تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل تعاون گلستان: لازمه پویایی قانون کار اجرای صحیح آن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل تعاون گلستان: لازمه پویایی قانون کار اجرای صحیح آن است گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با توانمند و خوب ارزیابی کردن قانون کار و کارگری کشور لازمه پویایی آن را توجه به ظرفیت ها و نیز اجرای صحیح آن دانست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "امراله عباسی" عصر پنج شنبه در مراسمی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی که در مرکز آموزش علمی - کاربردی خانه کارگر واحد گرگان برگزار شد، گفت: اجرای درست قانون کار و استفاده از ظرفیت های آن به رونق تولید و کسب و کار کمک می کند.
وی، فلسفه تصویب قانون کار را حمایت از قشر کارگر دانست و افزود: توجه نکردن به این قانون یا اجرای ناقص آن بهره کشی از قشر مظلوم کارگر را به همراه داشته است.
عباسی با بیان اینکه قانون کار کنونی ظرفیت های بسیاری دارد که اگر به آن توجه شود سبب پویایی قانون و حفظ متقابل حقوق کارگر و کارفرما می شود، اضافه کرد: طی سال های گذشته به ظرفیت های این قانون کم توجهی شد.
وی تصریح کرد: دربرنامه های دولت تدبیر و امید ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بااشاره به برخی تلاش ها برای اصلاح قانون کار، گفت: این قانون بیشتر به تکمیل شدن نیاز دارد تا اصلاح شدن، برای تکمیل آن بایستی به نظرات سه طیف اصلی شامل کارگر، کارفرما و دولت توجه شود.
عباسی، رسیدن به کار شایسته را از اهداف دیگر تصویب قانون کار کشور دانست و افزود: آینده نیروی کار ما در گرو کار شایسته است که مبتنی بر 4 اصل "حقوق بنیادین کار، توسعه اشتغال پایدار، توسعه حمایت های اجتماعی و توسعه بیمه ها در محیط کار" است.
وی هم چنین با ناقص خواندن بازار کار در گلستان علت آن را "سنتی بودن کشاورزی، دستمزدهای پایین، اشغال 8 هزار فرصت شغلی توسط اتباع خارجی، فقدان مهارت کاری دانش آموختگان دانشگاهی و بنگاه های اقتصادی کوچک و سنتی" عنوان کرد.
عباسی، تنها راه برون رفت از رکود اقتصادی و بازار کار در گلستان را توجه به مشاغل دانش بنیان دانست و بر استفاده از نیروهای مهارت دیده این بخش از سوی دستگاه ها و صاحبان بنگاه های اقتصادی استان تاکید کرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان نیز دراین مراسم با گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در کشور، گفت: اکنون قانون کار از مترقی ترین قوانین کار جهان و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که از اندیشه والای امام راحل (ره) نشات گرفته است.
"هادی رضازاده" افزود: نگاه قانون کار جمهوری اسلامی به کارگر بعنوان یک انسان دارای عزت و شرف قابل تقدیر است و باید توسط رسانه ها مورد اشاعه قرار گیرد زیرا اشاعه اندیشه های امام راحل نسبت به قشر زحمتکش کارگر است.
وی با یادآوری برخی تلاش ها برای اصلاح قانون کار، گفت: مشکل کشور و واحدهای تولیدی اصلاح قانون کار نیست بلکه جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای ارزان قیمت و بی کیفیت و حمایت نکردن از تولید داخلی است.
رضازاده اضافه کرد: انتظار جامعه کارگر از دولت تدبیر و امید و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که به این قشر بیشتر توجه شود و نگذارند عده ای از نمایندگان مجلس طرح دولت قبلی در اصلاح قانون کار را بدون درنظر گرفتن خواسته های کارگران و نیز کارفرمایان انجام دهند.
/7479/2729
تمام


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن