تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803148058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه تبریز: در بررسی صلاحیت وزیرعلوم نباید برخورد جناحی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد دانشگاه تبریز: در بررسی صلاحیت وزیرعلوم نباید برخورد جناحی شود تبریز - ایرنا - استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز گفت: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم نباید برخورد جناحی داشته باشند.


داود بهبودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همانطورکه انتظار داریم دولت و شخص رییس جمهوری در انتخاب خود فراجناحی عمل کنند، مجلس نیز در بررسی صلاحیت و دادن رای اعتماد از کینه جویی، نبش قبر و پرونده سازی اجتناب کند.
وی افزود: البته این حق مجلس است که صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و این اختیار را دارد که آنها را رد و یا تایید کند و خوشبختانه دولت در این خصوص در تعامل کامل با مجلس بوده و تعارضی با آن ندارد.
بهبودی گفت: وزارت علوم به دلیل نقشی که در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارد، یکی از وزارتخانه های مهم است و در بحث سند چشم انداز توسعه کشور یکی از شاخص هاست از این رو نیاز است مدیری قوی که همان وزیر است بر راس امور قرار گیرد.
وی افزود: زمانی که شرایط پایدار و استوار باشد، وزیر بهتر می تواند برنامه ریزی کند و مسلما با شش ماه و یکسال هیچ فردی قادر به برنامه ریزی های درست نخواهد بود.
بهبودی گفت: در 15ماه گذشته و با استیضاح فرجی دانا و رای عدم اعتماد مجلس به وی و همچنین رد سه گزینه پیشنهادی دولت از سوی مجلس، فضای نامطمئنی را در آموزش عالی حاکم کرده و برنامه ریزی را از دست گرفته است و این نگرانی در بین مدیران میانی دانشگاه های ایجاد شده که دانشگاه ها متولی ندارند در حالی که دانشگاه ها با توجه به شرایطشان، نیاز به مدیریتی حساس در تمام مواقع دارند.
استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز با بیان اینکه گزینه هایی که از سوی دولت معرفی می شوند باید همراه و همسوی تیم مدیریتی دولت باشند، افزود: شخص رییس جمهوری با در نظر گرفتن این ویژگی و فارغ از هرگونه نگاه جناحی، فرهادی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرده که امیدوارم نمایندگان مجلس در فضایی سالم، نسبت به بررسی سوابق این وزیر پیشنهادی بپردازند.
بهبودی گفت: دکتر فرهادی گزینه پیشنهادی دولت به مجلس از تجربه کافی علمی و مدیریتی برخوردار است و چهره مقبولی در بین جامعه علمی و مردم است.
وی ابراز امیدواری کرد دوره بلاتکلیفی این وزارتخانه مهم پایان پذیرد و مجلس با دادن رای اعتماد، دانشگاه ها و وزارت علوم را از بلاتکلیفی خارج سازد.
محمد فرهادی پنجمین گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی است که جلسه رای اعتماد آن روز چهارشنبه هفته جاری (5 آذر) برگزار می شود.
فرهادی از چهره های علمی کشور به شمار می رود که در دهه 60 وزیر آموزش عالی بود و در کابینه اول دولت خاتمی مسوولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت و هم اکنون رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است.
دولت یازدهم تاکنون چهار نفر را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کرده اما فقط رضا فرجی دانا توانسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد که وی نیز در مرداد ماه امسال استیضاح و از ادامه همکاری با دولت تدبیرو امید بازماند.
پیش از فرجی دانا، جعفر میلی منفرد همراه با دیگر وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در ابتدا، به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شد که رای اعتماد نگرفت.
پس از استیضاح فرجی دانا، محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر علوم پیشنهاد شد که او هم نتوانست رای اعتماد بگیرد و در ادامه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی نیز به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی علوم رای نیاورد.
/587/7233


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن