تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803810782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل نکردن به قوانين الهي مهمترين دليل ناآرامي خانواده هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۷:۵ب.ظ)
دکتر امير مهرداد خسروي در سي و هشتمين نشست تحکيم روابط خانواده: عمل نکردن به قوانين الهي مهمترين دليل ناآرامي خانواده هاست کارشناس سي و هشتمين نشست تحکيم روابط خانوادگي، با اشاره به راه رسيدن به خانه و زندگي آرام اظهار داشت: همه چيز بر اساس قوانين خلق شده است و اگر ما زندگي نا آرامي داريم به خاطر آن است که به قوانين الهي عمل نکرده ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، سي و هشتمين جلسه از سلسله جلسات تحکيم روابط خانوادگي، با حضور دکتر امير مهرداد خسروي دکتراي مطالعات تطبيقي حقوق بشر، دکتراي مطالعات تطبيقي اديان(اسلام و مسيحيت)، مدرس دانشگاه کمريج انگلستان، مستند ساز، نويسنده و مجري برنامه هاي علمي و انديشه اي صدا و سيما در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدا برگزار شد.
دکتر امير مهرداد خسروي به راه هاي دست يابي به خانه آرام و دوست داشتني اشاره کرد و اظهار داست: در عصر حاضر امکانات و آسايش زندگي ها افزايش يافته است و مسائلي که ما به عنوان جامعه انساني با آن ها مرتبط هستيم، ارتقاء يافته است، اما لزوما اين امکانات موجب آرامش بشر نشده است.
کارشناس امور ديني و خانواده اضافه کرد: ريشه مشکلات بشر نا آرامي انسان هاست و اگر من انسان نا آرامي باشم، هرگز نمي توانم خانه اي آرام شکل دهم. همسر من اگر مضطرب باشد نمي توان از او خواست تا خانه را به آرامش برساند. مسئله اي که خانواده ها چه در سرزمين ما و ساير کشورهاي جهان با آن روبرو هستند، مسئله ناشي از بحران نا آرامي در خانواده هاست. به همين دليل آمار طلاق و نرخ مصرف داروهاي ضد افسردگي بالا رفته و اين درحالي است که اکثر اين افراد صاحب امکانات هستند.
مدرس دانشگاه کمريج انگلستان ابراز داشت: سايت NHS انگلستان که مسوول رصد بهداشت روان بريتانياست، آماري از روانشناسي مجموع 29 کشور دنيا منتشر کرده است که در اين کشور ها نررخ نا آرامي و افسردگي رو به افزايش است. دليل اين نا آرامي به کجا برمي گردد؟ يا نظام خلقت معيوب است، يا مشکل را بايد در جاي ديگري رصد کنيم.
دکتر خسروي اضافه کرد: چگونه ممکن است يک آفريننده اين قدر منظم، حکيمانه و شگفت انگيز عناصر عالم را کنار هم چيده باشد ولي زندگي انسان ها را معيوب خلق کرده باشد؟ اين سوال را بايد از زواياي ديگر مورد بررسي قرار داد. خيلي اوقات ما به خاطر بي حوصلگي داستان، قصه و معادله زندگي را متوجه نمي شويم و مجهولات زيادي در زندگيمان شکل مي گيرد و آن وقت به خدا معترض مي شويم.
خدايي که ما را از سر حکمت آفريد براي کسي بد نمي خواهد. اگر من ميراث دار يک زندگي شکوهمند نيستم خدا آن را براي من بد قرار نداده است، من بلد نبوده ام مسير زندگي ام را پيدا کنم. 124 هزار پيغمبر آمده اند تا به ما بگويند چگونه خوب زندگي کنيم.
وي فاصله گرفتن از دستورات و قوانين الهي را موجب کاهش آرامش در خانواده عنوان کرد و ابراز داشت: من و شما آمده ايم در اين خاک خدا هبوط کرديم تا زندگي کنيم. اگر بر اساس اين قوانين زندگي کردم همه چيز خوب خواهد بود، اما در غير اين صورت جريمه اش را بايد بپردازيم. من اگر بر اساس فهم خودم در اين سرزمين زندگي کنم دچار مشکل مي شوم. ابتدا بايد قانون سرزمين مقصد را بياموزم و بر اساس آن قانون زندگي خود را شکل دهم. خداوند هر چيز را به قدر و اندازه خودش آفريده است، اما من انسان به عنوان مصرف کننده به سمت آن نرفتم که خوب زندگي کردن را بفهمم و فقط خواستم زندگي کنم و بدون آنکه بدانم زندگي در شهر مقصد من چه قوانيني دارد و دچار بحران شدم.
وي افزود: همه چيز بر اساس قوانين خلق شده است و اگر من نا آرام هستم به خطر آن است که به قوانين الهي عمل نکرده ام. بزرگترين موهبت الهي که توسط پيامبران الهي به بشر داده شده است، راه و رسم خوب زندگي کردن است. هر کس هر چقدر مشکل دارد به همان ميزان از قرآن و تعايم ديني فاصله گرفته است. خدا براي کسي بد نخواسته است. من انسان شدم، فهميدم بايد زندگي کنم، اما به دنبال راه و رسم چگونه زندگي کردن نرفته ام و فقط زندگي کرده ام.
دکتر خسروي خاطر نشان کرد: خداوند متعال انسان ها را به صورت زوج آفريده است تا در کنار هم به آرامش دست يابند. اگر ما ازدواج کرديم و به آرامش نرسيده ايم براي آن است که بر خلاف قوانين الهي و به صورت سليقه اي با آن برخورد کرده ايم. قانون خدا گفته است که بايد مهريه داشته باشيم، اما آن طرفش را کار نداشته ايم که نبايد سخت گيري کنيم و مهريه ها را بالا نبريم. اينجا به بعد شد آبرو و ديگر قوانين خدا در کار نيست. از دل اين گونه نگاه و زندگي، خانه هاي آرام و انسان هاي فرهيخته بيرون نخواهند آمد.
وي تصريح کرد: در سبد زندگي ما براي دين هزينه اي در نظر گرفته نشده است. براي درس بچه هايمان معلم خصوصي انتخاب مي کنيم، ولي توجهي به دين فرزندانمان نداريم. انساني که براي زندگي منطقي ندارد نمي داند چگونه بايد زندگي کند و کسي که نداند چگونه بايد زندگي کند زندگي آرامي نخواهد داشت. اگر از نا آرامي زندگي هايمان گلايه داريم يک ذره بين به دست بگيريم و ببينميم کجاي زندگيمان بر خلاف دستورات الهي بنا شده است. خانه ما مقدس است و اگر متوجه اين قدسيت شديم، از دل اين خانه انسان هاي بزرگ بيرون مي آيند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن