تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819076775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز:کاربری مساجد فقط برای اقامه نماز نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه شیراز:کاربری مساجد فقط برای اقامه نماز نباشد شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:نباید کاربری مساجد فقط برای اقامه نماز باشد بلکه می توان از این مکان های مقدس برای برپایی کلاس های قرآن، نهج البلاغه، شرح مسائلی دینی و تشریح کتاب های درسی دانش آموزان بهره گرفت.


به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی شنبه در جلسه رسیدگی به امور مساجد استان فارس در شیراز بیان کرد:هم اینک از مساجد فقط برای اقامه نماز استفاده می شود در صورتی که مساجد باید در تمام فعالیت ها محور باشد و نباید قابلیت ها و ظرفیت های ارزشمند آن جزو مسائل حاشیه ای قرار گیرد.
امام جمعه شیراز ادامه داد:اگر مساجدمان فعال شود و فرزندان ما به این اماکن مقدس رفت و آمد داشته باشند، بسیاری از مسائل و مشکلات تا حد قابل ملاحظه ای حل و فصل می شود.
آیت الله ایمانی گفت:ستاد رسیدگی به امور مساجد با هدف استفاده بهتر از ظرفیت های مساجد تشکیل شده است و برای موفقیت این ستاد در انجام وظایفش ، تقویت آن امری ضروری است.
وی ، به کمبود مسجد در برخی از نقاط شیراز اشاره کرد و بیان داشت: خیابان های بزرگ شیراز فاقد مسجد است و لازم است متولیان امر مساجدی با امکانات جامع و کامل در این گونه خیابان ها احداث کنند.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد:در شرق، جنوب و مرکز شهر شیراز مساجد بزرگی وجود دارد اما اما غرب شیراز با کمبود مسجد روبرو است.
آیت الله ایمانی افزود: هم اکنون در شهر صدرا چهار مسجد وجود دارد و 10 مسجد دیگر در این منطقه در حال احداث است که در نهایت این بخش از شهر دارای 14 مسجد خواهد شد و به ازای هر هشت هزار و 400 نفر از ساکنان این منطقه یک مسجد فعال است و این رقم مناسبی نیست.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت:اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس طرح کاملی برای وضعیت مساجد و راه اندازی مساجد در محلات دارد که این طرح باید کارشناسی و اجرایی شود.
آیت الله ایمانی ادامه داد:لازم است یک مجموعه قوی برای ایجاد هماهنگی و ساماندهی وضعیت مساجد در استان فارس تشکیل شود و همه دستگاه ها این مجموعه را یاری دهند.
وی افزود:مساجد ما مردم محور هستند از این رو بخشی از هزینه های مساجد را باید مردم و بخش دیگری از آن را اداره های اوقاف و امور خیریه ، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین کنند.ک/2
7382 /679


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن