهنگی، طبیعی، تاریخی این دیار فهمید.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ وجود آثار برجسته و متعدد تاریخی، فرهنگ بومی و فولکلور بسیار غنی و باستانی، طبیعت باشکوه و چشم نواز، صنایع دستی زیبا و خوراکی های لذیذ، آب و هوای چهار فصل و بسیاری زیبایی های دیگر موقعیتی ویژه به کرمانشاه بخشیده که شاید نمونه اش را در هیچ کجای ایران نمی توان سراغ گرفت. در واقع شما به هر کجای کرمانشاه که سرک بکشید دنیایی از زیبایی در برابر خود می بینید.

جاذبه های بی مانند تاریخی

وجود آثار برجسته جهانی مانند «طاق بستان» و «کتیبه بیستون» موقعیتی بسیار ممتاز به کرمانشاه بخشیده است.
کتیبه بیستون بزرگترین سنگ نوشته جهان و نخستین متن شناخته شدهٔ ایرانی است، این اثر ارزشمند که سال 2006 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، یک سند مهم تاریخی است که پیروزی های داریوش هخامنشی را به تصویر می کشد. البته جذابیت های مجموعه تاریخی بیستون تنها در کتیبه بیستون خلاصه نمی شود و ده ها اثر دیدنی دیگر از جمله، نقش برجسته هرکول، نقش برجسته های اشکانی مهرداد دوم و گودرز دوم، پل خسرو و پل بیستون، پرستشگاه مادی، دژ مادی، کاخ خسرو، فرهاد تراش، کاروانسرای ایلخانی و کاروانسرای شاه عباسی در این مجموعه جلوه گری می کنند.
طاق بستان دومین مجموعه ممتاز تاریخی کرمانشاه محسوب می شود، مجموعه ای بی نظیر از سنگ نگاره ها و سنگ نوشته های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر واقع شده است.
علاوه بر این ده ها اثر برجسته دیگر مانند «معبد آناهیتا»، «طاق گرا»، «تکیه معاون الملک»، «دکان داود»، «گور دخمه اسحاق وند» و... در استان وجود دارند که هر کدام دنیایی از تاریخ و فرهنگ این کهن دیار را در خود نهفته دارند.

طبیعت زیبا و باشکوه

مجموعه جاذبه های طبیعی کرمانشاه در نوع خود بی مانند هستند، کوهستان های زیبا و پرصلابتی همچون پراو، بیستون، کوه سفید، دالاهو، شاهو، دالاخانی، آژوان و ... با آن دره هایی عمیق و جنگل های گسترده و چشمه سارهای زیبایشان هر بیننده ای را مفتون خویش می کنند.
در کنار این ها سراب های زیبایی مانند، سراب نیلوفر، سراب بیستون، سراب یاوری، سراب هشیلان، سراب صحنه، سراب قنبر، سراب روانسر، سراب هرسین، سراب کرند، سراب گرم و آبشار پیران هر کدام جاذبه های خاص خود را برای گردشگران دارند.
همچنین وجود غارهایی طویل و پر رمز و رازی مانند قوری قلعه، غار پراو هر ساله مشتاقان زیادی را به کرمانشاه می کشاند.
آب و هوای چهار فصل کرمانشاه این اختیار را به گردشگر می دهد که در هر فصل از سال که اراده کرد به این دیار بیاید و هوای مطبوع و معتدل خویش را در این استان پیدا کند.

سرزمینی به تنوع هندوستان

فرهنگ ها و آیین ها در کرمانشاه آنقدر گسترده و وسیع هستند که این دیار به هندوستان ایران معروف گشته است، به هر جای این سرزمین که پا بگذارید با فولکلور، گویش و رسم و رسوم خاص آن منطقه روبرو می شوید که همگی ریشه در تاریخ کهن ایران زمین دارند.
در واقع این دیار را می توان سرزمین دلخواه مردم شناسان و زبان شناسان لقب داد.
در کنار این ها کرمانشاه کانون موسیقی عرفانی ایران زمین است و مناطق گوران و صحنه مهد موسیقی باستانی تنبور محسوب می شوند؛ گونه ای از موسیقی مقامی که دوستداران بسیاری در ایران و دیگر کشورها دارد. در کنار این ها آوازهای مقامی مانند مور، هوره و سیاچمانه به شکل تحسین برانگیزی هنوز در بخش های مختلف استان همچنان روایی دارند و دوستداران این آواهای باستانی می توانند آن را از نزدیک بشنوند.
در کنار این ها کرمانشاهی ها صدها ترانه زیبای فولکلور، رقص های محلی و ورزش های بومی دارند.

صنایع دستی زیبا و خوراکی های خوشمزه

صنایع دستی کرمانشاه بسیار زیبا و متنوع هستند و طیف وسیعی همچون گلیم، گیوه، جاجیم، موج، انواع آلات موسیقی (دف، تنبور، تار، دیوان و سه تار) و چرم را در بر می گیرد که هر کدام علاقه مندان خاص خود را دارند.
در کنار این ها لباس های زیبای کردی زنانه و مردانه نیز هواخواهان بسیار دارد و اغلب افرادی که گذارشان به کرمانشاه می افتد این لباس های زیبا را به سوغات می برند.
همچنین خوراکی های خوشمزه این استان مانند آبگوشت کرمانشاهی، دنده کباب کرمانشاهی، خورش خلال بادام، آش عباسعلی و ترخینه نیز دوستداران بسیار دارد.
شیرینی های محلی مانند بژی، نان روغنی، نان شکری، نان برنجی، کاک، روغن کرمانشاهی و نان خرمایی طعم و عطر و بوی ویژه خویش را دارند.

جاذبه هایی که باید به همگان شناسانده شوند

با وجود اینکه کرمانشاه رنگین کمانی از زیبایی ها و جاذبه ها را در دل خویش جای داده؛ اما حجم فعلی حضور گردشگران در استان هیچ تناسبی با پتانسیل های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این دیار ندارد و برای رسیدن به یک سطح قابل قبول باید تلاش بسیار کرد.
فراموش نکنیم که صنعت گردشگری یک صنعت بسیار درآمدزا در دنیاست و امروزه تبدیل به یکی از منابع درآمد اصلی کشورها شده است و افزایش تعداد گردشگر به معنی افزایش درآمد بیشتر استان است و در همین راستا نیز مدیریت استان در پی برنامه ریزی برای میزبانی از چهار میلیون گردشگر در نوروز 94 است.
البته تلاش های دستگاه های دولتی به تنهایی کافی نیست و جامعه کرمانشاهی نیز باید به میدان آید و از طریق شبکه های گسترده اجتماعی به معرفی این پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری استان بپردازد.
بی گمان اگر جذابیت های موجود به خوبی معرفی شوند؛ کرمانشاه این قابلیت را دارد که تبدیل به یک مرکز بزرگ گردشگری در منطقه شود و سالیانه میلیون ها علاقه مند را به سوی خویش بکشاند.
567


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن