تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799178062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان رضوی از تاکید رییس جمهوری بر احیا شورای توسعه شرق کشور خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار خراسان رضوی از تاکید رییس جمهوری بر احیا شورای توسعه شرق کشور خبر داد مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی از تاکید رییس جمهوری بر احیا شورای توسعه شرق کشور به ریاست معاون اول رییس جمهوری با هدف زمینه سازی پیشرفت در این منطقه خبر داد.


"علیرضا رشیدیان" روز یکشنبه در خصوص نشست اخیر استانداران منطقه پنجم کشور با رییس جمهور، به خبرنگار ایرنا گفت: شورای توسعه شرق به عنوان بازوی تخصصی دولت در راستای هم افزایی و افزایش همکاریهای استانهای منطقه پنجم کشور و توسعه همه جانبه عمل می کند.
وی افزود: تسهیل سرمایه گذاری و طرح توسعه محور شرق بر اساس مزیت ها و پیشرانهای اقتصادی داخلی، منطقه ای و ترانزیت شرق کشور از جمله مباحث مورد توجه این شورا است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در نشست استانداران منطقه پنجم با رییس جمهور مباحث مختلفی در زمینه مسائل، مشکلات، نیازها و اولویتهای شرق کشور مطرح شد.
وی گفت: از جمله آنها موضوع آب و ضرورت تهیه و تدوین سند آب شرق کشور توسط وزارت نیرو بود که رییس جمهوری در این زمینه با بیان اینکه موضوع آب چالش کل کشوراست، آن را در شرق ایران جدیتر دانست.
رشیدیان افزود: بر این مبنا وزارت نیرو مکلف شد طرحهای موجود در این منطقه را با جدیت بیشتری مطالعه و دنبال کند.
وی گفت: بر اساس تاکید دکتر روحانی موضوع آب شرب اولویت نخست دولت است لذا در زمینه توسعه طرحهای آبی، موضوع ترغیب بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در این حوزه با جدیت پیگیری می شود.
استاندار خراسان رضوی "گسترش ظرفیتهای بندر چابهار و توسعه خطوط ریلی سرخس به زاهدان و چابهار و همچنین سرخس - بافق - بندرعباس و مسیر جاده ای سرخس - بندرعباس و چابهار" را از دیگر موضوعات مورد توجه استانداران در این نشست ذکر کرد.
وی ادامه داد: رییس جمهور در این نشست توانمندیها و امتیازات شرق کشور را ارزشمند خواند و بر ظرفیت تبدیل بندر چابهار به بزرگترین بندر ایران تاکید کرد.
رشیدیان افزود: سرمایه گذاری مناسب در حوزه های صنعتی و معدنی این منطقه از دیگر مباحث مورد توجه رییس جمهور بود با این بیان که "در عین آنکه کارهای فراوانی در این حوزه صورت گرفته اما کافی نیست و باید به سمت ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی حرکت کنیم."
وی گفت: شرق کشور با توجه به تراکم جمعیتی و مزیتهای قابل توجه نیازمند توجه جدی در حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری است از این رو از جمله موضوعات مطرح از سوی استانداران منطقه پنج افزایش سهم این استانها از منابع صندوق توسعه ملی بود که تحقق آن می تواند نقش مهمی در توسعه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این نشست رییس جمهور همچنین بر درستی و ضرورت تحقق خواست استانداران منطقه پنج کشور مبنی بر کاستن تمرکز اختیارات در مرکز و افزایش سطح اختیارات و توان عملکردی استانداران صحه گذاشت.
وی در ادامه گفت: موضوع حاشیه نشینی هم از موارد مطرح شده از سوی استانداران در این نشست بود زیرا حاشیه نشینی یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در این منطقه از جمله معضلات استانهای شرقی کشور است.
رشیدیان ادامه داد: از این میزان یک میلیون و 100 هزار حاشیه نشین مربوط به مشهد و 250 هزار نفر مربوط به زاهدان است.
وی افزود: رسیدگی به این وضعیت در برنامه های سال 94 و ششم توسعه کشور طرح شده و تصمیم گیری عاجل در مورد آن از جمله درخواستها بود.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: رییس جمهور همچنین با برگزاری نوبه ای این نشستها با استانداران منطقه پنجم کشور به تناسب شرایط و ضرورتها موافقت کرد.
منطقه پنجم کشور شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان است. این منطقه با مجموع جمعیتی افزون بر 14 میلیون نفر، دربرگیرنده یک سوم از مساحت کشور است.
2713/660


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن