تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815330775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک زیدی فرمانده نیروهای ویژه یمن شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک زیدی فرمانده نیروهای ویژه یمن شد تهران – ایرنا – وزیر کشور یمن "عبدالرزاق المرونی" عضو جامعه شیعیان زیدی این کشور را به فرماندهی "نیروهای ویژه" منصوب کرد.


به گزارش پایگاه خبری "ورلد بولتن"، مرونی عضو جامعه شیعیان زیدی یمن است و از این رو گفته می شود وی به جنبش حوثی نزدیک است.
روز پنجشنبه نیروهای ویژه و حوثی ها با نیروهای وفادار به "محمد الغدراء" که فرمانده سابق این یگان بود، درگیر شدند.
نیروهای ویژه یمن که پیش تر تحت عنوان "نیروهای امنیتی مرکزی" شناخته می شدند بنا به حکم ریاست جمهوری این کشور در نوامبر 2013 و با هدف افزایش کارایی وزات کشور یمن ایجاد شد.
جنبش حوثی تحت رهبری "عبدالملک الحوثی" قدرتمند ترین جریان سیاسی یمن است که موفق شد با برپایی اعتراض های گسترده مردمی دولت را وادار به پذیرش مطالبات سیاسی و مدنی خود کند. این جنبش از تاریخ 21دسامبر (30 شهریور) تاکنون کنترل صنعا پایتخت یمن را در دست دارد.
به دنبال مذاکرات مخالفان از جمله نمایندگان جنبش حوثی با حکومت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت در ماه گذشته، کابینه جدید این کشور در حدود سه هفته قبل با 36 عضو از سوی "خالد بحاح" نخست وزیر معرفی شد.
از آن زمان تاکنون به صورت روز افزون بر دایره حامیان و نفوذ این گروه شیعی در میان قبایل و مناطق مختلف یمن افزوده شده است.
هفته گذشته نیز "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری موقت این کشور طی نشستی با مقام های بلندپایه نظامی از حوثی ها به عنوان شرکای خود یاد کرد و فرماندهان نظامی را به همکاری با آن ها فراخواند.
خاورم**9156**1566


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن