تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير علوم يا وزارت علوم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۵۵ب.ظ)
وزير علوم يا وزارت علوم دکتر محمودرضا اميني
معرفي وزير به مجلس جرياني پيچيده، اما؛ قابل بررسي است. اين که سياستمداري با تجربه و حقوقدان که به لطف خدا از اقبال مردم نيز برخوردار است؛ يعني رئيس جمهور محترم، ماجراي کش دار معرفي وزير را بدون تحليل و بررسي و به اين گونه پي گيري مي کند، امري قابل تأمل است و به نظر مي رسد ماجرا بيشتر از معرفي يک وزير باشد. در عين حال که دست ايشان از معرفي دانشمند و مدير لايقي که بتواند در مجلس براي وزارت علوم رأي بياورد، خالي نيست.
پس مي توان باور کرد قاعدتا در پس اين معرفي و رد مجلس و اين آمد و شد، سناريوي خاصي نهفته است و مسأله بزرگ تر از وزير علوم و شايد وزارت علوم باشد.
در اين باره دو فرض وجود دارد:
1ـ اگر مسأله وزير علوم باشد، پذيرش پرداخت هزينه اي گران براي او توجيه سياسي ندارد؛ زيرا چنانچه هدف پويايي وزارت علوم باشد مي توان اشخاصي که توانايي رفع نيازهاي علمي، پژوهشي و مديريت آموزش کشور را داشته باشند، معرفي کرد. پس قاعدتا موضوع فراتر از معرفي يک وزير است.
اگر بگوييم جريان خاصي در وزارت علوم پي گيري مي شود و براي مثال؛ گروه اصول گرا به دنبال يک مقصد هستند و اصلاح طلب مقصدي ديگر، طي زمان نشان داده شده است که اصلاح طلبان اصولگرا و اصولگرايان اصلاح طلب هنگامي که پاي صَرف هزينه هاي ملي در ميان باشد، هر دو در صحنه هستند، لذا مي توان باور کرد موضوع يک هم آورد سياسي صِرف هم نيست.
اما؛ شايد بتوان گفت بايد اقدامات مهمي صورت گيرد که بيشتر از يک مسأله جناحي است؛ به عبارتي دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي کشور بستر و آبستن اقدامات بسيار مهمي هستند، به اين اندازه که هر هزينه اي براي آن از سوي آقاي رئيس جمهور معنادار خواهد بود، که خدا کند اين هزينه براي نظام نگران کننده نباشد.
2ـ مجلس نشان داد در واقع تقابلي با دولت ندارد؛ اگرچه مخالفاني در آن وجود دارد. پس تقابل مجلس و دولت واقعي نيست، اما؛ اين سناريوي وزارت خانه علوم ترسيم کننده يک تقابل بين دو قوه مي باشد.
حال پرسش اين است که چه اتفاقي در پشت اين سناريو وجود دارد که ارزش نشان دادن و عمل کردن تقابل دو قوه را در اين شرايط خاص، خصوصا زمان مذاکره، ضروري مي سازد.
شايد بتوان گفت تقابل سازي دو نتيجه مي تواند در برداشته باشد.
1ـ اگر فرض بر اين باشد که دولت و مجلس همراه يکديگر هستند پس چالش ها و موانع مديريتي کشور بايد مرتفع شود و دولت بهانه اي براي حل نشدن مسائل پيش رو ندارد، اما؛ وقتي نتواند حل کند بايد در اين ميان مقصري مطرح باشد که مجلس مي تواند گزينه مناسبي باشد و اين ادعا مطرح مي شود که نگذاشتند دولت کاري را درست انجام دهد.
2ـ انتخابات مجلس نزديک است و هر دولتي مايل است مجلس را کاملا در اختيار داشته باشد و اين تقابل سازي مي تواند افکار عمومي را که حامي دولت هستند به اين سمت و سو جهت دهي نمايد.
همکاران رسانه اي من هوشيارانه اين موضوع را پي گيري نمايند تا شايد بتوانيم هزينه هاي ملي را کاهش داده و يا به فرصت تبديل کنيم. همچنين همان طور که قبلا نيز مطرح شد، رئيس جمهور محترم را در انتخاب بهينه همراهي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن