تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799301602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مضرّات سُس‌های سفید و قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مضرّات سُس‌های سفید و قرمز
مینو حاجیان ‌با اشاره به اینکه ۶۵ درصد سس سفید (مایونز) چربی است و مابقی از سرکه و تخم مرغ استفاده می‌شود، بر ضرورت استفاده از روغن زیتون در اینگونه تولیدات تأکید کرد.
آفتاب: به گزارش تسنیم، کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تشریح جزئیات مضرّات سُس‌های سفید و قرمز، بر ضرورت استفاده از روغن زیتون در اینگونه تولیدات تأکید کرد و گفت: ۶۵% سس سفید (مایونز) چربی است و مابقی از سرکه و تخم مرغ استفاده می‌شود.

مینو حاجیان ‌با اشاره به اینکه ۶۵ درصد سس سفید (مایونز) چربی است و مابقی از سرکه و تخم مرغ استفاده می‌شود، بر ضرورت استفاده از روغن زیتون در اینگونه تولیدات تأکید کرد.

وی اظهار داشت: سُس‌های سالاد بین ۳۶ تا ۵۶ درصد چربی دارند و مابقی مواد تشکیل دهنده آن از سرکه یا آبلیمو و نشاسته است که از این میان می‌توان به سُس تارتار وسُس خردل و سُس فرانسوی اشاره کرد.

حاجیان به مصرف‌کنندگان این محصولات توصیه کرد: این محصولات را در حدّ اعتدال رو به پایین مصرف کنند و برای استفاده از چاشنی برای غذاهای خود از روغن زیتون، سرکه و آبلیمو و آب نارنج استفاده کنند.

کارشناس اداره سازمان غذا و دارو به افرادی که بی‌رویه از انواع سُس استفاده می‌کنند، هشدار داد: به‌دلیل اینکه در تهیه انواع سُس‌ها از ادویه جات استفاده می‌شود و بسیار آلرژی زا هستند،‌ افرادی که سرماخوردگی یا بیماری گوارشی دارند، باید در مصرف این محصولات دقت لازم را داشته باشند؛ چراکه استفاده بیش از حدّ انواع سُس‌ها مضر و بیماری آنها را تشدید می‌کند.

حاجیان افزود: در صورتی که هموطنان با آگاهی و با توجه به رژیم غذایی و حساب‌شده این محصولات را مصرف کنند با مشکل خاصّی مواجه نمی‌شوند.

وی همچنین گفت: بسیاری از تولیدکنندگان انواع سُس‌ها از انواع نشاسته‌ها و روغن به عنوان قوام دهنده و حجم دهنده استفاده می‌کنند که همین امر موجب چاقی فرد می‌شود.

این کارشناس غذا و دارو در ادامه به طبقه‌بندی سُس‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سُس سفید (مایونز) جزو سُس‌های سرد محسوب می‌شود؛ به‌ این دلیل که فرآیند گرمایی ندارند و برای ماندگاری بیشتر مواد نگهدارنده به آنها اضافه می‌کنند ولی سُس‌های قرمز که بر پایه رب گوجه فرنگی‌اند و در ترکیبات‌شان سرکه، مواد افزودنی مثل ادویه و گلوکز استفاده می‌کنند، جزو سُس‌های گرم معرّفی می‌شوند.

حاجیان تصریح کرد: سُس‌های قرمز چون فرآیند پاستوریزاسیون دارند و برای تهیه انواع آن از فرایند گرمایشی استفاده می‌کنند، نیازی به مواد نگهدارنده ندارند.

وی ادامه داد: در هرحال سُس گوجه فرنگی نسبت به سُس‌های سفید درصد کالری پائین تر و ارزش غذایی بالاتری دارد و روغنی که در این محصولات استفاده می‌شود، باید از نوع خالص و تصفیه شده باشد و پراکسیدش از یک درصد تجاوز نکند.

کارشناس مواد غذایی سازمان غذا و دارو افزود: در بیشتر کشورهای پیشرفته به‌دلیل رعایت موازین بهداشتی برای تهیه سُس سفید از مواد نگهدارند استفاده نمی‌کنند و صنعت ایران نیز باید تا جایی پیش رود که از نظر تکنولوژی محصولاتی را تولید کنند که فاقد مواد نگهدارند و بر پایه روغن زیتون باشد و این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه هموطنان چنین تقاضایی را از تولید کنندگان داشته باشند.

حاجیان در پایان به مردم توصیه کرد: هنگام خرید به اطلاعات درج شده بر روی محصولات توجه جدی داشته باشند، چون ضابطه برچسب‌گذاری اجباری است به طوری که درصد چربی، نمک، شکر و نگهدارنده بر روی برچسب باید قابل مشاهده باشد؛ به عنوان مثال تولیدکننده سُس‌های سفید موظف است میزان نگهدارنده را بر روی محصول تولید خود درج کنند.




تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن