تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده جیرفت و عنبرآباد: مجلس از طرح های منابع طبیعی حمایت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده جیرفت و عنبرآباد: مجلس از طرح های منابع طبیعی حمایت می کند جیرفت - ایرنا - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با توجه به اهمیت منابع طبیعی از طرح های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حمایت می کند.


به گزارش ایرنا، فرج اله عارفی روز پنجشنبه در جمع کارکنان و مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با حضور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: کارکنان منابع طبیعی، حافظان عرصه حیات انسانی هستند.
وی بیان کرد: با توجه به شناختی که از منابع طبیعی داریم از لایحه ارسالی این سازمان حمایت می کنیم تا منابع طبیعی با قدرت و امکانات بیشتر بتواند خدمت کند.
وی گفت: مهمترین تنظیم کننده اکوسیستم جنوب کرمان، تالاب جازموریان بوده که به علت احداث یکسری سد در سر شاخه های آن این تالاب رو به نابودی است و باید در این زمیه چاره اندیشی شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش منابع طبیعی نیز بندهای سنگ سیمانی که احداث شده تالاب جازموریان را به مخاطره انداخت و باید در این زمنیه هم یک بازنگری صورت گیرد.
وی با اشاره به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی گفت: باید نسبت به زمین خواری از حق و حقوق دولت کوتاه نیامد اما در کنار این مساله باید بین فردی که برای امرار معاش خود یکهزار متر زمین را مورد کشت و کار قرار داده تا فردی که 10 هکتار از اراضی را تصرف کرده است، تفاوت بگذاریم.
عارفی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشاهده می شود در همین شهرستان برای یکهزار متر طرح دعوای کیفری می شود و برای 10 هکتار دیگر طرح دعوای حقوقی صورت می گیرد که امید است در این زمینه هم توجه خاص صورت گیرد.
وی گفت: در زمینه برداشت های بی رویه آب باید تغییر الگوی آبیاری و الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد.
معاون آبخیزداری، مرتعداری و بیابانزدایی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این نشست گفت: یکی از سرمایه های خوب در جنوب استان کرمان سرمایه نیروی انسانی است.
پرویز گرشاسبی تصریح کرد: باید منابع طبیعی را منفرد از کشاورزی و مردم نبینیم زیرا در غیر این صورت خسارت می بینیم و در اجرای برنامه های موفق نمی شویم.
وی گفت: توجه اعتبارات استانی به این منطقه ناچیز است و سهم ناچیزی به این منطقه داده می شود که با توجه به اینکه این مشکل در تمام بخش هاست باید مورد پیگیری قرار گیرد.
گرشاسبی تاکید کرد: آموزش و تجربه برای پرسنل لازم است زیرا برای تجربه اندوزی نیاز به آموزش است و باید در بخش های مختلف این آموزش ها ارایه شود.
وی افزود: اگر ما یک مدیریت جامع را برای رودخانه ها و سرشاخه های جازموریان نبینیم با یک معضل زیست محیطی مواجه خواهیم شد.
وی گفت: باید با بکارگیری تجارب تلاش کنیم تا منطقه حساس جازموریان که نقش موثری در تولید علوفه دارد و یک تالاب زیست محیطی است دوباره به وضعیت مطلوب خود برسد.
7444/8154


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن