تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803669112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان: شرایط کنونی کارگران مورد قبول نظام اسلامی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان: شرایط کنونی کارگران مورد قبول نظام اسلامی نیست گرگان - ایرنا - دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان شرایط کنونی اقتصادی و معیشت کارگران را همراستا با منویات رهبری و نظام اسلامی ندانست و گفت: این شرایط از سوی چنین نظامی قابل قبول نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "هادی رضازاده" روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت 29 آبان سال روز تصویب قانون کار در گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد افزود: نبود حمایت جدی به فضای کار و تولید در کشور و به تبع آن بر هم خوردن توازن عرضه، تقاضا ، شرایط بدی را به جامعه کارگری کشور تحمیل می کند که به تبع آن شاهد بیکاری های روز افزون هستیم .
وی اظهار کرد: نتیجه تنزل شان و منزلت کارگران قراردادهای موقت سفید امضاء و یک طرفه، تعیین دستمزدهای پائین تر از مصوبات شورای عالی کار و پرداختن به مشاغل کاذب است که به نوعی این معضل هزینه های سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده است.
به اعتقاد این فعال کارگری، تحریم ها پرده از چهره واقعی اقتصاد ما برداشت و نشان داد که وابستگی و دلال پروری نمی تواند ثبات اقتصادی را محقق کند.
وی با اشاره به این اثر تحریم ها از این که هنوز مسوولان به معنای واقعی از تولیدات داخلی حمایت نمی کنند ابراز تعجب کرد و گفت: سیاست های پولی ، مالی و بانکی کشور در جهت تقویت تولید نیست.
رضازاده شکل عملکرد فعلی سیستم بانکی را به جای تامین منافع ملی بیشتر به سود سوداگر و دلال دانست و خواستار ممانعت از تبدیل پول فروش نفت و مواد خام معدنی به کالای بی کیفیت وارداتی شد.
دبیر اجرائی خانه کارگر گلستان ادامه داد: مشکل اصلی جامعه کارگری با کارفرمایان نیست، امروز اتحاد کارگران و کارفرمایان برای دفاع از تولید، کار و سرمایه ایرانی که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری است بیشتر از هر زمانی احساس می شود.
به گفته رضازاده، با روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار حمایت از تولید و کار موجی از نشاط و امید به آینده روشن بین آحاد جامعه به خصوص جامعه کارگری ایجاد شد.
وی گفت: از سوی دیگر با وجود تحریم های ناعادلانه و حمایت لابی های صهیونیستی که آرمان های مقدس ما را نشانه رفته، انتظار داریم دولت مردان بیشتر از هر زمان دیگری به ظرفیت های داخلی و رفع مشکلات تولید بپردازند.
وی با بیان این که قانون کار قانون حمایتی است و هرگونه تغییر در آن با نظر شرکای اجتماعی ممکن است، ابراز داشت: هرگونه تغییر در این قانون بدون نظر جامعه کارگری فاقد ارزش است و نمی تواند مورد تایید باشد.
وی گفت: هنوز بسیاری از موانع موجود بر سر اجرای کامل قانون کنونی کار به قوت خود باقی است و چه بهتر به جای اصلاح قانون ابتدا این موانع مرتفع شود.
دبیر اجرائی خانه کارگر گلستان با بیان این که در دولت گذشته 86 ماده از قانون کار تغییر کرد اما اصلاحی در وضع کار و اشتغال حاصل نشد، اظهار داشت: تنها 15 درصد کارگران رسمی بوده و شغل دائمی دارند، همچنین کارگران از نداشتن تشکلات مستقل صنفی کارگری زیان می بینند.
وی از قراردادهای موقت و سفید امضاء به مانند غده سرطانی بر پیکره جامعه کارگری و فضای کار و تولید یاد کرد و ادامه داد از دولت می خواهیم با ایجاد بسترهای مناسب نسبت به حذف کامل اینگونه قراردادها اقدام کند.
وی اظهار داشت: با وجود تورم دو و حتی سه رقمی طی سال های اخیر اما دستمزد کارگران افزایش چندانی نداشته که از شورای عالی کار انتظار داریم با اجرای درست قانون بر اساس تورم واقعی به فقر روز افزون کارگران خاتمه دهند.
7467/2729


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن