تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799693539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر 40 هزار دلاري گردشگران امريكايي به كشور خالق شعار «شيطان بزرگ!»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سفر 40 هزار دلاري گردشگران امريكايي به كشور خالق شعار «شيطان بزرگ!»
رشد گردشگري در ايران و براي اولين بار در تاريخ انقلاب اسلامي، پيشي گرفتن آمار ورود گردشگر به كشور از آمار خروج گردشگر، سايت‌ها و شبكه‌هاي خبري مختلف دنيا را به واكنش وا‌داشته است. در جديدترين گزارش‌ها AFP‌ خبرگزاري فرانسه، روزنامه «‌ديلي ميل » انگليس و نيز شبكه NBC امريكا به انتشار گزارش‌هايي درباره پيشرفت ايران در زمينه صنعت گردشگري، استقبال خاص گردشگران امريكايي از سفر به ايران و نيز امنيت سفر به كشورمان نوشته‌اند.
نویسنده : الناز خمامي زاده 


رشد گردشگري در ايران و براي اولين بار در تاريخ انقلاب اسلامي، پيشي گرفتن آمار ورود گردشگر به كشور از آمار خروج گردشگر، سايت‌ها و شبكه‌هاي خبري مختلف دنيا را به واكنش وا‌داشته است. در جديدترين گزارش‌ها  AFP‌ خبرگزاري فرانسه، روزنامه «‌ديلي ميل » انگليس و نيز شبكه NBC امريكا به انتشار گزارش‌هايي درباره پيشرفت ايران در زمينه صنعت گردشگري، استقبال خاص گردشگران امريكايي از سفر به ايران و نيز امنيت سفر به كشورمان نوشته‌اند.

ايران روي نقطه رؤيايي گردشگري
به گزارش «جوان»، صنعت گردشگري ايران و نيز ديپلماسي بين‌المللي كشورمان در اين روزها به آن نقطه‌اي كه سال‌ها در انتظارش بوده رسيده است؛ براي مدت‌هاي مديد و ساليان دراز آنچه از ايران در رسانه‌هاي جريان اصلي غربي مخابره مي‌شد، اخبار و تصاويري مجعول بود؛ اين اخبار و گزارش‌هاي جعلي ساليان سال به گوش ايرانيان مي‌رسيد و موجبات رنجش و ناراحتي آنها را پديد مي‌آورد اما از آنجا كه از سوي رسانه‌هاي خارجي تريبون آزادي براي بيان و اداي حقيقت مطلب در اختيار كشورمان قرار نمي‌گرفت، مردم دنيا نيز به اين باور رسيده بودند كه آنچه در روزنامه‌هايشان مي‌خوانند، در تلويزيون مي‌بينند و از راديوهايشان مي‌شنوند، حقيقت دارد. حالا اما آن روزها گذشته است. اكنون دريچه‌اي به سوي ايران كه ساليان متمادي بسته نگه داشته شده بود، باز شده و دنيا پيش روي خود ايراني متفاوت از برداشت‌هاي قبلي خود را شاهد است. اين موضوع زمينه‌ساز انتشار گزارش‌هاي بيشمار در رسانه‌هاي خارجي شده است كه جملگي مي‌خواهند در نوشتن از اين ايران جديد از يكديگر پيشي بگيرند.
خبرگزاري فرانسه يكي از اين رسانه‌ها است كه سعي كرده طي گزارشي به رشد گردشگري ايران اشاره كند و در گفت و گو با يكي از گردشگراني كه به تازگي از ايران بازگشته، دوگانگي ميان تصوير ايران در رسانه‌هاي غربي و تجارب شخصي گردشگران در ايران را بررسي كند.

اين خبرگزاري در گزارش اخير خود نوشته است: «‌چندي پيش يك قطار لوكس پر از گردشگران غربي به تهران آمد. 70 گردشگر كه بيشتر آنها از كشورهاي انگليس و استراليا بودند پيش از آنكه به پايتخت ايران برسند از شهرهاي اصفهان، شيراز و يزد ديدن كردند. براي سال آينده 12 برنامه سفر براي اين قطار پيش‌بيني شده است كه هشت تاي آن از مقصد بوداپست حركت مي‌كند و چهار تاي آن تهران را ترك مي‌كند. قيمت بليت‌ها هم تا 37 هزار دلار مي‌رسد.»

خبرگزاري فرانسه در ادامه به رشد گردشگري ايران اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: « ‌شمار گردشگران خارجي كه به ايران مي‌روند از زمان انتخابات سال گذشته افزايش پيدا كرده است و دولت كنوني ايران سعي در تقويت صنعت گردشگري اين كشور دارد. آمار رسمي كه در ماه مارس ميلادي منتشر شد، نشان داد كه شمار گردشگران ورودي به ايران سال به سال 35 درصد رشد داشته و به رقم 5/4 ميليون نفر رسيده است. اين ميزان ورودي، درآمد 6 ميليارد دلاري را براي ايران به ارمغان آورده است.» خبرگزاري فرانسه در ادامه تريبون خود را به يك داروساز بازنشسته اهل آدلايد استراليا سپرده كه به تازگي از ايران بازگشته است. باب كه به همراه همسرش ژانت به ايران سفر كرده تحت تأثير جذابيت‌هاي ايران به خبرگزاري فرانسه گفته است: «‌ در هر شهر، در هر روستا با مردمي مواجه شديم كه با ما خيلي دوستانه و مهربان برخورد مي‌كردند. شما با خواندن روزنامه‌ها به برداشت و تصور غلطي از ايران دست پيدا مي‌كنيد. آنها جهت اشتباه قضيه را به شما نشان مي‌دهند.»

شگفتي از سفر گردشگران امريكايي به ايران
روزنامه «ديلي ميل» انگليس هم روز گذشته طي گزارشي اين سؤال را مطرح كرد كه چرا گردشگران غربي حاضر هستند براي سفر به سرسخت‌ترين كشور اسلامي مبلغ 40 هزار دلار بپردازند و چرا اكثريت اين گردشگران را امريكايي‌ها تشكيل مي‌دهند. روزنامه ديلي ميل نوشته است: «‌براي ساليان سال ايران منطقه ممنوعه بود كه در مجادله‌هاي سياسي با امريكا قفل شده بود؛ كشوري كه ايراني‌ها از آن به عنوان «‌شيطان بزرگ»‌ ياد مي‌كنند. ايران كه بعد از حادثه تسخير سفارت امريكا و گروگانگيري 52 امريكايي يكي از پرتنش‌ترين جريانات سياسي قرن بيستم را رقم زده بود، حالا باري ديگر به يك نقطه توريستي محبوب تبديل شده است.»

گزارش ديگر مربوط به شبكه NBC امريكا است. اين شبكه امريكايي در سايت خبري خود نوشته است: «‌در حالي كه بسياري از امريكايي‌ها به ايران به عنوان يك كشور در سايه و مبهم و شايد مكاني خطرناك براي سفر مي‌نگرند و ديگران اين كشور را فرصتي براي سفر و گذراندن تعطيلات مي‌بينند.»  NBC نيوز در ادامه نوشته است: «‌ مقامات ايران، سفر اولين قطار خصوصي به كشورشان را نشانه شكوفايي و رونق گسترده گردشگري در اين كشور مي‌دانند؛ قطاري كه از مقصد اروپا راهي جمهوري اسلامي شد.»
اين شبكه امريكايي خاطر نشان كرده است كه اپراتورهاي اين قطار لوكس گردشگري از اينكه ديده‌اند شمار زيادي از گردشگران اين قطار امريكايي هستند، شگفت‌زده شده‌اند. در ادامه اين گزارش شماري از گردشگران امريكايي كه عازم ايران شده بودند از شناخت ناكافي مردم دنيا درباره ايران و اينكه برخي دوستانشان قصد منصرف كردن آنها را از اين سفر داشتند، صحبت كرده‌اند. يكي از گردشگران امريكايي اهل كانزاس اين را هم گفته كه هيچ دليلي براي نيامدن به ايران وجود ندارد و نبايد اجازه داد آنچه سايرين مي‌پندارند، شما را در خانه محبوس كند.

ايران با آنچه در امريكا نشان مي‌دهند متفاوت است
در اين گزارش به نقل از يكي از توراپراتورهاي ايراني آمده است: « زماني وقتي امريكايي‌ها به ايران مي‌آمدند خود را كانادايي جا مي‌زدند اما حالا آنها ديگر از معرفي خود به عنوان شهروند امريكايي ابايي ندارند.» همچنين NBC‌ با يكي ديگر از گردشگران امريكايي كه همراه همسرش به ايران سفر كرده بود، صحبت كرده كه او گفته است دوستانش از تصميم او براي سفر به ايران با قطار «عقاب طلايي» شوكه شدند. اين گردشگر امريكايي ايميلي از يكي از دوستانش دريافت مي‌كند مبني بر اينكه «شما به مقصد خطرناكي سفر مي‌كنيد» و او نيز در پاسخ به دوستش مي‌نويسد: «‌نه، ايران خطرناك نيست!» اين گردشگر اهل هوستون امريكا گفته است: «‌ ايران خيلي با آنچه در امريكا نشان مي‌دهند، متفاوت است و مردم بسيار صميمي دارد.»
NBC همچنين بر اساس ادعاي يكي از توراپراتورهاي ايراني كه در اين ايام اوقات رؤيايي و پر جنب و جوشي را پشت سر مي‌گذارند، نوشته است: «از زمان انتخابات ايران در سال گذشته تا‌كنون درخواست‌هاي سفر به ايران رشدي 350 درصدي را تجربه كرده است.»

رشد گردشگري در ايران در حالي است كه دنيا سخت در تلاش براي جذب سهمي از اين بازار و درآمدهاي آن است و در ماه‌هاي گذشته اما برخي كشورهاي رقيب ايران در آسيا اعلام كرده‌اند كه با ركود گردشگري و پايين آمدن ضريب اشغال هتل‌هاي خود مواجه شده‌اند كه اين موضوع از نگاه رقابتي مي‌تواند اتفاق خوبي براي بازار صنعت گردشگري ايران باشد. در ساليان گذشته اين رويه هميشه شكلي معكوسي براي ايران داشته است. آمارهاي سازمان جهاني گردشگري UNWTO نشان مي‌دهد كه از سال 2009 ميلادي تا كنون شمار گردشگراني كه به ايران سفر كردند دو برابر شده و از رقم 1/2 ميليون نفر به رقم 7/4 ميليون نفر رسيده است. همچنين در فاصله زماني سالهاي 2009 ميلادي تا سال 2013 نيز حدود 1500 گردشگر امريكايي عازم ايران شده‌اند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن