تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819813274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: تکفیری ها مانع تحقق تمدن نوین اسلامی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ولایتی: تکفیری ها مانع تحقق تمدن نوین اسلامی هستند قم - ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: گروه های تکفیری با اقدامات جنایتکارانه خود ضربات سنگینی بر پیکر اسلام وارد کرده و مانع تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.


به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام درقم اظهار داشت: متاسفانه موج جدیدی از اقدامات تفرقه افکنانه و جنایات وحشیانه تکفیری ها در منطقه با هدف انحراف مردم از اسلام ناب محمدی ایجاد شده و زمینه را برای ایجاد توطئه دشمنان برای مقابله با تشکیل تمدن نوین اسلامی فراهم ساخته اند.
وی گفت: تکفیر در جهان اسلام سابقه دیرینه دارد، ولی امروز ترویج اندیشه های افراطی و خشونت بیش از هر زمانی بلای جان مسلمانان شده است و انسجام فکری و تمدنی جامعه اسلامی را به هم زده و چهره تابناک فقه پویای اسلامی ودین مبین اسلام را خدشه دار کرده است.
ولایتی یادآور شد: اسلام دینی برای همه بشریت است و با وجود تاکید اسلام بر وحدت ، گروه های تکفیری براساس استقلال رای، به تکفیر مسلمانان روی آورده و دنبال شکستن شوکت امت اسلامی هستند.
وی گروه های تکفیری را ساخته و پرداخته سرویس های جاسوسی غرب دانست و گفت: تکفیری ها با جنایات خود، به تحقق اهداف قدرت های سلطه گر در نظم جهانی مورد نظرآنها، کمک می کنند.
وی همچنین ترور، کشتار افراد بیگناه، تعرض به نوامیس مردم، کشتار پیروان ادیان و مذاهب مختلف، ترویج خشونت را از اقدامات تکفیری ها دانست و گفت: آنها با این کارها باعث عقب ماندگی مسلمین در جامعه کنونی شدند.
وی یادآور شد: تکفیری ها با چهره خشن از اسلام به پروژه اسلام هراسی دشمنان کمک کرده و باعث نفرت عمومی از دین اسلام و جلوگیری از پیوستن مردم به این دین آسمانی می شوند.
ولایتی گفت: با وجود ضرورت برای احیای تمدن نوین اسلامی بر اساس ارزش های دینی، عملکرد تکفیری ها در مسیر جلوگیری از تحقق این تمدن است و آنها در حق اسلام جفا کرده و باعث فرسایش امت اسلام در مسائل اسلامی خصوصا دفاع از فلسطین و قدس شریف شده اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تکفیری ها به ارتکاب جنایات خود در عراق و سوریه و مناطق تحت تصرف خود اکتفا نمی کنند بلکه با حمایت بیگانگان، دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند.
ولایتی خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با تکفیر وحامیان منطقه ای و مزدوران آنها، فرهنگ سازی برای آگاهی جوانان از فتنه آنها ، خشکاندن ریشه تکفیر در نظام های آموزشی همه کشورها، قطع کمک های مالی، سیاسی و نظامی به تکفیری ها، توقف اعزام مزدوران برای نبرد در صفوف آنها، معطوف شدن همه نگاه ها به دشمن اصلی یعنی اسرائیل و حمایت از فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلامی، از مهمترین راهکارهای برون رفت جهان اسلام از وضعیت کنونی است.
کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور 315 میهمان برجسته خارجی از روز گذشته در قم آغاز شد و امشب با تجلیل از ارائه دهندگان مقالات برتر و با سخنرانی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به کار خود پایان داد. ک/3
7401/ 550/**1613


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن