تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798609746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت یارانه‌ای دیگر به خبرگزاری‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱



از این پس به خبرگزاری‌ها بابت بیمه کردن رابطان خبری استانی‌شان یارانه پرداخت می‌شود. به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، این خبر را حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیترش اعلام کرده است. او توضیحات بیشتر در این خصوص را به بسته حمایتی رسانه‌ها در سال 93 ارجاع داده است. اما در بخشی از بسته حمایتی رسانه‌ها در سال 93 آمده است:‌ از آنجا که جهت‌گیری‌های حمایتی، معرف سیاست‌های عمومی حاکمیتی است، این بسته به عنوان سیاست‌های حمایتی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری علاوه بر «دستورالعمل نحوه توزیع یارانه مطبوعات» اعلام می‌شود. بر این اساس یارانه رسانه‌هایی که با محوریت موضوعات زیر منتشر شوند تا 3 برابر می شود: 1- قرآن، احکام اسلامی و شعائر دینی 2- فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس 3- ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی به جای فرهنگ غیرخودی و تلاش در جهت رشد و اصلاح خلقیات اجتماعی و فرهنگ عمومی 4- هر یک از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی 5- ترویج زبان فارسی (یا اهتمام به فعالیت در کشورهای فارسی زبان) 6- پرهیز از واگرایی و تحکیم همبستگی ملی توسط روزنامه ها و هفته نامه هایی که با گستره توزیع استانهای مرزی منتشر می شوند. 7- افزایش سواد علمی جامعه (رسانه هایی با رویکرد علم برای عموم مردم) تأکید می‌شود موضوع یا جهت‌گیری رسانه باید در یکی از محورهای فوق باشد به نحوی که حداقل شامل 60 درصد مطالب آن باشد. ضمناً برای این گروه: اولاً، چنانچه «تقاضای انتشار» باشد با اولویت در هیأت محترم نظارت بر مطبوعات مطرح می شود. ثانیاً، نصاب حداقل شماره انتشار یافته (موضوع بند 8 دستورالعمل یارانه مطبوعات و موضوع بند 3-1 دستورالعمل توزیع آگهی های دولتی ) برای این دسته نشریات رعایت نخواهد شد و از شماره اول مشمول حمایت می شوند. 2- توجه به تحولات رسانه در راستای درک تحولات دنیای رسانه، حضور محتوای ملّی در عرصه جهانی و توجه به محیط زیست، برای نشریاتی که اولویت های روشی زیر را رعایت کنند ارقام زیر منظور می شود:

جدول پرداخت یارانه به رسانه‌ها

3- ترویج بنگاه ها برای نشریاتی با صاحب امتیاز واحد، مشروط به آن که همه نشریات بنگاه، اولاً نظم در انتشار و ثانیاً ضریب کیفی افزون بر 2·1 داشته باشند. 1- حقوقی: به یارانه هر نشریه 25 درصد افزوده می شود. 2- حقیقی: به یارانه هر نشریه 10 درصد افزوده می‌شود. نشریاتی که منبعد، تشکیل بنگاه دهند یا به بنگاه بپیوندند برای مشمول شدن در این بند، تعهدنامه‌ای می‌دهند که تا پنج سال، تقاضای جدید برای تغییر صاحب امتیاز خود نداشته باشند. 4- دیپلماسی رسانه‌ای نشریات چاپی و الکترونیکی که «دیپلماسی فرهنگی» را دنبال کنند و فعالیت های برون مرزی جدّی داشته باشند بر اساس شاخص ها (دوره انتشار، میزان تأثیر، اولویت های منطقه ای و جهت گیری محتوایی) پنجاه تا یکصد میلیون تومان حمایت می شوند. (تا 10 رسانه در سالجاری) 5- حمایت از خبرنگاران رسانه‌هایی که حداقل نفرات بیمه شده آنان مطابق جدول زیر و به نام خود نشریه باشد و هیچیک از روزنامه نگاران تمام وقت آنان از بابت بیمه، اعتراضی نداشته باشند معادل مبلغ پرداختی به سازمان تأمین اجتماعی به آنان عودت می شود.

جدول پرداخت یارانه به رسانه‌ها

الف - چنانچه فهرست های دو ردیف اول جدول فوق فقط شامل روزنامه‌نگاران باشد حدنصاب به ترتیب 20، 15، 10 و 7 خواهد بود. ب - برای رسانه‌های دولتی یا متعلق به بخش عمومی، نیمی از مبلغ پرداختی آنان به سازمان تامین اجتماعی عودت می شود. ج- سقف حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، 4 برابر نفرات جدول فوق خواهد بود. د- به منظور تشویق خبرگزاری ها به بیمه همکاران دفاتر استانی خود، برای پنج خبرگزاری اول کشور (مطابق طرح رتبه بندی خبرگزاری ها) جمعاً تا سقف 60 نفر و برای سایر خبرگزاری ها تا 30 نفر، یارانه برای بیمه همکاران دفاتر استانی علاوه بر سقف حمایتی (100 نفر برای دفتر مرکزی) تعلق می گیرد. ه - از سال 94 هر یک از رسانه هایی که این الزام قانونی (ماده 46 قانون مطبوعات در ضرورت بیمه کردن کلیه همکاران توسط صاحب امتیاز) را رعایت نکنند مشمول 10درصد کسر یارانه می شوند. رسانه‌هایی که مشمول هر یک از محورهای پنج گانه این بسته حمایتی هستند درخواست خود را به همراه مستندات لازم برای اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ارسال کنند تا رسیدگی شود. کلیه موارد فوق و همچنین سایر ضرایب حمایتی یا تنبیهی مندرج در دستورالعمل نحوه توزیع یارانه مطبوعات، قابل جمع با یکدیگرهستند.
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن