تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799172705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرامت بیمه باغات ناچیز است/اجاره بهای بالا دلیل گرانی میوه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران انتقاد کرد: غرامت بیمه باغات ناچیز است/اجاره بهای بالا دلیل گرانی میوه تهران - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران کشور از ناچیز بودن غرامت پرداختی از سوی شرکت های بیمه برای وارد شدن خسارت به باغ ها در اثر سرمازدگی و خشکسالی انتقاد کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نوذر نگهداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یکی از مشکلات باغداران را پوشش نامناسب شرکت های بیمه عنوان کرد و افزود: بخشی از باغداران تحت پوشش بیمه ای قرار ندارند و آن بخشی هم که محصولات و باغات خود را بیمه کرده اند، از پائین بودن غرامت بابت محصولات شان گلایه دارند.
وی اظهار داشت: پس از سرمازدگی باغات مرکبات استان مازندران در سال گذشته و بررسی های صورت گرفته از سوی بیمه، بیمه برای هر کیلوگرم پرتقال یخ زده 125 تومان برای باغدارانی که درخت هایشان براثر برف سنگین دچار شکستگی شده بود در نظر گرفت که این پوشش بیمه ای متناسب با هزینه های صورت گرفته و خسارات وارده نبود.
مدیرعامل اتحادیه باغداران، بالا بودن هزینه های تولید به دلیل خرد بودن باغات کشور، کمبود نقدینگی باغداران، سنتی بودن باغات، بالا بودن میزان ضایعات محصولات به دلیل نبود مکانیزم مناسب برداشت و توزیع، بالا بودن قیمت نهاده ها، عدم وجود سیستم حمل و نقل مناسب را از مشکلات بخش باغبانی کشور برشمرد.
نگهداری پیشنهاد داد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش باغبانی ترویج و بکارگیری تکنولوژی جدید و دانش جدید در کاشت و داشت باغات موجود است.
وی افزود: همچنین پرداخت تسهیلات ویژه به شرکت های تعاونی برای فرآوری و نگهداری محصولات باغی و اعطای مشوق های صادراتی به صادرکنندگان و تسهیل امور گمرکی از پیشنهادات ما برای رفع مسائل و مشکلات بخش باغبانی کشور است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران ایران گفت: حمایت از اتحادیه ها و شرکت های باغداران در جهت خرید توافقی محصولات با اعطای وام های کم بهره و ارزان قیمت یکی از خواسته های ما در جهت برداشتن گام در جهت حمایت از باغدار است.
به گفته وی، توجه دولت به تولید محصولات ارگانیک و توسعه فعالیت های بورس کالای کشاورزی و انجام معاملات سلف و تعیین قیمت خرید تضمینی می تواند اهرم اطمینانی برای باغدار باشد تا به راحتی و با خیال راحت به تولید محصول بپردازد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران کشور یکی دیگر از مشکلات باغداران را نبود عرضه مستقیم محصولات باغی به بازار دانست و افزود: طبق قانون باید تعدادی از غرفه های میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنندگان و اتحادیه های بخش کشاورزی قرار گیرد تا میوه به صورت مستقیم از تولید به مصرف برسد.
وی اضافه کرد: این در حالیست که شهرداری ها غرفه هایی که براساس قانون متعلق به باغداران است و کمتر از حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه اجاره بهای واقعی به مزایده گذاشته و با مبلغی حدود 35 میلیون تومان به دلالان واگذار می شود.
وی ادامه داد: این مکانیزم باعث می شود تا قیمت حدود 35 میلیون تومانی غرفه ها که از سوی دلالان پرداخت می شود برای جبران قیمت محصولات کشاورزی افزوده و سبب افزایش قیمت بیش از حد این محصولات شود که در نهایت توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود.
مدیرعامل اتحادیه باغداران گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای دریافت غرفه های تعیین شده و ساماندهی مکانیزم برای حضور باغداران و فروش محصولات آنها به صورت مستقیم از سوی دلالان مورد تهدید قرار گرفتیم به طوری که برای ادامه کار با مشکلاتی مواجه شدیم که منجر به رها شدن این موضوع شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغداران اظهار داشت: به طور معمول غرفه داران میادین میوه و تره بار برای تأمین اجاره محل، میوه های درجه 2 و 3 را که حاشیه سود بالایی برای آنها داشته باشد، به مصرف کنندگان عرضه می کنند.
وی افزود: اگر بخش عرضه محصولات باغی به اتحادیه ها سپرده شود اتحادیه ها می توانند به دلیل ارتباط مستقیم با کشاورزان محصول را از کشاورزان خریداری و در میادین با قیمت مناسب عرضه کنند.
نگهداری افزود: به این ترتیب قیمت خرید محصولات باغی را می توان به صورت هفتگی تعیین و با خرید از کشاورزان به طور قطع می توان از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حمایت کرد.
وی از شهرداری ها و مسوولان امر خواست تا قانون را رعایت کنند و حداقل 10 درصد این غرفه ها را در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار دهند.
اقتصام(3)9186**1558


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن