تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799175436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خوزستان بر توسعه روابط تجاری با کشور عراق تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار خوزستان بر توسعه روابط تجاری با کشور عراق تاکید کرد اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان برتوسعه روابط تجاری با کشورعراق تاکید کرد وگفت: توسعه این روابط نیازمند حضورفعال بخش خصوصی و استقرار دفاتر بازرگانی برای حضور تجار خوزستان در بازارعراق است.


استاندارخوزستان دوشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد افزود: لازم است زیر ساخت ها، امکانات زیربنایی، و تسهیل حمل و نقل درپایانه های صادراتی خوزستان توسط مسوولان مربوطه در استان انجام شود.
وی گفت: انجام مذاکرات سیاسی و اقتصادی با همتایان عراقی و عقد تفاهم نامه های توسعه روابط تجاری از طرف مسوولان استانی انجام شده، و اتاق بازرگانی اجرای مفاد این تفاهم نامه ها و امور مربوط به تجار ایرانی را از طریق دفترنمایندگی خود درعراق دنبال می کند.
استاندار خوزستان به طرح ساماندهی پایانه صادراتی چذابه و راه اندازی بندرتجاری شادگان اشاره کرد و اظهارکرد: برای تعریض جاده دسترسی به این پایانه مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار ازمحل منابع استانی اختصاص داده شده و با انتخاب پنج پیمانکار، این پروژه به زودی آغاز می شود.
مقتدایی افزود:همچنین با اعتباری حدود 170 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ساماندهی پایانه و بازارچه مرزی چذابه شروع می شود.
وی از تهیه سند توسعه تجارت خوزستان و عراق از سوی اتاق بازرگانی اهواز خبر داد و گفت:این طرح باید در مدت دو تا سه ماه آینده تهیه شده و درتدوین این طرح از نقطه نظرات بخش دولتی و دانشگاهی استفاده شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: فقدان تصمیم گیری واحد در پایانه های مرزی خوزستان، نبود سامانه پولی و مالی مشخص در کشور عراق، نبود تضمین برگشت پول صادرکننده داخلی ، انسداد یکطرفه مرز عراق، و بالابودن هزینه حمل و نقل کالای صادراتی به عراق ازمشکلات عمده صادرکنندگان داخل کشور است.
"عبدالرحمن سلیمانی " افزود: به دلیل نبود شفافیت درسامانه پولی و مالی عراق، هیچ تضمینی به برگشت پول صادرکننده خوزستانی فعال در کشور عراق نیست.
وی گفت: برخی مواقع مرزهای عراقی یکطرفه بسته می شود و بخشی از کالاهای صادراتی ما به ویژه کالاهای فاسد شدنی با مشکل اتمام مهلت مصرف کالا روبه رو می شوند.
رییس اتاق بازرگانی اهواز افزود: هزینه حمل و نقل کالا نیز بالاست که این مساله بر قیمت تمام شده کالای صادراتی اثر گذاشته و توان رقابت سالم را با سایرکالاهای خارجی درعراق سلب می کند.
ایجاد مدیریت واحد درپایانه های مرزی خوزستان، برگزاری نشست بین بخش های خصوصی طرف عراقی و خوزستان برای تنظیم تفاهم نامه ها و رفع مشکلات اجرایی تفاهم نامه های قبلی، برپایی نمایشگاه تخصصی در میسان وبصره عراق و تشویق برای ثبت شرکت های ایرانی درعراق و انجام سرمایه گذاری مشترک بین استان های مرزی خوزستان وعراق از محورهای پیشنهادی رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز به شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در خوزستان بود.
دراین نشست طرح تهیه مطالعات جامع سند تجاری خوزستان با عراق مطرح و به تصویب اعضا رسید.
ضرورت استقرار دفترنمایندگی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی خوزستان ( اهواز- آبادان و خرمشهر) دربصره، و برگزاری همایش " روز اقتصاد عراق " با حضور بخش خصوصی بصره و یا میسان عراق در اهواز ازدیگرموضوعاتی بود که دراین نشست بررسی شد.
اعمال مدیریت واحد و یکپارچه درپایانه های صادراتی و مرزی خوزستان، رایزنی با مسوولان عراقی برای صدور روادید کثیرالسفر(مجوز تردد متعدد)، حل مشکل تضامین بانکی پیمانکاران خوزستانی برای شرکت در مناقصات عراق، از پیشنهادات بخش خصوصی دراین نشست بود.
7161/640


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن