تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802812750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد معاون پژوهش و فناوري وزير علوم بر تقويت انجمن هاي علمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آبان ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
تاکيد معاون پژوهش و فناوري وزير علوم بر تقويت انجمن هاي علمي با حضور دکتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم نشست انجمن هاي علمي در محل اين وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر احمدي در اين نشست انجمن هاي علمي را نشان علمي کشور برشمرد و بر تقويت آنها تأکيد کرد و گفت: در اين راستا بايد کارگروهي ايجاد شود که تعريفي علمي از انجمن هاي علمي ارائه کند مبني بر اينکه انجمن هاي علمي در ايران چيست و راهکارها و سازوکارهايي که مي تواند کمک کند که انجمن ها واقعا NGO علمي باشند و بتوانند روي پاي خود بايد در قالب کتابچه و نظامي درآورد که مبناي تصميم گيري شود.
در ادامه دکتر مرتضي براري دبير کميسيون انجمن هاي علمي ايران گزارشي از وضعيت انجمن هاي علمي ارائه کرد و گفت: تعداد انجمن هاي علمي در سال جاري به 329 انجمن رسيده است و بيشترين رشد انجمن ها در فاصله سال هاي 1393- 1388 در حوزه علوم انساني مي باشد که اين تعداد از 68 به 105 انجمن افزايش يافته است.
وي تصريح کرد: از سال 1390 سطح شاخص ارزيابي انجمن ها را بالا برده ايم و اين شاخص ها توسط انجمن ها تدوين شده است و تلاش کرديم در اين ارزيابي ها به کيفيت توجه بيشتري شود.
دکتر براري تعداد کل نشريات انجمن ها را 253 نشريه عنوان کرد و افزود: 219 نشريه ملي و 34 نشريه بين المللي است و از اين تعداد 43 نشريه علمي – ترويجي و 210 نشريه علمي – پژوهشي مي باشد.
دبير کميسيون انجمن هاي علمي ايران درخصوص تحويل سامانه هاي مديريت انجمن، نشريه و رسانه خاطرنشان کرد: در سال گذشته اين سامانه ها به صورت رايگان به 218 انجمن تحويل شده است که از اين تعداد 176 سامانه فعال مي باشند.
وي با بيان اينکه انجمن هاي علمي در حوزه بين المللي اعتبار و جايگاه ويژه اي دارند گفت: شعبه خارج از کشور انجمن، وب سايت دو زبانه، تدوين سند راهبردي در حوزه بين الملل، کميته بين الملل، کميته مشاوران بين الملل، عضويت اعضاي حقيقي خارج از کشور، برگزاري کنفرانس بين المللي، مشارکت در برگزاري همايش بين المللي، مشارکت در پروژه هاي بين المللي، حضور متخصصان خارج از کشور در کنفرانس ها و کميته هاي علمي و داوري مقالات کنفرانس ها، حضور متخصصان خارج از کشور در هيأت تحريريه مجله انجمن، همکاري و عضويت در مجامع بين المللي، سخنراني هاي علمي بين المللي، کارگاه هاي علمي – تخصصي بين المللي، بازديدها و مسابقات علمي بين المللي، چاپ مجله به زبان انگليسي يا هر زبان خارجي ديگر، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه هاي خارج از کشور و مشارکت در انتقال فناوري از جمله فعاليت هاي بين المللي انجمن هاي علمي است.
دکتر براري درخصوص ميزان حمايت مالي از انجمن هاي علمي در سال جاري تصريح کرد: در سال 1393 بودجه يک ميليارد و 600 ميليون تومان براي انجمن ها در نظر گرفته شده که 600 ميليون تومان بين انجمن هايي که عملکرد مطلوبي داشته اند بين 3 تا 5 ميليون مبتني بر ارزيابي عملکرد کمک شده است.
وي با تأکيد بر برگزاري مجمع سالانه انجمن ها افزود: برگزاري به موقع مجامع عمومي و انتخاب اعضاي هيأت مديره و بازرسان انجمن هاي علمي يکي از اصول مهم است که اکثريت انجمن ها در انجام اين امر اهتمام جدي دارند.
دبير کميسيون انجمن هاي علمي ايران در خاتمه هدف از برگزاري اين نشست را تلاش در جهت برداشتن قدم هاي ارزشمند در توسعه علمي کشور دانست و اظهار اميدواري کرد: حضور انجمن ها در شوراي عالي پررنگ تر شود و انجمن هاي علمي در بحث توسعه علمي، تجاري سازي، توسعه فناوري، توسعه همکاري در حوزه بين الملل، سياست اقتصاد مقاومتي و سياست علم و فناوري مشارکت فعال داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن