تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819075101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کردستان: دولت به هنرمندان صنایع دستی یارانه پرداخت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کردستان: دولت به هنرمندان صنایع دستی یارانه پرداخت کند سنندج - ایرنا - استاندار کردستان از دولت خواست به هنرمندان صنایع دستی به عنوان تولید کنندگان صنایع هنری یارانه پرداخت نماید و برای ماندگاری و جاودانه شدن هنر صنایع دستی نیز برای آنان بسته های حمایتی در نظر گرفته شود.


به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در آیین گشایش خانه صنایع دستی استان کردستان در عمارت قدیمی حبیبی سنندج همچنین از دولت خواست بسته های حمایتی مانند پوشش بیمه ای برای هنرمندان صنایع دستی کشور در نظر بگیرد.
او تاکید کرد باید مواظب بود تولیدات صنعتی و ماشینی سبب به حاشیه رفتن جنبه های اصیل و فرهنگی این هنر ماندگار نشود و دیدگاه های بومی و ملی و معنوی در خلق این آثار کماکان بر دیدگاه های اقتصادی برتری داشته باشند.
زاهدی با اشاره به اینکه گاهی برای ذائقه بازار، هنرمندان صنایع دستی مجبورند کیفیت محصولاتشان را پایین بیاورند، افزود: این کار به اصالت این آثار لطمه وارد می کند و ضروری است عرصه تولید و بازار صنایع دستی ساماندهی شود.
او ضمن تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد هنرمندان صنایع دستی از نبود پوشش های بیمه ای برای هنرمندان انتقاد کرد و افزود در این مورد با سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه در تهران مکاتبه لازم را انجام خواهد داد.
استاندار کردستان افزود: تولید کنندگان هنر صنایع دستی باید بر روی آفرینش های هنری خود تمرکز داشته باشند و صادر کنندگان و تجار نیز باید این محصولات را به جهان معرفی کنند.
به گفته زاهدی، صنایع دستی باید اصالت تولید در خانه را از دست ندهند چون در این صورت بر کاهش قیمت ها تاثیر داشته و هزینه های جانبی و سربار را پایین می آورد و باعث رشد صنایع کوچک و پیوسته در استان خواهد شد.
او در ادامه از انتخاب عمارت قدیمی حبیبی سنندج به عنوان خانه صنایع دستی استان کردستان استقبال کرد و گفت: کردستان به دلیل اصالت و هویت قومی و ملی اصیل، یکی از قطب های اصلی هنر دستی ایران است و تعداد قابل توجهی از هنرهای دستی کردستان به دلیل اصالت بالای خود در ردیف آثار فاخر ملی و بین المللی ثبت شده و تاییدیه یونسکو دارند.
استاندار کردستان افزود: تبدیل عمارت تاریخی حبیبی سنندج به خانه هنرمندان صنایع دستی کردستان بدون شک سبب جذب گردشگران به کردستان و رونق این هنر ماندگار خواهد شد.
12 کارگاه شامل رشته های سراجی، گلیم بافی، اورسی، نازک کاری، ساخت سازهای سنتی، دف سازی، نگارگری، تذهیب، کردی دوزی، سوزن دوزی، قلاب بافی، وندی سازی، منبت و مجسمه چوبی و کلاش بافی در خانه صنایع دستی کردستان فعالیت می کنند.
علاقه مندان به هنر صنایع دستی می توانند علاوه بر بازدید از این کارگاه، نسبت به خرید و سفارش صنایع دستی نیز اقدام کنند.ک/2
7346/533


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن