تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804512862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه فعالیت های معدنی با رعایت حفظ منابع طبیعی مازندران مورد تاکید قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه فعالیت های معدنی با رعایت حفظ منابع طبیعی مازندران مورد تاکید قرار گرفت ساری-ایرنا- دست اندرکاران و معدن کاران مازندران به اهمیت توسعه فعالیت های معدنی تاکید کردند و گفتند: با بکار گیری علم ودانش و رعایت صحیح قوانین و مقررات می توان بدون اینکه آسیبی به محیط زیست و منابع طبیعی مازندران بزنیم فعالیت گسترده ای داشته باشیم.


صاحبان واحد های معدنی استان مازندران در آیین افتتاح ساختمان انجمن معدن مازندران خواستار اجرای طرحهای بزرگ صنعتی و معدنی با رعایت حفط مقولات زیست محیطی در استان شدند.
"داریوش هندویی "رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران فعالیت های معدنی را پایه و موتور محرکه صنعت دانست و گفت: کارخانه ها سرمایه های ملی محسوب می شوند بنابراین همگان باید برای فعالیت و رونق آنها تلاش کنند.
وی ظرفیتهای معدنی استان را بویژه در حوزه فولاد بالا دانست و خاطرنشان کرد:کارشناسان فرانسوی حدود 300 سال قبل در آمایش سرزمینی جهت اجرای طرحهای فولادی بهترین گزینه را استان مازندران انتخاب کردند.
هندویی تصریح کرد: آنچه که بیش از همه برای یک معدندار و صنعتگر مهم است حفظ حرمت واعتبار اجتماعی و اقتصادی اوست.
رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان بیان داشت: عده ای از مدیران دارای تفکر و اندیشه تولیدی نیستند.
وی با بیان اینکه فضای بهتری در محیط کسب و کار ایجاد شده و روزنه های امیدی پیدا شده است خواستار اجرای طرحهای بزرگ صنعتی و معدنی در استان شد.
وی در تشریح دلیل ارائه چنین پیشنهادی یادآور شد: این صنایع بدنبال خود واحدهای پایین دستی را موجب می شوند که اشتغال قابل توجهی را نیز بهمراه داشته و هزینه های تولید را در منطقه کاهش و گردش مالی را افزایش می دهند.
هندویی همچنین از ریاست سازمان صنعت، معدن وتجارت و سایر مسوولان ذیربط درخواست کرد تلاش کنند بخشی از سهم یک در هزار فروش که طبق ماده 77 قانون برنامه پنجم توسعه برای تقویت و ساماندهی تشکلهای خصوصی منظور نظر مجلس شورای اسلامی بوده و عملا در دست اتاق بازرگانی قرار می گیرد به خانه صنعت، معدن وتجارت و انجمن های وابسته اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: تعامل خوب معدن و منابع طبیعی با تشکیل کارگروه تخصصی معدن و منابع طبیعی در استان مازندران شکل گرفت.
"نصرالله صدرزاده" رییس انجمن معدن استان مازندران ضمن ارائه گزارشی از چگونگی خرید مکان جدید برای انجمن معدن و خانه صنعت، معدن وتجارت استان خواستار ایجاد مجدد واحد سازمانی معاونت معدنی در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان شد.
صدرزاده گفت؛ متاسفانه در 27 استان این معاونت حفظ و تقویت شد اما در استان مازندران این حذف در چارت تشکیلاتی سازمان صورت گرفت که کندی امور مربوط به بخش معدن استان متصور است.
"یدالله عبدی "نایب رییس انجمن معدن مازندران اظهار داشت؛ خوشبختانه با انتصاب مدیرکل جدید منابع طبیعی استان بعد از چندین سال زمینه حل و فصل مشکلات معدنی استان فراهم شد.
عبدی به مزیتها و قابلیتهای معدنی استان اشاره کرد و گفت؛ با انتصاب مدیرکل جدید منابع طبیعی استان مازندران تعامل خوبی مابین حوزه معدن و منابع طبیعی شکل گرفت که نوید رشد و توسعه معادن استان را در آینده می دهد.
"عبدالرضاسرمستی "رییس کمیته تخصصی شن و ماسه انجمن معدن مازندران بیان داشت: مشکلات و چالشهای معادن شن و ماسه استان را جمع بندی، تفکیک و به سازمان منعکس کردیم و با پیگیری های این سازمان تاکنون به نتایج خوبی دست یافتیم.
در ادامه فعالین معدنی استان در این مراسم خواستار تشکیل کمیته ویژه استانی متشکل از برجسته ترین کارشناسان حوزه معدن، تشکیل کمیته های تخصصی در داخل انجمن، پیگیری مصوبات کمیته ویژه بررسی مشکلات معادن فلورین استان و توانمندکردن حوزه ستادی بخش معدن استان شدند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید خانه صنعت، معدن وتجارت و انجمن معدن مازندران اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی معادن استان تا آخر سال دومین مزایده معدنی را برگزار می کنیم.
" محمد محمدپور" افزود: اعتبارات بخش اکتشافات معدنی استان مازندران 10برابر شده است و حتی 20درصد سهم بلوکه سازمان متبوع خود را در حوزه اکتشافات آزاد و آماده ایم این میزان سهم را هم به بخش خصوصی واگذار کنیم .
وی بیان داشت: جامعه ما امروز نیاز به عمل دارد نه حرف و همه ما باید تلاش کنیم بر اساس آمارها ،اظهارنظر منصفانه و منطقی در جهت پیشبرد امور داشته باشیم .
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران با اشاره به ایجاد کلینیک صنعتی و معدنی که مرکزی تخصصی محسوب می شود بیان داشت: دبیر خانه این مرکز تخصصی صنعتی ومعدنی آماده دریافت مشکلات ومعضلات است.
وی خواستار انعکاس و انتقال مشکلات از سوی مدیران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی به این دبیرخانه برای پیگیری شد.
محمد پور بر لزوم ایجاد بانک جامع اطلاعات آماری در حوزه صنعت و معدن استان مازندران تاکید کرد و گفت:تاسیس کنسرسیوم های معدنی ضروری است و پیشنهاد می شود که تشکل خانه صنعت، معدن وتجارت و انجمنهای تخصصی وابسته موانع را بصورت تفکیک شده ، همراه با پیشنهادات و راهکارهای سازنده و مفید به این سازمان منتقل کنند.
وی با بیان اینکه صنعت ومعدن استان مازندران تنها 2 درصد آب مصرفی را استفاده می کند ،خاطرنشان کرد: آلودگی های استان چندان ربطی به صنعت ومعدن ندارد و ما در تلاش هستیم این آلودگی ها را به حداقل کاهش دهیم.
در حال حاضر 180 مجوز بهره برداری از معدن در مازندران وجود دارد که 120 واحد آن فعال است و عمده فعالیت معدنی درحوزه برداشت شن و ماسه از کوه و رودخانه است. ک/4
2585/608


18/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن