تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816005655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كليد حل «معماي شاه» در دستان سرافراز!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كليد حل «معماي شاه» در دستان سرافراز!
سريال تاريخي الف ويژه «معماي شاه» به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا ورزي در حالي كه طبق اعلام مديران سيما بايد از فصل پاييز روي آنتن مي‌رفت، به دليل شدت گرفتن مشكلات مالي، براي چندمين بار متوالي طي يكسال اخير تصوير‌برداري‌اش متوقف شد. اين سريال از دي ماه سال ۹۱ كليد خورده و تاكنون بيش از نيمي از آن جلوي دوربين رفته است.
نویسنده : مصطفي شاه كرمي 


سريال تاريخي الف ويژه «معماي شاه» به نويسندگي و كارگرداني محمدرضا ورزي در حالي كه طبق اعلام مديران سيما بايد از فصل پاييز روي آنتن مي‌رفت، به دليل شدت گرفتن مشكلات مالي، براي چندمين بار متوالي طي يكسال اخير تصوير‌برداري‌اش متوقف شد. اين سريال از دي ماه سال ۹۱ كليد خورده و تاكنون بيش از نيمي از آن جلوي دوربين رفته است.
با اين وجود به دليل بحران مالي كه تحت تأثير كمبود و كسري بودجه سازمان صدا و سيما دامنگير توليدات مختلف اين سازمان نيز شده است، سازندگان اين سريال وي‍ژه به ناچار تصوير‌برداري را متوقف كردند. از جمله دلايل اين توقف، اين است كه گويا بايد لوكيشني جديد تا كنون براي ادامه فيلمبرداري اين سريال آماده مي‌شده است. متأسفانه به دليل نبود بودجه كافي امكان حضور گروه در آن را منتفي كرده است.
ضمن اينكه نبودن بودجه جهت تأمين هزينه‌هاي ديگر، سريال را نيز با مشكلاتي مواجه كرده است، تا جايي كه ديگر تلاش‌هاي تهيه‌كننده آن علي لدني نيز براي تزريق پول به پروژه كافي نيست. بلاي كمبود بودجه تنها باعث متوقف شدن اين سريال نشده است. اين سريال قرار است در ۵۰ قسمت ۶۰ دقيقه‌اي براي پخش از شبكه اول سيما توليد شود، ولي با اين وصف مشخص نيست جريان روي آنتن رفتن آن به كجا خواهد كشيد. اين سريال اواخر پارسال نيز به دليل مشكل مالي از توليد باز ماند و بيش از ۴۰ روز است كه تصويربرداري آن متوقف شده است.
تصويربرداري مجموعه «آمين» به كارگرداني منوچهر هادي و تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي كه از اوايل امسال در شهرك راه آهن كليد خورده، به دليل اوج‌گيري مشكلات مالي از چند روز قبل متوقف شده است. اين دومين باري است كه كمبود بودجه سازندگان را گرفتار مشكل كرده و قبلاً هم در اواخر تابستان سالجاري نيز به همين دليل روند توليد متوقف شده بود. اين در حالي است كه شبكه سه، در اواخر مهر ماه چند بار آنونس تبليغي سريال «آمين» را روي آنتن برد كه نشان از پخش قريب‌الوقوع آن داشت.
از جمله سريال‌هاي ديگري كه منتظر تأمين بودجه براي آغاز پيش توليد و مراحل ساخت هستند مي‌توان به سريال «پورياي ولي» جعفري جوزاني و سريال «موسي عليه السلام» فرج‌الله سلحشور اشاره كرد. فرج‌الله سلحشور پس از اعلام پايان يافتن نگارش فيلمنامه درباره علت توليد نشدن اين سريال گفته است: «60 قسمت از سريال حضرت موسي عليه‌السلام نوشته شده است و فعلاً هم معلوم نيست كه اين كار ساخته شود يا نه. مسئولان صدا و سيما هم مي‏گويند با اين بودجه‏اي كه نداريم حالا سريال ساخته شد، شد و نشد هم نشد و بنده عرض مي‌كنم با اين سيستم تشكيلاتي صدا و سيما سريال موسي(ع) نمي‌تواند ساخته شود و با اين بودجه‌ها و كيفيت پرداخت اقساط امكان ساخت چنين چيزي وجود ندارد. لذا در حال حاضر همكاري با صدا و سيما منتفي است، چون پولي هم ندارد. در حقيقت اصلاً مسائل فرهنگي براي برخي مسئولان مهم نيست. آنها ظاهراً مسائل فرهنگي را بوسيده و گذاشته‌اند كنار و حاضرند براي امور ديگر تمام سرمايه مملكت را صرف كنند، اما براي امور فرهنگي بودجه تخصيص ندهند. فقط مي‌دانم كه به مسائل فرهنگي كه مي‌رسند، ناله همه بلند مي‌شود كه بودجه نداريم.»
پس از تغيير و تحولات صورت گرفته در رأس مديريت رسانه ملي و رفتن مهندس عزت‌الله ضرغامي و آمدن دكتر محمد سرافراز به جاي وي با حكم مقام معظم رهبري، ممكن است تحولاتي در بخش‌هاي مختلف صورت بگيرد. از طرف ديگر با توجه به مطرح كردن بحث بودجه از جانب ضرغامي و سرافراز در برنامه تكريم و معارفه‌شان و خطاب قرار دادن دولت يازدهم و نيز دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در آن مراسم حاضر بود، اين اميد وجود دارد با پيگيري رئيس جديد صداوسيما و مساعدت، همكاري و هم‌افزايي دولت يازدهم و مجلس شوراي اسلامي بسياري از مشكلات بودجه‌اي كه بدنه رسانه ملي از كمبود آن رنج مي‌برد، مرتفع و حل شود. با توجه به رويكرد دكتر سرافراز در چند سخنراني كه در اين مدت كوتاه داشته است و نيز تعريفي كه از نوع نگاهش به نيروهاي صداوسيما و توليداتش ارائه كرده است، محتمل است در آينده هم مشكلات اين سازمان عريض و طويل حل شود و هم بحث كيفي شدن برنامه‌هاي توليدي جهت پخش از شبكه‌هاي مختلف سر و شكل بهتر و مفيدتري بگيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن